JOSE LUIS RUIZ ARROYO

Šef luksuznog riječkog Hiltona mjesec dana prije otvorenja: ‘Gosti će sve shvatiti već kad zakorače u naše predvorje’

Alenka Juričić Bukarica

Foto Sergej Drechsler / FIlip Gržinčić

Foto Sergej Drechsler / FIlip Gržinčić

Sezona koja je pred nama neće biti jednostavna, kao što nije bila niti ona prošla, no optimistični smo kada vidimo što se na svjetskoj razini događa u vezi s upravljanjem pandemije, kao i zanimanje koje gosti pokazuju kroz pristigle rezervacije



Tek nekih mjesec dana ostalo je do otvorenja najveće riječke turističke investicije i jedne od najvećih u čitavoj regiji, petozvjezdanog Hilton Rijeka Costabella Beach Resorta & Spa. Riječ je o investiciji češkog poduzetnika Jaroslava Trešnjaka koji je u ovaj luksuzni resort uložio više od 80 milijuna eura, a koja turističku ponudu ovog područja diže na novu, višu razinu.


Novi resort imat će kapacitet od 132 sobe, kao i 66 vila, a tu će biti i šest manjih i većih ugostiteljskih objekata, od kojih i restoran na krovu resorta s prekrasnim pogledom na čitav Riječki zaljev. Uz ostalo, tu su i privatna plaža s pristaništem za brodove, kao i spa i wellness zona koja se prostire na čak tri tisuće metara četvornih. Ono što će sigurno dati prepoznatljivost regiji je i činjenica da je menadžment resorta preuzeo prestižni lanac Hilton pod čijim brendom novi resort posluje. To je ujedno Hiltonov prvi ovakav tip resorta u Hrvatskoj, a uz onaj u Dubrovniku i tek drugi Hilton na hrvatskoj obali.


Završni detalji


Novi luksuzni resort vodi Jose Luis Ruiz Arroyo, generalni direktor Hilton Rijeka Costabella Beach Resorta & Spa, s kojim smo razgovarali o potrazi za kadrovima, suradnji s lokalnom zajednicom, očekivanjima od ovogodišnje turističke sezone u kojoj će novi Hilton zakoračiti na turističko tržište, ali i perspektivama razvoja turizma u Rijeci i na Kvarneru.




Možete li se kratko predstaviti javnosti, koliko dugo radite za Hilton i u kojim ste destinacijama radili prije dolaska u Rijeku?


– Za Hilton radim već gotovo šest godina. Na samom početku radio sam u svom rodnom gradu Sevilli, nakon toga odselio sam u Dubai u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, a sada sam već više od 15 mjeseci u prekrasnoj Hrvatskoj.


Foto S. Drechsler


Hilton Rijeka Costabella Beach Resort & Spa otvorit će vrata krajem travnja. Koliko je poznato, rezervacije će biti otvorene od 27. travnja, kao što je navedeno na web stranici resorta. Kakvo je trenutno zanimanje za resort i kakvo je stanje s rezervacijama?


– Trenutno smo u posljednjoj fazi projekta pred samo otvorenje, te mogu reći da sam sretan i ponosan jer svjedočimo pozitivnom trendu što se tiče rezervacija za nadolazeće razdoblje. Ljudi se jedva čekaju vratiti putovanjima i istraživanju novih odredišta, a Hrvatska je jedna od onih destinacija koje imaju toliko toga za ponuditi. Sve to, kao i činjenica da otvaramo potpuno novi resort i donosimo usluge vrhunskog stila življenja, kao i najkvalitetnije ugostiteljske i uslužne standarde po kojima je Hilton poznat, odražava se u trendu koji opažamo s rezervacijama koje pristižu. Naravno, to samo povećava naše golemo oduševljenje skorim otvaranjem i želju da svim našim gostima pokažemo ovu nevjerojatnu destinaciju te rezultate našeg rada.


Pripreme za skoro otvaranje u posljednjoj su fazi. Na što ste trenutno usredotočeni?


Foto Filip Gržinčić


– U posljednjoj smo fazi priprema pred samo otvaranje resorta i trenutno smo usredotočeni na završne detalje poput uređivanja soba i vila te opremanja restorana i barova. Svakoga tjedna pristižu nam novi članovi tima i započinju svoju karijeru unutar Hiltona pohađanjem nužnih seminara i prolaženjem procesa integracije u kompaniju kako bismo bili sigurni da je naš cijeli tim potpuno spreman krenuti na uzbudljivo putovanje s dolaskom prvih gostiju.


