Foto Mateo Levak
Tijekom jutra uklonjen je i posljednji vagon koji je smetao i pristupilo se rezanju olupina
povezane vijesti
Radnici HŽ Infrastrukture i po jučerašnjem izuzetno lošem vremenu odradili su većinu pripremnih radova za uklanjanje posljedica sudara vlakova, koji se dogodio u ponedjeljak na pruzi između Meje i Škrljeva iznad Rijeke.
Tijekom jutra uklonjen je i posljednji vagon koji je smetao i pristupilo se rezanju olupina. Pomoćni vlak iz Slovenije bio je najavljen oko 12 sati, nakon čega se kreće u micanje lokomotiva, potvrdio je za Radio Rijeku Stipo Barišić iz HŽ Infrastrukture.
On očekuje da će se pravi efekt osjetiti sutra, kad će se vlak krenuti čistiti iz tri različite točke.
Kakva je danas situacija?
“Jučer smo imali izuzetno loše vrijeme, ali smo po tom lošem vremenu odradili većinu pripremnih radova. To loše vrijeme se odrazilo na sve, i na naše radnike i na radnike koji probijaju pristupnu prometnicu, pomoćnu, za uklanjanje posljedica izvanrednog događaja na Škrljevu.
Situacija je sljedeća: Danas, u prijepodnevnim satima mičemo zadnji vagon koji nam je smetao i pristupamo rezanju olupina. Ekipa je već spremna i na terenu.
Pomoćni vlak iz Slovenije trebao bi danas doći oko podne i krećemo s prednje strane na vlak: micanje TND-a i dvije lokomotive. Sve ćemo to danas.
Pristupni put i plato na koji ćemo odlagati olupinu bit će gotovi negdje sutra prije podne. Odmah nakon toga nastavljamo rezati vlak i odvlačiti te dijelove”, rekao je za Radio Rijeku Stipo Barišić iz HŽ Infrastrukture.
Podsjetimo, promet na pruzi Rijeka – Zagreb i dalje je u prekidu dok se obavlja sanacija na pruzi između Meje i Škrljeva.
Putnici se prevoze autobusima do postaje Meja, a teretni se promet odvija preko Slovenije.
Što je sve oštećeno?
Podsjetimo u nesreći, gdje se teretni vlak prijevoznika Rail Cargo Carrier – Croatia zabio u pružno vozilo HŽ Infrastrukture, pri čemu je došlo do iskakanja velikog dijela kompozicije vlaka s tračnica, brojni vagoni su potpuno uništeni.
Oštećena je i sama željeznička pruga te sustav električnog napajanja vlakova. Pruga, kojom svakodnevno prometuju brojni teretni vlakovi iz riječke luke, kao i putnički vlakovi, prema najavama iz HŽ Infrastrukture, trebala bi biti osposobljena za promet za otprilike tjedan dana.
U nesreći nije bilo poginulih ni ozlijeđenih osoba, u prvom redu zahvaljujući brzoj i prisebnoj reakciji djelatnika HŽ Infrastrukture na kolodvorima Meja i Škrljevo koji su pravovremeno obavijestili kolege iz pružnog vozila o nailasku vlaka koji se nije uspio zaustaviti na kolodvoru Meja, iako je to strojovođa bio dužan učiniti.
Zahvaljujući tome, djelatnici su uspjeli iskočiti iz pružnog vozila prije nego što je vlak, nakrcan s 1.100 tona kukuruza koji je prevozio do silosa u riječkoj luci, udario u vozilo.
Golemi usisavači za žito
U ranijoj izjavi za naš list Stipo Barišić izjavio je kako je okvirna procjena da će sanacija, do ponovne uspostave prometa trajati oko sedam dana, ali da se nadaju da će to biti i kraće.
“Poduzet ćemo sve što je u našoj moći, uključujući i noćni rad, da prugu čim prije osposobimo za promet. To znači da će dizalica do mjesta nesreće doći željeznicom, a njome će se na plato-vagone dizati dijelovi vlaka koji je sav u komadima i na taj ćemo način raskrčiti prugu.
Nakon što raskrčimo prugu, na scenu stupaju djelatnici građevinskog sektora koji moraju za promet osposobiti oko 220 metara oštećene pruge, a zatim djelatnici službi koje će osposobiti sustav električnog napajanja i signalno-sigurnosnih uređaja, rekao je Barišić.
Osim uništenih vagona i dijelova pruge, s mjesta nesreće treba ukloniti i više od tisuću tona razasutog kukuruza koji će se, ističe, uklanjati mehanički, uz pomoć posebnih strojeva, koji funkcioniraju poput golemih usisavača, za što je već angažirana tvrtka specijalizirana za slične poslove.
– Angažirat ćemo sve što bude potrebno da čim prije osposobimo prugu za promet vlakova, rekao je tom prilikom Stipo Barišić.