Prometni problemi na Belvederu

Sjednica Odbora za mjesnu samoupravu: Svakog četvrtka do izbora blokada Omladinske ulice

Sanja Gašpert

Prvi prosvjed u Omladinskoj održan je 11. veljače

Prvi prosvjed u Omladinskoj održan je 11. veljače

Blokada će biti organizirana već ovog četvrtka, 3. travnja, od 17.45 do 18.15



RIJEKA – Od ovog četvrtka, 3. travnja, pa do lokalnih izbora, svakog četvrtka od 17.45 do 18.15 bit će organizirana totalna polusatna blokada prometa u Omladinskoj i okolnim ulicama na Belvederu. Riječ je o mirnom prosvjedu koji su građani iz tog kvarta prvi put organizirali 11. veljače, kako bi ukazali na probleme parkiranja i prometnog začepljenja s kojima se svakodnevno susreću, izvijestila je Sandra Gregorović, članica Građanske inicijative Belveder, Kozala i Brajda na današnjoj sjednici Odbora za mjesnu samoupravu Gradskog vijeća Rijeke, na kojoj je, upravo na zahtjev Inicijative, glavna tema bila problem parkiranja na Belvederu i mogućnost izgradnje kvartovske garaže.


Članovi inicijative na sjednicu Odbora donijeli su i maketu garaže, kakvom je oni vide u bliskoj budućnosti.


Brojni sadržaji


Na problem s parkiranjem koji posebno muči građane Belvedera, osobito Omladinske i okolnih ulica, a s obzirom na brojne sadržaje koji se nalaze na tom području – tri osnovne škole, tri dječja vrtića, nogometno igralište, sportsku i fitness dvoranu, kojima gravitira oko 1.600 korisnika, Dom mladih, Centar za socijalnu skrb, kafiće – ponovo je upozorila članica inicijative Sandra Gregorović, koja je nadležnima iz Grada Rijeke, Rijeka plusa i Prometnog redarstva uputila pitanja na koja je zatražila konkretne odgovore.


Građani Belvedera očekuju rješenja – Sandra Gregorović



– Ta pitanja poslala sam nadležnima u e-mailovima još 7. ožujka, do danas bez odgovora. Pitala sam Odjel za urbanizam, prostorno uređenje i graditeljstvo što je s važećim Detaljnim planom uređenja Brajde i Belvedera kojima su na našem području planirane garaže i javno parkiralište. Također, uputili smo i peticije građana i roditelja na tu temu, pitala je Gregorović.


Viši savjetnik – koordinator za urbanizam, Neven Jeličić, koji, kako je rekao, i sam živi na tom području, naveo je kako su krajem 2023. godine pokrenute izmjene i dopune tog DPU-a usvojenog još 1999. godine, kojima su planirane garaže i javna parkirališta u Ulici Ivana Filipovića kod Ekonomske škole, kao i u Omladinskoj ulici kod OŠ Brajda.


Inicijative za imenovanje dva parka i jednog trga

Na sjednici Odbora raspravljalo se i o inicijativama za imenovanje dva parka i jednog trga, točnije o prijedlogu Vijeća Mjesnog odbora Školjić – Stari grad za imenovanje parka na području Školjića imenom Riječkih dragovoljaca iz Domovinskog rata, prijedlogu Kluba vijećnika Akcija mladih, Unija Kvarnera, Maša Magzan i Iva Rinčić za imenovanje trga na području Mjesnog odbora Potok po Bekimu Sejranoviću te prijedlogu građanina za imenovanje parka na području Mjesnog odbora Brajda-Dolac imenom Zagrad.


Kako je izvijestio tajnik Odbora za mjesnu samoupravu Vinko Randić, na prošloj sjednici odlučeno je da se ime Riječki dragovoljci iz Domovinskog rata unese u fond imena, što je i učinjeno, međutim, mišljenje je članova Odbora da je taj park nereprezentativan da bi nosio takvo ime, a, također, kako se u njemu igraju i djeca, ne bi bilo u redu da se u nazivu spominje riječ rat. Odlučeno je da se razmotri neka druga lokacija.


Što se tiče druge inicijative, za imenovanje trga na području MO-a Potok po Bekimu Sejranoviću, predloženo je da se također uvrsti u fond imena, ali da se nađe primjerenija lokacija, možda neka ulica, a ne trg, dok su za treći prijedlog, ime Zagrad za park, članovi Odbora bili suzdržani jer “nije neko zvučno ime”.

Hitne situacije


– Plan koji je donesen još prije dvadeset i pet godina nužno je izmijeniti zbog brojnih sadržaja koji su se u međuvremenu otvorili, također, povećan je broj automobila, nekada su kućanstva imala jedan automobil, a danas u nekima imaju i dva i tri automobila. Sve je to dovelo i do povećanja prometa, potencijalno i do ugrožavanja sigurnosti sudionika, posebno u večernjim satima.