Foto Filip Gržinčić


Potraga za talentima


U proteklom ste razdoblju bili u intenzivnoj potrazi za zaposlenicima. Istaknuto je kako će riječki resort zapošljavati oko 150 osoba izvan sezone, kao i oko njih 300 u samoj sezoni. Jeste li već okupili cijeli tim? Jeste li uspjeli pronaći većinu zaposlenika upravo u ovoj hrvatskoj regiji i kako ste zadovoljni izborom radne snage na ovom području?


– Neprestano smo u potrazi za novim talentima koji odgovaraju našem timu. Iznimno nam je drago vidjeti da su grad Rijeka i cijela ova regija izvanredan izvor talenata koji izvrsno odgovaraju našem brendu i vrijednostima. Naš tim raste iz tjedna u tjedan i puno je članova upravo s ovog područja ili iz ostatka Hrvatske. No na stranici jobs.hilton.com još uvijek imamo oglase za određene pozicije i one su otvorene za sve koji udovoljavaju navedenim uvjetima i dijele našu strast prema ugostiteljskoj industriji. Iznimno smo zadovoljni sa svim članovima koji su se do ovog trenutka pridružili našem timu. Hrvatska je puna mladih ljudi koji žele izgraditi karijeru te se i dalje razvijati, kako na osobnom, tako i na profesionalnom planu. Sretni smo što im unutar tvrtke možemo ponuditi neke izvanredne prilike.


Foto Filip Gržinčić


Već je poznato kako se Hiltonovom timu pridružio i Deni Srdoč, najmlađi chef s Michelinovom zvjezdicom. Zapravo ste tako uspjeli zadržati tog talentiranog mladog čovjeka u Hrvatskoj. Možete li nam otkriti još neke osobe s ovog područja koje će postati dijelom vašeg tima?


– Oduševljeni smo činjenicom da je Deni dio našeg tima. Vjerujem kako to puno znači ljudima s ovog područja. Smatram kako njegov dolazak predstavlja sjajnu priliku koja će mu omogućiti da stekne kvalitetno međunarodno iskustvo, i to nedaleko od njegova rodnog doma na Krku. Istovremeno će njegov tim chefova dobiti priliku da rade pod njegovim vodstvom. Osim Denija, imali smo iznimnu sreću i uspjeli dovesti i chefa Miljenka Kosanovića na poziciju executive chefa. Miljenko, koji se rodio i odrastao u Rijeci, sa sobom donosi golemo iskustvo koje je stekao pohađajući razne međunarodne kulinarske institute i radeći u nekima od najboljih restorana i hotela. Njegova će strast za gastronomiju i Kvarner doći do izražaja u četiri naša restorana i bara, u kojima će dijeliti svoje znanje s drugim chefovima i članovima tima te im omogućiti da uče od njega i nastave se razvijati. Taj će dvojac zasigurno podići razinu gastronomske ponude u regiji. No, sjajne i strastvene domaće talente nemamo samo u našim restoranima i barovima – neki od njih imenovani su i na neke od najvažnijih menadžerskih pozicija, od voditelja odjela ljudskih resursa i direktora prodaje do glavnog inženjera i voditelja odjela za grupe, sastanke i događanja.


Spomenuli ste da zaposlenici prolaze edukacije i proces integracije u kompaniju. Kako ustvari pripremate zaposlenike i što je to što odlikuje svjetski poznatu vrhunsku uslugu koju Hilton pruža svojim gostima?


– Naša se usluga temelji na naslijeđu starom više od stotinu godina, kao i na ljubavi i strasti koje baš svaki član našeg tima pokazuje za ugostiteljsku industriju. Kao i na predanosti koja je vidljiva u činjenici da se uvijek trudimo svakom našem gostu omogućiti doista nezaboravno iskustvo. Trudimo se da svi naši gosti tijekom svog boravka svakodnevno iskuse nešto jedinstveno, i to tako što im pružamo samo najbolje od industrije kroz kreativnost, integritet i poznate Hiltonove standarde. Njegujemo kulturu timskog rada i liderstva, koja počinje u našem resortu i širi se na lokalnu zajednicu, gdje god se naši hoteli nalazili. Sve to, zajedno s brojnim razvojnim programima i edukacijom koje nudimo svojim članovima tima, ono je što čini Hilton hotele sjajnim mjestima za rast i napredak, ali i za boravak u njima.


