KD Autotrolej ima prijedlog

Stanovnici Ulice Ede Jardasa teško ili nikako dolaze do gradskog autobusa. Ispitali smo u čemu je stvar

Bruna Matičić

Okretište linije 2A u Ulici Ivana Zavidića / Foto S. DRECHSLER

Okretište linije 2A u Ulici Ivana Zavidića / Foto S. DRECHSLER

Prema navodima iz Autotroleja, predstavnici Mjesnog odbora Zamet prihvatili su ovu inicijativu, dok iz MO Kantrida nije stigla nikakva povratna reakcija



RIJEKA – Nezadovoljstvo, ali ponajprije molba za pomoć u rješavanju problema nedostatka javnog gradskog prijevoza u Ulici Ede Jardasa, koju nam je uputila čitateljica, mještanka Marčeljeve Drage, odvela nas je do saznanja o inicijativi kojom Komunalno društvo Autotrolej želi poboljšati svoju uslugu na području Kantride i Zameta.


Nemoguća misija


Naime, čitateljica navodi da žitelji Ulice Ede Jardasa u svojoj blizini nemaju autobusne stanice niti autobusnih linija, već do postojećih linija, 1A i 2A ili linije 1, moraju pješačiti te se u povratku kući vraćati uspinjući se strmim stepenicama. U tom slučaju, odlazak u grad javnim gradskim prijevozom osobama starije životne dobi predstavlja gotovo pa nemoguću misiju, govori nam te navodi kako velik broj starijih stanovnika koji nemaju automobil ili ne voze, za odlazak u grad, k liječniku, u bolnicu ili ljekarnu, dućan ili banku, uglavnom koristi taksi prijevoz, što mnogim umirovljenicima predstavlja veliki izdatak.



Također, čitateljica je sugerirala kako bi bolja regulacija postojećih autobusnih linija ili uvođenje posebne linije samo nekoliko puta tjedno, uvelike olakšali život mještanima ove ulice. Sugestije je, kaže, uputila i nadležnima, ali povratan odgovor nije dobila.


 Posljednja stanica linije 1A u Marčeljevoj Dragi / Foto S.DRECHSLER

Posljednja stanica linije 1A u Marčeljevoj Dragi / Foto S.DRECHSLER




 


Povedeni znatiželjom, a s obzirom da je riječ o gusto naseljenom području grada, obratili smo se KD-u Autotrolej, ali i Mjesnom odboru Kantrida, ne bi li saznali jesu li zainteresirani za uvođenje linije te je li moguće napraviti regulaciju prometovanja autobusnih linija kojom bi se u javni gradski prijevoz uključila i sporna ulica.


U KD-u Autotrolej rečeno nam je da s njihove strane postoji inicijativa da se promijeni trasa linija 1A i 2A koje bi kružno prometovale Zametom i Kantridom i pritom bi povezivale navedene gradske kvartove.


– Već dvije godine u planu imamo povezati Zamet i Kantridu, a napravili smo i vozni red. Naime, zapadni Zamet i Marčeljeva Draga povezani su Ulicom Ede Jardasa, a njome bi produljili i prometovanje linija 1A i 2A. U toj situaciji linija 2A, čije se okretište trenutno nalazi u Ulici Ivana Zavidića, preko ulice Ede Jardasa spustila bi se u Marčeljevu dragu i nastavila prometovati prema gradu. Linija 1A koja sada prometuje do Marčeljeve drage po istoj ulici bi se dignula na Zamet te bi nastavila putem linije 2A sve do centra grada, objasnio je Robert Mrvčić, rukovoditelj službe prometa. Na taj način, pojasnio je Mrvčić, unaprijedila bi se kvaliteta javnog gradskog prijevoza na oba gradska područja, a stanovnici Marčeljeve drage te cijele Kantride i Zameta dobili bi dvije linije koje bi bile direktno povezane s gradom i prometovale bi svakih pola sata.


 Crte linija 1A i 2A koje bi se dale spojiti

Crte linija 1A i 2A koje bi se dale spojiti


 


– Štoviše, promjene autobusnih linija u ovim gradskim kvartovima uskoro će postati i prijeka potreba zbog povećanja broja stanovnika, po završetku projekta Rio Kantrida, govori nam Mrvčić te naglašava da mjesni odbor u suradnji s mještanima mora odlučiti želi li uvesti ove promjene. Prema njegovim riječima, predstavnici MO Zamet prihvatili su ovu inicijativu, dok iz MO Kantrida nisu dobili povratnu reakciju.


Kvalitetnija rješenja


Iz MO-a Kantrida kazali su nam da su na temu prometovanja linija 1A i 2A razgovarali s predstavnicima VMO-a Zamet, ali ne i s Autotrolejom.
– Naši stanovnici, uglavnom starije životne dobi, često navode probleme konfiguracije terena i udaljenost autobusnih stajališta, a Mjesni odbor Kantrida dugi niz godina podržava i prati sve zahtjeve svojih stanovnika u nastojanjima da poboljša prometovanje javnog prijevoza na području, odgovorila je predsjednica VMO-a Kantrida Višnja Jelenčić, naglasivši kako su predstavnici Vijeća primjereno reagirali i na promjene povodom »korekcije« voznog reda prije 2019. godine, kada se umjesto očekivane i obećane povezanosti Doma za starije i nemoćne s posljednjim stajalištem linije 1, dobilo skraćenje trase linije 1A koja je vozila samo do samačkog hotela »3. maja« te niz kritika i negodovanja stanovništva na novo prometovanje.


– Mi svakako podržavamo sve naše stanovnike, pa tako i stanovnike Ulice Ede Jardasa za uvođenje posebne linije nekoliko puta tjedno. Također, sve inicijative za kvalitetnije rješenje prometovanja koje predlaže KD Autotrolej spremni smo prihvatiti u suradnji s vijećnicima MO-a Kantrida, istaknula je Jelenić te zaključila kako je način realizacije svih zahtjeva i promjena u nadležnosti KD-a Autotrolej.



 


Bruna Matičić