Foto Sergej Drechsler
Radnici na gradilištu ovih su dana već započeli s postavljanjem privremene prometne signalizacije
povezane vijesti
RIJEKA – Na čvoru Orehovica na riječkoj obilaznici zbog radova na rekonstrukciji i dogradnji čvora, za vrijeme trajanja radova bit će onemogućeno skretanje iz smjera Zagreba prema Ulici Franje Račkog, odnosno centru grada.
Radnici na gradilištu ovih su dana već započeli s postavljanjem putokaza i ostale privremene prometne signalizacije, ali iz Hrvatskih autocesta(HAC), investitora radova vrijednih gotovo osam milijuna eura, ipak nisu mogli sa sigurnošću reći kada će privremeno prometno rješenje i zabrana skretanja prema centru Rijeke stupiti na snagu, već su na naš upit odgovorili kako će se to dogoditi u »narednih nekoliko tjedana«.
Izdužena dolina
Pripremni radovi na čvoru Orehovica započeli su krajem prošle godine, izvođač je zajednica ponuditelja koju čine GP KRK d.d. i Zagreb-Montaža d.o.o., s rokom izvođenja od 18 mjeseci, a radove nadzora obavlja zajednica ponuditelja koju čine CONtech d.o.o., CONAS d.o.o. i NIEVELT INGENIEUR GmbH. Riječ je o drugoj i trećoj fazi izgradnje čvora Orehovica, pri čemu druga faza obuhvaća rekonstrukciju lokalnog izlaza s autoceste A6 na Ulicu Franje Račkog i lokalnog izlaza s Ulice Franje Račkog na autocestu A7 (riječka obilaznica), u smjeru čvora Škurinje, dok treća faza obuhvaća izgradnju ulazne rampe iz Ulice Franje Račkog na autocestu A6 u smjeru Zagreba i rekonstrukciju nerazvrstane ceste, odnosno Ulice Put pod Rebar.
Lokacija postojećeg čvora Orehovica, ističu iz HAC-a, izrazito je kompleksna i zahtjevna, nalazi se u izduženoj dolini Sušačke drage gdje je uzdužni nagib postojećeg kolnika položen u nagibu od gotovo šest posto, u krivini s malom preglednošću i ograničenjem brzine od 60km/h.
– Projektirana rekonstrukcija čvora Orehovice kao interregionalnog čvora nakon izgradnje istočne dionice riječke obilaznice 2006. godine i državne ceste DC404 nije prihvaćena intervencijom lokalne samouprave te je zadržan postojeći izlaz s autoceste prema gradu Rijeci, dok je izgrađena ulazna rampa iz grada na A7 u smjeru zapada zatvorena zbog prometno-tehničkih i sigurnosnih razloga. Izgradnjom autoceste A6 i riječke obilaznice u punom profilu, čvor Orehovica imao je različite funkcije u prometnoj mreži – od jedinog ulaza s A6 u centar grada Rijeke do interregionalnog čvora kojim je trebala biti izgubljena svaka veza s lokalnom prometnom mrežom. Konačno prihvaćeno rješenje povezanosti čvora Orehovica s lokalnom prometnom mrežom predviđa rekonstrukciju i dogradnju čvora. Lokalne rampe Faze II već su izgrađene (ulaz na A7 smjer čvor Škurinje zatvoren je za promet), ali ih je potrebno izmjestiti zbog prometno-tehničkih razloga i izgradnje Faze III. Ulazna rampa na A6 Faze III je denivelirana rampa koja preko postojećeg čvora prelazi nadvožnjakom »Orehovica«. Izgradnjom navedene rampe proširuje se i sjeverni kolnik čvora zbog čega je potrebno izmjestiti i lokalnu cestu Put pod Rebar, stoji u odgovoru HAC-a na naš upit o radovima na Orehovica.
Miniranje zasjeka
– Radovi koji su trenutno aktualni, odnosno koji će uskoro početi odnose se na izradu upornjaka i središnjeg stupa nadvožnjaka Orehovica dugog 250 metara, koji će omogućiti uključenje vozila na autocestu A7 na čvoru Orehovica iz smjera grada (Ul. Franje Račkog) u smjeru Zagreba. Uz navedene, započet će i radovi miniranja visokog zasjeka uz kolnik autoceste A7 u smjeru Zagreba, s ciljem proširenja istog radi uklapanja kolnika koji se nakon navedenog nadvožnjaka uključuje u A7, smjer Zagreb. Tijekom izvođenja radova će se trajno isključiti iz prometa izlazni krak prema gradu (prema Grobničkoj cesti, odnosno Ulici Franje Račkog), dok će svi drugi pravci biti trajno u funkciji uz lokalna suženja kolnika u zonama radova, odgovaraju iz HAC-a.
Izgradnja novih i izmještanje postojećih instalacija
Osim građevinskih radova na rekonstrukciji i dogradnji prometnih površina čvora, projekt obuhvaća i izgradnju novih te izmještanje i zaštitu postojećih instalacija, izgradnju i izmještanje instalacija oborinske odvodnje, izmještanje elektroenergetskih instalacija i elektroničke komunikacijske infrastrukture te izmještanje i izgradnju javne rasvjete. Izvedba nove prometne signalizacije i opreme i zaštite od buke također su dio radova Faze 2.