Foto FaH/ Lana SLIVAR DOMINIC
To je oblik nastave koji se provodi u poslijepodnevnim satima, a po istom modelu u riječkim se školama uče i albanski, slovenski, češki i drugi jezici, navodi Vukić.
povezane vijesti
RIJEKA – S početkom nove školske godine Srpsko kulturno društvo Prosvjeta intenziviralo je inicijativu za pokretanje nastave srpskog jezika i kulture u osnovnim i srednjim školama u Rijeci. Navodeći da se radi o učenju srpskog jezika po modelu C koji se prije dvije godine provodio u Osnovnoj školi Srdoči, izvršni sekretar za obrazovanje u SKD Prosvjeta Mirko Marković kaže da se ove školske godine takav model poučavanja želi vratiti u škole, a sve uz podršku gradskog i županijskog Odjela za odgoj i obrazovanje.
Nove prijave
– Pohađanjem nastavnog predmeta srpski jezik i kultura učenici proširuju svoja znanja o jeziku, pismu i kulturi svog naroda, a dosadašnja praksa je potvrdila da ovaj oblik nastave ne predstavlja dodatno opterećenje za učenika. Nastava se prestala provoditi jer nije bilo interesa učenika, a sad ponovo pokrećemo inicijativu za njeno uvođenje i već imamo prijave novih učenika. Stoga smo uputili poziv roditeljima osnovaca i srednjoškolaca pripadnicima srpske nacionalne manjine da se prijave u svojim školama za nastavu srpskog jezika i kulture, a u dogovoru s osnivačem škola i ovisno o tome gdje će se prijaviti najveći broj djece, odredit će se škola u kojoj će se provoditi nastava, kaže Marković.
Činjenicu da je Grad Rijeka kao osnivač osnovnih škola spreman pružiti potporu u organizaciji nastave srpskog jezika i kulture potvrđuje i zamjenica riječkog gradonačelnika, Sandra Krpan.
– Ako bude interesa učenika, svakako smo spremni pomoći da se nastava srpskog jezika i kulture prema modelu C organizira u jednoj od riječkih škola, ističe Krpan.
Model C
Spremnost na ponovnu organizaciju nastave za učenike srpske nacionalne manjine ističe i ravnatelj OŠ Srdoči, Ivan Vukić, koji kaže da se do sada u toj školi za učenje srpskog jezika i kulture prijavilo troje učenika.
– Prije dvije godine provodili smo nastavu za pripadnike srpske nacionalne manjine, ali je bio mali interes. Imali smo svega dvoje učenika. Sada čekamo da Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo prikupi podatke od svih riječkih škola i spremni smo ponovo organizirati nastavu, ne samo za naše učenike, nego i za učenike drugih škola.
To je oblik nastave koji se provodi u poslijepodnevnim satima, a po istom modelu u riječkim se školama uče i albanski, slovenski, češki i drugi jezici, navodi Vukić.
Model C predviđa da se nastava izvodi na hrvatskom jeziku uz dodatnih dva do pet školskih sati namijenjenih njegovanju jezika i kulture srpske nacionalne manjine. Dodatna satnica u trajanju od najmanje dva, a najviše pet školskih sati tjedno obuhvaća učenje jezika i književnosti nacionalne manjine, zemljopisa, povijesti, glazbene i likovne umjetnosti. Učenici se u bilo kojoj godini školovanja mogu priključiti ovom obliku nastave.
Nastavni predmet srpski jezik i kultura se ocjenjuje, a ocjena se upisuje u pedagošku dokumentaciju, a udžbenici su napisani na srpskom jeziku i ćiriličnom pismu, sukladno odobrenom kurikulumu te ih financira Ministarstvo znanosti i obrazovanja.