Snimio Mateo LEVAK
"Apeliramo da Vlada - uza sve što je dosad poduzela za opstojnost 3. maja na osiguravanju plaća i novih poslova - što hitnije osigura jamstva za gradnju samoiskrcavajućeg broda za rasuti teret (527) te apeliramo i na Upravu da osigura poslove koji će značiti dugotrajniju opstojnost brodogradilišta", rekao je Sabljak
povezane vijesti
Iz Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije u utorak su poručili da je riječkom brodogradilištu 3. maj potrebno osigurati veću zaposlenost i nove poslove koji će osigurati njegovu dugoročnu opstojnost, zadržavanje i zapošljavanje radnika.
Voditelj riječkog ureda Sindikata Vedran Sabljak kazao je na konferenciji za novinare da 3. maj radi, ali mu treba osigurati još poslova, da postoji novogradnja koja je pri kraju i neki manji poslovi, što je nedovoljno za dugoročnu opstojnost brodogradilišta.
“Apeliramo da Vlada – uza sve što je dosad poduzela za opstojnost 3. maja na osiguravanju plaća i novih poslova – što hitnije osigura jamstva za gradnju samoiskrcavajućeg broda za rasuti teret (527) te apeliramo i na Upravu da osigura poslove koji će značiti dugotrajniju opstojnost brodogradilišta”, rekao je.
Sabljak je naveo i da se pojavio tehnološki višak od 18 radnika, da ne zna hoće li biti dodatnih viškova te da će sindikat dati suglasnost poslodavcu za one radnike koji pristanu na odlazak i ponuđene uvjete.
Za ostale radnike je uvjet da im se najprije pokuša pronaći drugo radno mjesto putem prekvalifikacije, a ako to iz nekog razloga nije moguće, da ih se uputi Radničkom vijeću koje će se očitovati o svakom pojedinom radniku.
Prema informacijama kojima raspolaže, nijedan od tih 18 radnika nije podnio zahtjev za zaštitu prava, što ukazuje da su se složili s ponuđenim uvjetima. Dodao je da je riječ o uglavnom administrativnim radnicima i onima koji imaju uvjete za mirovinu. Sabljak smatra da sve radnike, za koje je to moguće, treba zadržati u brodogradilištu.
Govoreći o poslovnim aktivnostima riječkog brodogradilišta, povjerenik sindikata u 3. maju Dalibor Čupković izjavio je da predstoji primopredaja tankera za prijevoz nafte, naftnih prerađevina i kemikalija “Santiaga” (723), zatim broda za prijevoz automobila (514) za grčki Naptune Lines te da se radi na jahti Itaqua Benutti i na dijelu opremanja za polarni kruzer Scenic grupe.
“Dogovara se završetak samoiskrcavajućeg broda za rasuti teret (527), gdje uza sav napor koji je do sada za opstanak 3. maja uložila Vlada, apeliramo na dodatni angažman u rješavanju pitanja jamstva,” rekao je i ustvrdio da takvi poslovi zapravo znače opstojnost brodogradilišta.