Tijekom dosad obavljenih testiranja trećemajskog tankera nije bilo problema / Foto S. DRECHSLER
Direktor Edi Kučan vjeruje da će testiranje tankera zaključiti za nekoliko dana, što najviše ovisi o COVID-uvjetima, budući da je na ispitivanjima brodskih sustava angažirano i do stotinu ljudi
povezane vijesti
RIJEKA – Nakon dokovanja u Martinšćici, trećemajski tanker »Santiago« prošlog je vikenda isplovio na pokusnu vožnju. Direktor »3. maja« Edi Kučan vjeruje da će ovo testiranje broda uspjeti zaključiti za dan ili dva što, kako ističe, najviše ovisi o epidemiološkim mjerama i uvjetima. Svakog dana obavlja se testiranje svih koji borave na brodu, a tijekom dana na ispitivanjima brodskih sustava angažirano je i do stotinu ljudi – trećemajci, predstavnici brodovlasnika Marflet Marinea, klasifikacijskog društva i serviseri. Prema Kučanovim navodima, u dosad obavljenim testiranjima problema nije bilo.
Vode se razgovori
Tanker za prijevoz nafte, naftnih prerađevina i kemikalija »Santiago«, nosivosti 50.000 tona, bit će spreman za isporuku krajem ovog mjeseca. S brodovlasnikom se već određeno vrijeme vode razgovori oko pronalaska rješenja koje bi zadovoljilo obje ugovorne strane, s obzirom na to da su se radovi na završetku ovog broda oduljili od prvotno planiranog i ugovorenog zbog zakašnjele isporuke boje za tankove tereta.
Dok pripremaju »Santiago« za isporuku, u »3. maju« iščekuju i konačan stav i odluku resornih ministarstava i Vlade oko završetka novogradnje 527 za kanadsku brodarsku kompaniju Algomu. Riječ je o samoiskrcavajućem brodu za rasuti teret, kakve su trećemajci već gradili za Kanađane, a zadnji u nizu bio je isporučen u rujnu 2020. godine. Ova novogradnja nešto je većih gabarita, dugačka je 225 metara, u fazi je gradnje na navozu i dosad je odrađena trećina posla.
Ugovor s Algomom
Nadzorni odbor »3. maja«, podsjetimo, sredinom siječnja ove godine dao je suglasnost direktoru Ediju Kučanu za potpis ugovora s Algomom za završetak ove novogradnje, nakon čega je sva dokumentacija odaslana prema resornim ministarstvima i Vladi koji imaju završnu riječ s obzirom na to da riječko brodogradilište posluje po posebnom programu i uz 100-postotno pokrivanje državnim jamstvima kreditnih linija potrebnih da bi se zatečene novogradnje završile. Direktor Kučan nada se da će odluka uslijediti do 20. veljače jer je to rok do kojeg »3. maj« mora proizvođaču u Kini uplatiti novac za glavni brodski motor kako bi osigurao njegovu pravovremenu isporuku, pogotovo u globalnim okolnostima gdje se na brodski motor čeka i do dvije godine.