Također, na tom području uskoro kreće i individualno prikupljanje otpada i postavljanje novih spremnika, pa i to treba uklopiti.


Zbog toga se krenulo s inicijalnim radnjama, pa već u travnju ove godine očekujemo početne aktivnosti za izradu potrebne dokumentacije za izgradnju garaža, koje bi na najgornjoj etaži trebale imati određene javne sadržaje, rekao je Jeličić, dodajući kako se slične inicijative poduzimaju i u drugim mjesnim odborima, pa su tako već gotovi projekti za dvije kvartovske garaže na Kozali.


Gregorović je, također, postavila pitanje Prometnom redarstvu oko postavljanja privremenih kamera na rasvjetnom stupu u Omladinskoj ulici, zbog učestalih situacija s nepropisno parkiranim vozilima, zbog čega je ponekad nemoguće izaći s parkirališta, pa čak i u hitnim situacijama.


Za to je navela vlastiti primjer, s obzirom na to da boluje od karcinoma, još uvijek je u procesu liječenja te je jednog poslijepodneva, kada joj je pozlilo, bila u nemogućnosti otići u bolnicu jer njezin suprug nije mogao maknuti svoje vozilo, jer je ispred njega bilo nepropisno parkirano vozilo.


Također, zanimalo ju je koliki je srazmjer povlaštenih karata i osiguranih parkirališnih mjesta na tom području.



Članovi Odbora za mjesnu samoupravu na sjednici

Povlaštena mjesta


Voditelj Odsjeka za prometno redarstvo Marko Drpić odgovorio je kako se kamere u Omladinskoj ulici ne mogu postaviti jer je riječ o sporednoj ulici, a kamere se postavljaju na glavne prometnice.


– Kamera bi kočila puno toga, a teško ćete njome ljudima promijeniti ponašanje, odnosno ne bi riješila dobro po pitanjima struke. Mi djelujemo koliko god možemo kako bismo spriječili prometni nered, pa smo tako prošle godine imali 1.600 mjera u sporednim, a 1.800 mjera u glavnim ulicama.


Nažalost, mislim da postavljanjem kamera ne bismo dobili korekciju ponašanja. Potrebna su nam sistemska rješenja, iako je represija dio prometne strategije, međutim, prvo idu uvjeti, pa edukacija i tek onda represija, rekao je Drpić, dodajući kako će odgovor o srazmjeru izdanih povlaštenih karata i parkirališnih mjesta poslati pismeno.


Imala je Gregorović pitanja i za Rijeka plus, a odnosila su se na to postoji li mogućnost plaćanja povlaštenog parkirališnog mjesta u garaži Zagrad za građane Belvedera, kao i mogućnost kupovine privatnog parkirališnog mjesta, što je slučaj na nekoliko lokacija na Belvederu.


– Pošaljite nam zahtjev da vidimo o kojem broju mjesta se radi, iako je garaža Zagrad poprilično popunjena od građana Centra. Što se tiče drugog pitanja, riječ je o rezerviranim parkirališnim mjestima, to se prije odobravalo, ali se u posljednje vrijeme više ne odobrava, odnosno takva mogućnost još vrijedi samo za stanje zatečeno na terenu, točnije građane koji su već prije rezervirali mjesto, rekao je Mihajlo Mrvoš, voditelj grupe garaža i parkirališta Rijeka plusa.



Garaža na Belvederu zasad samo – na maketi

Problem rampi


Voditeljica Odsjeka za mjesnu samoupravu Dragica Fadljević rekla je kako je problem parkiranja u Rijeci prisutan u gotovo svakom mjesnom odboru, ali kako sigurnost sudionika u prometu treba biti na prvom mjestu.


– Teško je svima ugoditi, a i za svako rješenje treba određeno vrijeme. Nikada neće svi biti zadovoljni. Sigurnost u prometu ne bi trebala ovisiti o građanima, to treba struka odrediti, a parkirališna mjesta su nužna, rekla je Fadljević.


U zaključku ove teme predsjednik Odbora za mjesnu samoupravu Josip Ostrogović rekao je kako je očito da Rijeci kronično nedostaje parkirališnih mjesta i to već godinama.


– Sve je više osobnih automobila, infrastruktura je zastarjela. Međutim, izbori su pred nama, tražite od kandidata za gradonačelnika da izlože svoja rješenja, predložio je Ostrogović.


Na sjednici se raspravljalo o još jednoj komunalno-prometnoj problematici, a to je praksa postavljanja parkirališnih rampi u okolini zgrada kojima se ograničava nesmetan pristup površinama u vlasništvu Grada Rijeke.


Kako je izvijestio član Odbora Zoran Šalov, posebice je to primjetno u Ulici Stjepana Vidovića 1 i 3, kod Željezničkog nebodera, a slična je situacija i Ulici Drage Šćitara. Kako nije bilo nikoga da odgovori na ovaj problem, odlučeno je da se zatraži pismeno očitovanje Grada Rijeke.