Prvi vikend

Skoro pa nitko u Rijeci nije sudjelovao u turističkoj akciji “Tjedan odmora vrijedan”

Alenka Juričić Bukarica

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Na riječkom se području u promidžbenu turističku akciju uključio tek jedan hostel i nešto privatnog smještaja, te neke institucije poput Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja i Prirodoslovnog muzeja. S druge strane, nema posebnih ponuda ugostitelja, niti nekih događanja poput vođenih izleta



 Prvi vikend Tjedna odmora vrijednog je za nama, no Rijeci ova akcija Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice namijenjena domaćem tržištu, nije donijela neki pomak u broju domaćih gostiju.


Na riječkom području u nju se uključio tek jedan hostel i nešto privatnog smještaja, ali i neke institucije poput Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja i Prirodoslovnog muzeja. S druge strane, nema ponuda ugostitelja, niti nekih događanja poput vođenih izleta kao što je to slučaj, primjerice, na Lošinju.


Provjerili smo stoga kakav su odaziv imali oni malobrojni koji su se uključili u akciju. Kao i kakva je uopće situacija s popunjenjem, odnosno turističkim prometom u gradu te je li sve zamrlo ili se još barem nešto »vrti«.




Od hotela i hostela u Rijeci, u Tjedan odmora vrijedan uključio se samo HI omladinski hostel na Pećinama. Ivona Naglić, voditeljica ovog hostela, kazala nam je kako, nažalost, nisu imali ni jedan upit za dolazak. Situacija je poprilično loša, tako da hostel otvaraju jedino po upitima pa je tako ovaj objekt ovih dana ipak ostao zatvoren.


Bez odaziva


– Naša uprava u Zagrebu je kontaktirala nas i druge hostele u Udruzi, poput onog u Zadru, Zagrebu i na Lošinju kako bi se uključili u akciju. Sezona je jako loša tako da smo htjeli probati i na ovaj način privući goste, ali nažalost nije bilo odaziva. I kolege kažu da situacija nije dobra.


Mi otvaramo ako nam se netko najavi, ali najave nisu neke. U rujnu smo imali malo više od sto noćenja, u listopadu možda uspijemo doći do stotinjak noćenja, dakle, sve u svemu jako loše. Mi nemamo na smještaju radnika i studenata kao hosteli u Zagrebu, već samo odmorišne goste, a njih nema, kazala nam je voditeljica tog hostela, dodajući kako su ljeti imali volontere, među kojima i jednog mladića iz Argentine koji je, pojašnjavajući zašto je došao u Hrvatsku, kazao kako su ondje ljudi već tada bili 200 dana u karanteni, te dodao kako je ekonomija i prije bila katastrofa, a sada je nema.


Naglić je ukazala i kako je neke vjerojatno od uključivanja u akciju odvratilo to što nisu smjeli imati poreznog duga, a što je s obzirom na cijelu koronagodinu i teškoće u poslovanju očito postalo rijetkost.


Inače, u omladinskom hostelu HI su prije korone imali najave dolaska većeg broja mađarskih, njemačkih i belgijskih grupa, a prvi put su trebali organizirano stići i Nizozemci.


– To je bila najava jedne dosta velike grupe, međutim oni su već u lipnju javili kako neće ni 2021. putovati. S druge strane, primjerice, partneri iz Belgije već rade rezervacije za iduću godinu, ali i 2022. Tako da se nadamo da će iduća sezona biti barem mrvicu bolja, zaključila je Naglić.


Brzo popunjeni


Nešto drukčiju situaciju imao je, pak, iznajmljivač Mikel Fadić, vlasnik apartmana Terra. Naime, kako nam je kazao, imao je tri, četiri poziva zainteresiranih gostiju.


– Mi smo proteklog vikenda slučajno bili puni tako da sam pozive gostiju koji su bili zainteresirani za dolazak čak morao preusmjeriti prijatelju koji ima apartman. Naravno, mi imamo tek dva apartmana, to nije velik kapacitet i lako se napuni, tako da i s dvije ili tri najave sve napunimo.


A kako akcija traje još do kraja tjedna, dakle i predstojeći vikend, nadamo se da će biti još interesa. Činjenica je da je u ovo doba godine teško očekivati da će netko doći na sedam dana ili preko tjedna, s obzirom na školu, a tu je i epidemiološka situacija.