Dio zajednice


Osim što zapošljavate lokalnu radnu snagu, vidimo da ste i na neke druge način uključeni u lokalnu zajednicu. Primjerice, riječka tvrtka RIO šiva uniforme vaših zaposlenika, neke od namirnica nabavljate od lokalnih dobavljača… Što takve domaće komponente znače za poslovanje, te u konačnici i za sam turistički proizvod i ponudu koju pružate svojim gostima?


– Cilj svakog Hiltonova objekta jest postati važan dio lokalne zajednice u kojoj posluje. Naša je želja od samoga početka aktivno doprinositi razvoju zajednice kroz suradnju s domaćim proizvođačima i talentima, te posljedično inovirati ponudu koja se odnosi na destinaciju, kako unutar samog resorta, tako i izvan njega. Privlačenjem najboljih talenata i suradnjom s najboljim proizvođačima s ovog područja radimo na stvaranju novog proizvoda koji obuhvaća tradiciju, kulturu i ambijent destinacije, te ih dijelimo s našim gostima, posebice s onima koji po prvi puta otkrivaju Kvarner i Hrvatsku. To je važan dio našeg projekta ovdje u resortu Hilton Rijeka Costabella Beach Resort & Spa.


Foto S. Drechsler


Možete li navesti još neke primjere suradnje s lokalnim dobavljačima?


– Unutar našeg resorta surađujemo s nekim sjajnim i nadahnjujućim lokalnim proizvođačima i brendovima iz različitih sektora – od partnerstva s brendom Quarnero, koji je jedan od naša dva službena partnera eforea spa & health cluba i usredotočen je na wellness ponudu prirodnih proizvoda od lokalnih sastojaka, do posluživanja dnevnog ulova svježe ribe sjajnih riječkih ribara, te ponude delikatesa koje proizvodi obiteljska tvrtka Buretić Bregi.


Iznimna lokacija


S obzirom na to da će ove godine riječki Hilton primiti svoje prve goste, kao i da će na priljev turista utjecati aktualna pandemija, kakva su Vaša očekivanja od ove, ponovno zahtjevne turističke godine?


– Rijeka i Kvarner iznimne su lokacije, posebice u ovakvim vremenima. Naime, odlikuje ih strateški značajna blizina svim važnijim tržištima i europskim središtima. Sezona koja je pred nama neće biti jednostavna, kao što nije bila niti ona prošla, no optimistični smo kada vidimo što se na svjetskoj razini događa u vezi s upravljanjem pandemije, kao i zanimanje koje gosti pokazuju kroz pristigle rezervacije. U svakodnevnoj komunikaciji s lokalnim partnerima i gostima očekivano primjećujemo kako su ljudi željni putovanja te da postoji ozbiljna akumulirana potražnja.


S kojih tržišta očekujete da će stići vaši gosti te računate li na cjelogodišnje poslovanje?


– Veselimo se ne samo gostima koji već godinama posjećuju Hrvatsku, kao što su, primjerice, gosti iz Njemačke, Austrije, Italije i Slovenije, već i vjernim članovima programa Hilton Honors, koji će tijekom svog boravka moći istražiti i upoznati Rijeku i Kvarner. Povrh svega, želimo postati prvi izbor za goste iz cijele Hrvatske, bez obzira radi li se o ljetovanju tijekom kojeg će gosti uživati na našoj plaži i jadranskom suncu dok kušaju najnovije specijalitete naših chefova, wellness vikendu koji uključuje opuštanje u našem eforea spa & health clubu, ili o sudjelovanju u nekome od događanja koja će se odvijati u prostorima našeg resorta.


Riječki Hilton će doista imati zaokruženu ponudu i čitav niz sadržaja za goste. Može li ga možda komparirati s drugim resortima slične vrste u Hiltonovoj ponudi? Koje su njegove prednosti i posebne kvalitete?


– Naš je resort jedan od najvažnijih Hiltonovih ovogodišnjih projekata u kontinentalnoj Europi. Odlikuju ga najviši Hiltonovi ugostiteljski standardi, kao i najbolje od destinacijske ponude, a sve to dostupno je u resortu s pet zvjezdica, koji pruža vrhunski stil življenja i na fantastičnoj je lokaciji. Stoga je naš resort jedinstven proizvod, ne samo na tržištu, već i unutar kompanije, rame uz rame s nekim sličnim, a opet različitim objektima, kao što su, primjerice, Conrad Algarve u Portugalu ili Hilton Sorrento Palace u Italiji.


