Takva je odluka, kaže ravnatelj Željko Šimunić, prvenstveno donesena zbog zaštite zdravlja, ne samo učenika, već i članova njihovih obitelji u koje se učenici svakodnevno vraćaju iz škole, a sve je usuglašeno i sa Školskim odborom te Vijećem roditelja
povezane vijesti
RIJEKA – Uvođenje strožih epidemioloških mjera nakon proljetnih praznika razjedinilo je školski sustav Primorsko-goranske županije, jer dok su neke škole prema preporuci županijskog Stožera civilne zaštite uvele online nastavu za sve uzraste osnovaca, riječke osnovne škole vodeći se preporukom riječkog Stožera civilne zaštite to nisu učinile. Tako u riječke škole od početka tjedna redovno dolaze učenici razredne nastave, dok njihovi vršnjaci u okolnim gradovima i općinama nastavu prate online, jer svi su ostali lokalni stožeri i osnivači škola podržali odluku županijskog Stožera. Online nastavu imaju i svi učenici otočnih i goranskih škola, iako je riječ o mjestima s daleko manjim brojem zaraženog stanovništva i daleko manjim brojem učenika u klupama.
Međutim, ni među riječkim školama ne vlada jedinstven model nastave za mlađe osnovce, jer Osnovna škola Pehlin odlučila se prikloniti odluci županijskog Stožera civilne zaštite i uvesti online nastavu i za niže razrede. Takva je odluka, kaže ravnatelj Željko Šimunić, prvenstveno donesena zbog zaštite zdravlja, ne samo učenika, već i članova njihovih obitelji u koje se učenici svakodnevno vraćaju iz škole, a sve je usuglašeno i sa Školskim odborom te Vijećem roditelja.
Svoje dvorište
– Svatko najbolje zna situaciju u svom dvorištu. Mi trenutno imamo dva razredna odjela razredne nastave u samoizolaciji. To je 45 djece. Prije donošenja odluke o prelasku na online nastavu održao sam sastanak sa svim učiteljicama, konzultirao predsjednika Vijeća roditelja, kao i Školskog odbora, a u stalnom smo kontaktu i sa školskom liječnicom. Usuglasili smo se da je u trenutnoj epidemiološkoj situaciji najbolje uvesti online nastavu. Roditeljima koji rade i nemaju mogućnosti zbrinuti djecu ponudili smo produženi boravak i to je pravo iskoristilo petero učenika. Nitko se od roditelja nije žalio i siguran sam da smo ispravno postupili. U našoj školi ima učenika koji dolaze s Viškova, a škola na Viškovu ne održava nastavu uživo. Nelogično je da više od 30 škola čiji je osnivač Županija nema nastavu u školi, a gradske škole imaju, kaže Šimunić.
Međutim, u Gradu Rijeci nisu takvog mišljenja te tvrde da od početka tjedna primaju pozive nezadovoljnih roditelja.
– U subotu je ravnatelj Osnovne škole Pehlin Željko Šimunić obavijestio Stožer civilne zaštite Grada Rijeke o prelasku rada na model C, za sve učenike svoje škole, uz napomenu kako će za učenike kojima je to neophodno osigurati prihvat. Napominjemo kako je odluka ravnatelja donesena nakon preporuke Stožera civilne zaštite Grada Rijeke za odvijanje razredne nastave, odnosno nastave od 1. do 4. razreda osnovnih škola, po modelu A – nastava u školi. Tijekom jučerašnjeg i današnjeg dana zaprimili smo putem telefona i maila više upita roditelja navedene škole, revoltiranih činjenicom da je njihovoj djeci onemogućeno pravo na nastavu u školi, koje imaju svi ostali učenici razredne nastave kojima je osnivač Grad Rijeka. Prema riječima ravnatelja, trenutno je u školi zbrinuto petero učenika čiji roditelji nemaju mogućnost alternativnih načina zbrinjavanja djece, no škola nije u mogućnosti osigurati tim učenicima topli obrok. Istovremeno, u ovih nekoliko dana od donošenja preporuka za odvijanje razredne nastave po modelu A – nastava u školi, zaprimili smo samo jednu žalbu roditelja koji smatra da bi bilo optimalno organizirati prelazak svih učenika na model C, što generalno govori o zadovoljstvu građana trenutnom situacijom, odnosno mogućnošću pohađanja škole za sve učenike razredne nastave, navode u Gradu.
