GRADSKI LABIRINT

Sve je više prigovora na prometnu regulaciju slijepoj uličici. Kaos u Ljubićevoj otežava i dostavu za RK Korzo

Vladimir Mrvoš

Foto Vladimir Mrvoš

Foto Vladimir Mrvoš



RIJEKA – Istina je da je pravi kolaps u toj ulici, što u velikoj mjeri onemogućava dostavu robe za robnu kuću, kaže Alida Diminić, direktorica Centra Korzo, tvrtke koja upravlja istoimenom robnom kućom, u nastavku priče o prometnoj zavrzlami u slijepoj Ulici Šime Ljubića.


Osam suvlasnika


Direktorica Centra Korzo slaže s prijedlogom stanarke Loredane Maras koja smatra da je jedino ispravno rješenje premještanje rampe sa sadašnje pozicije kod Robne kuće Korzo na sami ulaz u Ulicu Šime Ljubića, kod skretanja za »socijalno«. Diminić napominje da je rampu zapravo postavio Grad Rijeka, a da robna kuća ima iznajmljen parkirališni prostor od Grada, koji služi za dostavu robe.


No, dostava robe kroz Ulicu Šime Ljubića, koja često zna biti blokirana automobilima koji u nju zalutaju, samo je jedan od problema te kultne riječke robne kuće koji je moguće riješiti. Ne samo zbog dostave robe već i zbog intervencije hitnih službi.




– Ne samo da imamo problema s dostavom robe u naše skladište i nedostatkom parkinga za kupce već i s time što naši kupci vide kad je riječ o sustavu pokretnih stepenica i klime, kaže Diminić.


Nekad spektakularne inovacije, poput klimatizacije i pokretnih stepenica, danas su zapravo muzejski eksponati koji još uvijek rade. Naime, tadašnje pokretne stepenice zbog dimenzija montiralo se kroz krov robne kuće, tako da bi danas vrlo teško mogli izvesti montažu novih, pa se stare, iako se često kvare, pokušavaju održavati u funkciji. Sličan je slučaj s klimom, pa se i tu nalaze vatrogasna rješenja.


Robna kuća Korzo ima osam suvlasnika, a tvrtka Centar Korzo zadužena je za održavanje objekta, pa tako i za sve operativne poslove koji se tiču i samog osiguranja za dostavu robe. Centar Korzo ne upravlja komercijalnim radom robne kuće već samo kao upravitelj, na sve načine kod suvlasnika pokušavajući utjecati da se robna kuća oplemeni novim atraktivnim sadržajima za kupce jer predstavlja i ogledalo grada kao najstarija robna kuća na Korzu. Nažalost, zbog nedostatka parkinga, sve su popularniji trgovački centri izvan grada, gdje ne samo da parkinga ima uz same trgovačke objekte već je on i besplatan.


Sve manje kupaca


Kada je Robna kuća Korzo svečano otvorena 11. travnja 1972. godine, to je bila jedna od najmodernijih i najvećih robnih kuća u tadašnjoj državi, a na sam dan otvorenja kroz nju je prošlo oko 60.000 ljudi, od čega je čak 20.000 bilo kupaca. No, vremena od tada su se promijenila. Ne samo zbog trgovačih centara s besplatnim parkingom već i zbog aktualnih radova u Adamićevoj i okolnim ulicama, kupaca je u središtu grada sve manje, a ne pomažu ni turisti iako se radi o središnjoj gradskoj ulici »žili kucavici grada« i gradskom dnevnom boravku.


Robna kuća Korzo predstavlja jedan od simbola grada i sigurno da bi jedno od najboljih rješenja bilo da svoju renesansu doživi kako je i zamišljena u svom startu – kao jedna cjelina. Naime, kada je bila otvorena, u njoj je radilo 270 prodavača i ukupno 360 zaposlenih, s 40 odjela koji su zajedno stvarali jednu cjelinu. Takve robne kuće i danas postoje u mnogim svjetskim metropolama u samim središtima gradova te predstavljaju najatraktivniju i najprestižniju ponudu svjetskih brendova. Istina, ponuda Robne kuće Korzo i danas zadovoljava potrebe kupaca bogatom ponudom. Ono što nedostaje je kafić na vrhu robne kuće s koga se pruža odličan pogled na Korzo, koji ne radi, jer još uvijek čeka zakupca.


Sličan problem s Varteksom


Zanimljivo je da tvrtka Centar Korzo upravlja i bivšom Robnom kućom Varteks. I ta vrijedna nekretnina u samom centru grada ima veliki problem, također u prvom redu zbog nemogućnost dostave robe na adekvatan način. Zbog toga trgovačka društva i ne pokazuju veliki interes za prostorom u koji se na jednostavan način ne mogu obavljati svakodnevne dostave, Propao je i pokušaj prodaje zgrada kao hotela. Jednostavno, da bi takvi objekti mogli egzistirati u samom centru grada, moraju se pronaći i adekvatna prometna rješenja.