Trade Air

Domaća kompanija počela s ljetnim redom letenja: Iz Rijeke do Osijeka, Dubrovnika i Splita avionom za – 357 kuna

Alenka Juričić Bukarica

Foto Trade Air

Foto Trade Air

Riječ je o linijama iz PSO, Public Service Obligation, programa kojim država sufinancira avioprijevoznike na unutardržavnim letovima



Hrvatska privatna zrakoplovna tvrtka Trade Air objavila je ljetni red letenja u koji je ponovo uključena i Zračna luka Rijeka koja tako i dalje ostaje avionskim linijama povezana s Osijekom, Splitom i Dubrovnikom.


Riječ je o linijama iz takozvanog PSO (Public Service Obligation) programa kojim država sufinancira avioprijevoznike na unutardržavnim letovima. Ova je mala kompanija s naletima počela lani u srpnju i održavala linije i tijekom zime.


U vrijeme kada duge hrvatske zračne luke svako toliko imaju najave letova za ljetnu sezonu, dok je zasad Rijeka izvan fokusa aviokompanija, barem je ovo dobra vijest.




Naime, prema informacijama iz Trade Aira, ljetni red letenja po intenzitetu i rutama je ostao nepromijenjen u odnosu na zimski, s time da postoji manja promjena u vremenima polijetanja i slijetanja.


Cijene ostale iste


U velikogoričkoj tvrtki ukazuju kako je do nje došlo zbog usklađivanja slotova u zračnoj luci Split pa je raspored dolaska iz Osijeka za Rijeku utorkom u 11.30 sati, a četvrtkom u 9.20 sati, odnosno odlazak iz Rijeke za Split i Dubrovnik utorkom u podne te četvrtkom u 9.50 sati.


Povratni letovi iz Dubrovnika i Splita utorkom slijeću u 17.40 sati pa zrakoplov nastavlja za Osijek u 18.10 sati, dok je četvrtkom slijetanje u 15.10 sati, a polijetanje za Osijek pola sata kasnije.



Na pitanje jesu li se mijenjale cijene aviokarata, a koje su lani bile vrlo povoljne, pa je do Dubrovnika ili Osijeka bilo jeftinije doći avionom nego autom, u Trade Airu kažu kako nije bilo promjena.


Cijene se, dakle, nisu mijenjale i iznose u promotivnoj tarifi 357,15 kuna iz Rijeke za Split, Dubrovnik i Osijek, odnosno 582,15 kune što je economy tarifa. I dalje se prijevoz putnika obavlja zrakoplovom Turbolet 410 kapaciteta 18 sjedala, dakle, manjim zrakoplovom.


Sama Trade Air flota sastoji se od ukupno pet zrakoplova, od kojih je upravo Turbolet s kojim obavljau PSO operacije u najmu, dok su preostala četiri aviona u vlasništvu kompanije.


Radi se o jednom zrakoplovu Fokker 100 i tri Airbusa 320. P


ilot Marko Cvijin, direktor ove velikogoričke tvrtke, navodi kako je plan u bližoj budućnosti u flotu uvrstiti i jedan Airbus 319. Što se tiče samih aviokarata, za aktualni red letenja karte se, trenutno, mogu kupiti samo za period do 15. lipnja.


– Zbog epidemiološke situacije i administrativnih razloga preventivno smo pustili u prodaju karte samo do 15. lipnja.


Vjerujemo da će trenutne mjere epidemiologa postići rezultate i omogućiti »slobodniju« ljetnu sezonu, no na otvaranje prodaje nakon tog datuma ćemo pričekati još koji mjesec, pojasnio je Cvijin.


Komentirajući ovogodišnju turističku sezonu, kazao je kako sigurno očekuje porast broja putnika kako se bliže ljetni mjeseci.


Point-to-point karte


– No svjesni smo da će na popunjenost letova utjecati otvorenost granica, procjepljenje putnika pa i samo zdravstveno stanje čitave nacije, zaključio je direktor Trade Aira. Inače, u ovoj privatnoj charter tvrtki navode kako prodaju samo point-to-point karte, odnosno da se putem njihove distribucije ne mogu kupiti karte i za konekcijske letove.


Međutim, na njihovim linijama kapacitetom raspolaže i Croatia Airlines, što omogućuje putnicima kupnju vezanih karata, no putnik mora cijelu rutu kupiti putem distribucijskih kanala Croatia Airlinesa.


Povrat novca u slučaju bolesti COVID-19


U Trade Airu napominju kako se zrakoplovi svakodnevno dezinficiraju, prilikom redovitog čišćenja putničke kabine provode se pojačane higijenske mjere, a osoblju su na raspolaganju različita dezinfekcijska sredstva.


Zrakoplovi su opremljeni filterima za pročišćavanje zraka u putničkoj kabini, koji se uz konstantan protok dovodi iz atmosfere, a zrak u putničkom prostoru cirkulira vertikalno. Putnici na svim Trade Air letovima obvezni su nositi vlastite maske ili pokrivala za lice.


Maske je potrebno nositi za vrijeme cijelog boravka u putničkoj kabini zrakoplova. Prije samog leta, putnici moraju unaprijed popuniti takozvani Formular o kretanju putnika, odnosno PLF obrazac ako putuju u međunarodnom prometu.


Također, prije dolaska u zračnu luku treba izmjeriti temperaturu.


Putnici koji su bolesni ili imaju simptome respiratorne infekcije koji mogu ukazivati na COVID-19, jasno, ne dolaze na let, već se trebaju javiti Trade Airov kontakt-centar kako bi otkazali putovanje uz potpun povrat novaca.


Isto tako, ukrcaj putnika u zrakoplov počinje ranije jer se primjenjuje procedura ukrcaja u manjim grupama od zadnjeg dijela zrakoplova prema prednjem te u avion ulazi 5 do 10 putnika u grupi.


S time da se prvo prihvaćaju posebne kategorije putnika.


U putničkom terminalu i prilikom ukrcaja u zrakoplov potrebno je održavati minimalnu tjelesnu udaljenost od 2 metra odnosno dvije dužine ruke.