Zvone telefoni
Šimunić na to odgovara da je do problema s organizacijom toplog obroka došlo u ponedjeljak, međutim već jučer to je riješeno, a iako osnivač škole kaže da je većina roditelja zadovoljna činjenicom da djeca pohađaju nastavu u školi, iskustva škola pokazuju da ima i onih roditelja koji bi radije da su djeca trenutno na online nastavi. Ima i škola koje su to tražile, ali im riječki Stožer civilne zaštite to nije odobrio. Jedan od primjera je Osnovna škola Pećine, čija ravnateljica Jasna Vukonić Žunič kaže da joj je zahtjev odbijen jer broj zaraženih učenika nije velik.
– Pisala sam riječkom Stožeru s molbom da nam odobre prelazak na C model nastave i odgovor je bilo da imamo malo zaraženih učenika. Međutim, nitko ne zna koliko je asimptomatskih učenika. Nelogičnosti su velike. Imamo učenike koji dolaze iz Kostrene, a škola u Kostreni provodi online nastavu. U javnosti je stvoren dojam da su ravnatelji donosili odluku, ali ravnatelje nitko nije pitao za razrednu nastavu. Pitali su nas za predmetnu. Odgovornost je prebačena na ravnatelje, ali valjda je netko kompetentniji za donošenje odluke trebaju li djeca biti u školi u trenutnoj situaciji. Svaki dan nam zvone telefoni. Ima roditelja koji pitaju zašto djeca nisu na online nastavi, kao što ima onih kojima odgovara da su djeca u školi, kaže ravnateljica OŠ Pećine.
I u OŠ Gornja Vežica od početka tjedna stižu učenici koji žive na područjima gdje se za njihove vršnjake provodi online nastava, a ravnateljica Bojana Matešin slaže se da to baš i nema logike.
– Imamo učenike koji žive na Škrljevu, a tamo je online nastava. Radimo onako kako je odluku donio riječki Stožer civilne zaštite. Trenutna epidemiološka situacija u školi je dobra, ali cijela ova situacija za ravnatelje je jako izazovna i napeta, jer u trenutku moramo reagirati i prilagoditi se nekoj novoj situaciji, zaključuje Matešin.
Jučer 33 pozitivna učenika, 117 u samoizolacijiPrema podacima Grada Rijeke, jučer je u riječkim školama bilo 33 učenika pozitivna na COVID-19 i njih 117 u samoizolaciji. U Gradu također ističu kako je trenutna situacija u školi Pehlin istovjetna i čak epidemiološki povoljnija nego u drugim riječkim školama. Njihovi podaci kažu da je u toj školi pozitivno dvoje učenika te ih je 10 u samoizolaciji. – Značajno je napomenuti da u školi trenutno nema nastavnika niti članova nenastavnog osoblja koji su pozitivni na COVID-19 ili im je izrečena mjera samoizolacije. Epidemija traje već više od godinu dana, a razne mjere donesene za sprječavanje širenja zaraze, u što je uključeno i djelomično zatvaranje škola, ostavljaju negativne posljedice na djecu, na njihov psihosocijalni razvoj, mentalno zdravlje i odgojno-obrazovni put. Vjerujemo kako se slažete da je potrebno vrlo oprezno pristupiti uvođenju mjera i uz brigu za očuvanje zdravlja djece i odgojno-obrazovnih radnika, djeci, kada je god to moguće, dati šansu da se u ovim nenormalnim okolnostima razvijaju i žive što je normalnije moguće – ističu u Gradu. |