Foto Marko Gracin
Putnici koji su jučer koristili Autotrolejeve linije uglas su kritizirali novost iz riječke tvrtke. Posebno oni kojima su linije ukinute ili skraćene, pa su se primjerice putnici iz Marčeljeve Drage žalili kako im sada treba sat vremena da dođu do grada
RIJEKA Prije je bilo loše, a sad je još gore – s tim je komentarom našu novinarsku ekipu dočekala skupina putnika koja je na stanici u Liburnijskoj ulici na Kantridi čekala autobus Autotroleja na liniji broj 1, prema centru grada.
U obilazak stanica na gradskim linijama krenuli smo prvog dana novog voznog reda Autotroleja, prema kojemu dobar dio linija, među njima i 1a, prometuje skraćenom trasom, neke su spojene s drugima, a na velikom dijelu preostalih reduciran je broj dnevnih polazaka.
Od dvadesetak putnika na stanici na Kantridi, dobar dio se prethodno već bio ukrcao u autobus na liniji 1a, u Marčeljevoj Dragi, no po jučer uvedenom novom voznom redu gradskih linija, on ih je dovezao samo do Prenoćišta Kantrida, odnosno Liburnijske ulice, umjesto izravno u grad, kao što je do sad bio slučaj, pa su tamo morali izaći i čekati »jedinicu«.
Kako odrede vlasti…
– Kao da živimo pedeset kilometara od središta grada, sad nam treba po sat vremena da stignemo od Marčeljeve Drage do centra. I isto toliko natrag. Većina nas ovdje smo umirovljenici, pa će netko reći da imamo vremana čekati, ali i mi imamo obaveza, moramo liječniku i slično. A što je tek s onima koji rade, idu u školu ili na fakultet. Pa ne mogu ljudi gubiti po dva sata dnevno na autobuse, komentirala je skupina putnika, očito nezadovoljnih novom trasom linije 1a.
Jedan od putnika komentirao je i kako je nepošteno da je izmjena trase linije, ali i voznih redova te trasa na drugim gradskim linijama objavljena tek nakon 10. siječnja, kada je većina korisnika već kupila pokaznu kartu za taj mjesec.
– Trebali su to najaviti puno ranije. Možda bi neki ljudi odustali od kupnje pokazne i snašli se drugačije, a ovako su kupili kartu računajući da će ih bus odvesti u grad, bez presjedanja, kazao je stariji gospodin.
– I još svi stalno govore da treba smanjiti vožnju autima i više se voziti javnim prijevozom, radi smanjenja zagađenja. Ovako se sigurno neće ljudi neće više voziti autobusima, dometnula je jedna od putnica, dodajući kako i u Hrvatskoj treba organizirati žute prsluke, ne samo zbog autobusa.
– Ne samo zbog autobusa, nego zbog puno drugih stvari. Stvarno da se zapitamo »Koja je ovo država«, kazala je gospođa, pokazujući na plakat za novi film Vinka Brešana, koji je, prigodno, jučer bio zalijepljen na nadstrešnici autobusne stanice na Kantridi.
Ništa pozitivnije nisu razmišljali ni ostali putnici, koji su praktički uglas kritizirali odluku javnog gradskog prijevoznika.
– Da su barem onda pojačali polaske »jedinice« prema gradu, kad su već skratili 1a samo do »Tobleronea«. Prije, dok su obje linije vozile do centra, znalo se čekati i po dvadeset minuta, ponajviše zbog loše usklađenosti polazaka, jer bi busevi na linijama 1 i 1a došli u razmaku od minute-dvije, a onda dvadeset i više minuta ni jedan ni drugi. Sad ćemo čekati po pola sata, kad nam je ostala samo »jedinica« prema gradu. Barem da usklade polaske pa da nakon presjedanja ne moramo dugo čekati, a svakako bi sada trebalo biti i više polazaka »jedinice« prema gradu, kazali su nam putnici.
Jedan od putnika ipak je istaknuo kako je možda i trebalo racionalizirati polaske.
Tako je kako je
– Nekidan sam se ukrcao u 1a, u smjeru grada, a u autobusu je sa mnom bila jedna jedina gospođa. Nas dvoje smo bili jedini u busu sve do zgrade nekadašnje Jugolinije na Rivi, tako da se sigurno takva vožnja ne isplati. Uostalom nema smisla buniti se, kako odrede vlasti, tako će nam biti, pričali mi ili ne, rezigniran je bio putnik.
Uslijedila je još cijela salva kritika na račun javnog prijevoza koju je prekinuo tek dolazak »jedinice«, u koju se ukrcalo dobrih dvadeset ili više putnika, koliko ih se u međuvremenu skupilo, što nije baš uobičajen prizor na Katridi oko deset sati ujutro.
S Kantride smo se preselili na stanicu »šestice«, kod nebodera u Čandekovoj ulici, gdje je bilo možda desetak putnika koji su čekali autobus. Uglavnom su svi čuli za redukcije polazaka i prekrajanje gradskih linija, čime nisu oduševljeni.
– Stalno nas zakidaju, smanjuju, svugdje, a bogatima sve više i više. I uvijek sve na račun sirotinje. Do kad će to tako trajati. A mi, sjedni i čekaj. Nema problema, doći će bus, samo treba dovoljno dugo čekati, komentirao je Ahmed Hamzić.
– Nije to ni najmanje u redu, ovo što su napravili s autobusima. Čekamo tu već dulje od deset minuta, a ja moram liječniku na pregled. Ali nije ni čudo, kad čitam da nemaju dovoljno šofera, voze i penzioneri. Treba ljude platiti pa će raditi, to je jedini način, kazala je Ika Dujić.
Stiže i »šestica«, a mi s Turnića odlazimo na Škurinje, na stanicu na kojoj se putnici s linije 5a, kojoj je po novom rasporedu pripojena i linija 5b prekrcavaju na »peticu« i obrnuto.
Ovo je katastrofa
– Prije je bus išao svakih četrdesetak minuta, a sad ide svakih sat vremena. Što komentirati, tako je kako je, bitno je da još voze. Valjda Autotrolej ide na uštede, a nema ni dovoljno vozača, pa je zato manje autobusa, kazao nam je Albino Sindik, čekajući bus na koji je presjedao. Dok razgovaramo, pridružuje se mlada dama koja je do tog trenutka razgovarala na mobitel.
– Vi ste iz Novog lista? Evo slobodno napišite da su sve krivo napravili. Ništa dobro nije donijela ova reorganizacija nama koji se vozimo na 5a. Do sad je ta linija funkcionirala dobro, ali sad kad su spojili s 5b više ne, rezolutna je putnica koja se predstavila kao Ivana. Na drugoj strani ulice, na stanici u smjeru Novog naselja Škurinje, gospođa koja se predstavila imenom Nada, nudi i objašnjenje.
– Kada podijelite kuću na pet dijelova, može li ta kuća funkcionirati kako treba. Naravno da ne može. Isto je i s Autotrolejem, koji je odlukama gradonačelnika Vojka Obersnela i bivšeg direktora Željka Smojvera podijeljen, pa očito više ne funkcionira. Bojim se da će stvari biti još i gore, svi ćemo na kraju pješke. Ovo je katastrofa, zaključuje putnica.