Foto Marko Gracin
Riječanin koji 40 godina živi u inozemstvu već deset godina moli KD Kozala za komunikaciju putem elektroničke pošte, no oni mu uplatnice redovito šalju poštom na Novi Zeland
povezane vijesti
- Elektroničkim putem uputio prijetnju zaposlenicima pravosudnog tijela: U službenim je prostorijama policije
- Dobila elektroničku poštu koja je sadržavala poveznicu na krivotvorenu internet stranicu. Ostala bez više od 500 eura
- Perfidan lihvarski akt za naplatu grobnog mjesta: KD Kozala olakšao korisnicu za 334 eura, propis je jako čudan
RIJEKA – Danas kada cijeli svijet i svi segmenti našega života funkcioniraju i ovise o internetu te kada građani putem interneta mogu ostvariti brzu i jednostavnu komunikaciju s javnim sektorom i niz usluga primiti elektroničkim putem, gotovo je nezamislivo da gradsko komunalno poduzeće usluge poput elektroničke pošte u službenoj komunikaciji koristi gotovo nikada ili vrlo rijetko.
Bez odgovora
Naime, na elektroničku poštu naše redakcije zaprimili smo pritužbu građanina koji punih deset godina Komunalno društvo Kozala moli da komunikaciju sa službenicima obavlja elektroničkim putem, ali nakon niza poslanih poruka na službenu adresu elektroničke pošte komunalnog društva, u deset godina zaprimio je samo dva odgovora. Još veća banalnost jest ta da mu uplatnice za godišnju naknadu poštom pristižu na drugi kraj svijeta.
Naime, radi se o Riječaninu koji četrdeset godina živi u inozemstvu i već godinama plaća godišnju naknadu za grobno mjesto svoje majke. S obzirom na to da živi u Novom Zelandu, obavijesti i uplatnice za godišnju naknadu koje mu komunalno društvo pošalje poštom do njega putuju više od mjesec dana. Pismo koji put ni ne stigne, nakon čega mu pristignu upozorenja, navodi građanin te dodaje da bi mu jednostavnije bilo uplatnice dobivati putem elektroničke pošte. Tu je uslugu zatražio nekoliko puta, ali odgovor na svoj upit nije zaprimio.
Nedostatak službene komunikacije putem elektroničke pošte ne tišti samo navedenog građanina, već su se na njega požalili i mnogi drugi. Upravo stoga upitali smo KD Kozala nude li mogućnost zaprimanja godišnjih uplatnica za plaćanje grobnoga mjesta putem elektroničke pošte te imaju li praksu službenu komunikaciju obavljati putem elektroničke pošte onda kada stranka nije u mogućnosti osobno doći ili nazvati telefonom.
Rijedak zahtjev
Iz KD-a Kozala kažu da je sve moguće, ali takva vrsta zahtjeva vrlo je rijetka te se posebno evidentira i dostavlja.
– KD Kozala d.o.o. Rijeka zaprima vrlo malo zahtjeva za slanje uplatnica za godišnju grobnu naknadu putem elektroničke pošte. Ipak, svaki takav zahtjev posebno se evidentira i omogućava korisniku grobnog mjesta dostavu uplatnica putem elektroničke pošte, kao i svih ostalih obavijesti vezanih uz grobno mjesto, kazali su. O konkretnom slučaju navode da je korisnik želju da uplatnice prima putem e-maila prvi put izrazio u rujnu 2020. godine te u svibnju 2021. godine.
– Obaveze godišnje grobne naknade obavljaju se automatizmom, odnosno računalnim putem, tijekom ožujka i travnja svake kalendarske godine za 29 tisuća uplatnica. Nažalost, prilikom generiranja za korisnika predmetnog grobnog mjesta nije zasebno izdvojena zamolba te se ispričavamo na omašci, kazali su i u zaključku naveli da će uplatnica za narednu, 2023. godinu biti poslana na zatraženu adresu elektroničke pošte. Na kraju, nakon pritužbe i upita navedeni će građanin zasigurno biti sretan, no teško je reći hoće li gradsko komunalno društvo poboljšati komunikaciju sa strankama te početi koristiti elektroničke oblike komunikacije.