Više od »sunca i mora«


Spomenuli ste poznate destinacije Algarve i Sorrento. Što mislite, kakva je ustvari perspektiva Rijeke i Kvarnera kada je riječ o njihovu razvoju kao turističkih destinacija?


– Kvarnerski zaljev oduvijek je posjedovao jedinstveni šarm, a može se pohvaliti i blizinom predivnim nacionalnim parkovima i planinama, te prekrasnom jadranskom obalom. Otoci Krk, Cres, Rab i Lošinj iznimne su destinacije besprimjerne ljepote. Sve to, u kombinaciji s raznolikošću, bogatim umjetničkim naslijeđem i kulinarskom tradicijom, te arhitekturom i lokalnim talentima, čini ovu regiju destinacijom s golemim potencijalom kada je riječ o daljnjem razvoju u sektoru turizma. Rijeka i Kvarner imaju dosta toga u svojoj ponudi, i nema bolje destinacije za one koji su željni otkrivanja novih odredišta.


Kada već govorimo o perspektivi, valja spomenuti kako je u susjednoj Opatiji novi vlasnik Liburnia Riviera Hotela najavio veliki iskorak u podizanju kvalitete smještajnih objekata što će podići kvalitetu same destinacije. Budući da se Rijeka u turističkom smislu prirodno naslanja na Opatijsku rivijeru, očekujete li da će tako porasti prepoznatljivost destinacije i na to područje privući novi profil gostiju? Kakva ponuda za taj tip gostiju nedostaje na ovim destinacijama te očekujete li u budućnosti više zračnih linija do Zračne luke Rijeka?


– Pozdravljamo sve kvalitetne investicije u regiji. Na turističkom tržištu, koje je vrlo kompetitivno, podizanje kategorije destinacije samo je po sebi dobra strategija koju treba poduprijeti. Mi nismo samo destinacija »sunca i mora«, nudimo mnogo više od toga. Danas premium putnici traže iskustva, kao što su ona u kulturi, gastronomiji, sportu, wellnessu i slično, pa ulaganja u takva iskustva donose korist svima. Rekao bih da trebamo poraditi na ponudi aktivnosti i događanja tijekom cijele godine kako bismo produljili sezonu, privukli nove posjetitelje i stvorili kvalitetne poslove za cijelu godinu. Golf teren u radijusu od 25 kilometara, programske kulturne aktivnosti i međunarodna događanja tijekom zime, samo su neke od brojnih prilika koje bi se mogle provesti. Kako budemo gradili kvalitetu ponude zasigurno će rasti i potražnja za destinacijom pa će i avioprijevoznici pokazivati sve više zanimanja za uspostavu novih linija.



Za kraj, što biste poručili budućim gostima, što mogu očekivati od ovog resorta?


– Naši će gosti ovdje naići na savršeni prikaz jadranskog stila života, već od trenutka kada po prvi put stupe u naše predvorje i članovi našeg tima im pruže najvišu razinu gostoprimstva i usluge, uz panoramski pogled iz svake sobe i apartmana. Povest ćemo ih u otkrivanje destinacije kroz autentične kulinarske kreacije i sveobuhvatna iskustva. Holistički wellness pristup našeg eforea spa & health cluba pružit će im priliku da se opuste i vrate u potpunu ravnotežu tijela i uma. Svojim ćemo gostima priuštiti ultimativno iskustvo jadranskog načina življena u srcu Kvarnerskog zaljeva.


Rijeka mi je iznimno draga


S obzirom na to da već duže vrijeme živite u Rijeci, kakvi su Vam dojmovi o gradu i životu u njemu? Sami ste rekli da dolazite iz još jednog mediteranskog grada, Seville.


– Osobno mi je ovaj grad iznimno drag. Naše kulture, gastronomije i tradicije vrlo su slične. Ljudi su ljubazni i otvoreni, pa je moje integriranje u društvo prošlo jednostavnije nego što sam očekivao. U ovoj smo regiji blagoslovljeni prirodnim ljepotama i nije teško razumjeti zašto Hrvatsku opisuju kao zemlju »punu života«. Nažalost, aktualna je pandemija utjecala na našu mobilnost, mogućnosti odlaska na odmor, te način na koji komuniciramo s drugim ljudima. No, radujem se postupnom povratku u život na kakav smo navikli kako bih u potpunosti mogao uživati u Rijeci i onome što nudi.