Foto Vedran Karuza
povezane vijesti
Turistička zajednica Rijeke reagirala je na naš tekst o izboru novog zakupca Trsatske gradine. Priču smo objavili OVDJE.
Novi zakupac Trsatsku gradinu dobio za “kikiriki”, u odnosu na ono što je nudio prije pola godine
Turistička zajednica Rijeke u reakciji navodi da tekst, po njihovom mišljenju, poslovanje riječke TZ dovodi u negativan kontekst.
– Razumijemo interes javnosti i medija za status Trsatskog kaštela, jednog od glavnog simbola grada Rijeke i omiljeno mjesto susreta Riječana i njihovih gostiju pa želimo pojasniti neke dijelove teksta.
U članku se navodi sljedeće: „Tiho i ovog puta bez dodatnih uvjetovanja, Trsatska gradina dobila je novog zakupca.“
Trsatski kaštel zaštićeno je kulturno dobro Republike Hrvatske kojim upravlja Turistička zajednica grada Rijeke temeljem Ugovora potpisanim s Gradom Rijekom kojim je Trsatski kaštel dan na upravljanje Turističkoj zajednici grada Rijeke u travnju 2024. godine na period od 10 godina i kao takav, Trsatski kaštel niti u jednom natječaju nije bio predmet zakupa, već je to bio isključivo ugostiteljski objekt (kafić) s pripadajućom terasom.
Natječaj u kolovozu objavljen je na jednak način kao i Natječaj u travnju (objavom u Novom listu i na internet stranicama Turističke zajednice grada Rijeke) te je vremenski period objave bio jednak za oba Natječaja.
Dalje se navodi: „Teško je ne primijetiti i činjenicu da je početna cijena zakupa prostora na Trsatskom kaštelu ostala uvlas i u prvom i u drugom natječaju, premda su uvjeti koji su u travnju bili stavljeni pred potencijalne zakupce bili značajno veći, samim time i njihovi kasniji troškovi i rizici.“
Početnu cijenu prostora ne određuje Turistička zajednica grada Rijeke proizvoljno, već je ona određena aktima Grada Rijeke (Pravilnikom o utvrđivanju zakupnine i djelatnosti u poslovnom prostoru i Odlukom o davanju na korištenje javnih površina i drugih nekretnina, privremenih objekata te reklamnih oglasnih predmeta u vlasništvu Grada Rijeke) i radi navedenog je početna cijena u oba natječaja jednaka.
Nesporna je činjenica da je iznos prihvaćene ponude u travnju bio veći od ponuđenog iznosa na natječaju u kolovozu. Razlog navedenom je da su uvjeti natječaja u travnju korisnicima omogućavali prihode i od organizacije raznih programa i manifestacija.
Potvrda navedenom je činjenica da je odustajanjem tvrtke Rives d.o.o. početkom srpnja i preuzimanjem organizacije Ljeta na Gradini, Turistička zajednica grada Rijeke uprihodila 66.000 eura, što je iznos koji bi u protivnom bio prihod korisnika/organizatora programa.
Stoga, tvrdnje da su uvjeti natječaja bili nepovoljni ili nerazmjerno teški zanemaruju činjenicu da je organizacija događanja predstavljala značajan izvor prihoda (prodaja ulaznica, sponzorstva i ostalo).
Također, smatramo važnim skrenuti pozornost da se referiranjem na iznose ponuda od kojih su ponuditelji odustali, zajedno s podnaslovom „sedam tisuća eura jeftinije“ sugerira da je ugostiteljski objekt u sklopu Trsatskog kaštela dan na korištenje po nižoj cijeni nego što bi trebao biti.
Želimo napomenuti da je tvrtka Sub Rosa d.o.o., koja je imala ugostiteljski objekt u podzakupu zadnjih 10 godina, plaćala znatno manji zakup od iznosa kojeg trenutno plaća tvrtka Promocija d.o.o.
Vezano uz navod „Advent na Trsatskom kaštelu kroz proteklih je sedam godina uspio izrasti u jedan od najraskošnijih advenata u ovom dijelu Europe, kako ga je na svojim službenim stranicama hvalila i Turistička zajednica grada Rijeke…“ želimo napomenuti činjenicu da je upravo Turistička zajednica grada Rijeke bila nositelj i organizator zbivanja na Trsatskom kaštelu, reagiraju iz Turističke zajednice grada Rijeke.