Međutim, vikend odmori svakako su i dalje zanimljivi. Sve u svemu, rekao bih da je ova akcija dobra stvar, vidjet ćemo kako će se dalje razvijati, a što će ovisiti o marketingu, odazivu ljudi, kao i povratnim informacijama, odnosno time jesu li oni koji se u nju uključe zadovoljni ili ne, kazao nam je ovaj iznajmljivač.


Ukazao je kako, osim što poduzetnici koji su se htjeli uključiti u akciju, nisu smjeli imati poreznog duga, također su morali napraviti na svojim web stranicama flajer o akciji, a što većini iznajmljivača znači da moraju nekoga naći i platiti da im to napravi. Dakle, dodatni trošak.


Riječki hoteli, pak, nisu se uključivali u ovu akciju. Tako u hotelu Bonavia Plave lagune, koji je ujesen konačno otvorio svoja vrata, kažu kako se nisu uključili s obzirom da u pripremi imaju svoju akciju kojom za vikend-boravke od petka do nedjelje daju 30-ak posto popusta svim gostima.


No, u hotelu se tijekom listopada odvija niz konferencija i kongresa, sukladno epidemiološkim mjerama, doznajemo od Eve de Zan Prusina, glasnogovornice Plave lagune.


Kongresi i konferencije


– Tako su u prvom dijelu listopada održani kongres Predstavljanje programa RE-kreiraj posao i život za žene i muškarce u organizaciji Sponacode, Ministarstva rada, mirovinskog sustava i socijalne politike, Hrvatske zajednice županija i financirano od strane EU-a, kao i dvodnevna nacionalna CAP konferencija namijenjena prevenciji i zaštiti djece od nasilja u organizaciji Udruge roditelja Korak po korak. Osim konferencija i kongresa, u hotelu se tijekom listopada održava niz prezentacija i poslovnih sastanaka, kazala je De Zan Prusina.


A i dalje ostaju otvoreni svi hoteli iz grupacije Jadran hotela, dok je, primjerice, kamp Oštro proteklog vikenda ispratio posljednje goste i zatvorio za ovu sezonu svoja vrata.


Damir Balenović, direktor prodaje i marketinga riječkih Jadran hotela, kazao nam je kako je, iako su svi hoteli i dalje otvoreni, situacija s popunjenjem dosta slaba, ispod 30 posto lanjskih brojki u ovo doba godine. Najbolja situacija je u četverozvjezdanom hotelu Jadran gdje imaju nešto poslovnih gostiju.


Posezona je ustvari uvijek bila vrijeme dolazaka organiziranih grupa gostiju koje su, jasno, ove godine otpale, a ni pojedinačnih odmorišnih dolazaka nema, već, dakle, turistički promet ostvaruju poslovni gosti.


– Imamo i manjih događanja vezanih uz poslovni segment, kao što su manji seminari, radionice i incentivi za firme, i to u hotelu Jadran te nešto u Continentalu. Naravno, ove godine klasični veći kongresi se u pravilu ne organiziraju, već su aktualna upravo ovakva manja događanja za deset do petnaest ljudi, pojasnio je Balenović.


Što se tiče akcije Tjedan odmora vrijedan, dodao je kako se nisu uključili jer se jednostavno vidjelo da se u ovom trenutku ne bi puno dobilo, ali kako je akcija svakako dobra i za nadati se da će se i dalje razvijati. A traje, dakle, do 25. listopada do kada se mogu uloviti popusti na smještaj, neke aktivnosti, ulaznice…


U Jadran hotelima gosti iz bližih zemalja


Ova je koronagodina preokrenula sve, pa tako i strukturu gostiju. Tako su u Jadran hotelima lani imali najviše gostiju iz Španjolske i Francuske. Tu je bila riječ o grupnim dolascima koji su ove godine otpali, tako da među najjačim tržištima više nema španjolskog i francuskog.


– Ove godine smo, što se stranih tržišta tiče, imali najviše individualnih gostiju iz Italije, Njemačke, Austrije i Slovenije, dakle iz nama bližih zemalja. Kao i domaćih gostiju koji su nam u strukturi, ako gledamo pojedinačna tržišta, i dalje broj jedan, rekao je Damir Balenović.