Vijećnici upozoravaju

Roditeljima školaraca prekipjelo: Autotrolej je postao sam sebi svrha, kakve su ovo linije?

Biljana Savić

Foto arhiva NL

Foto arhiva NL

Umjesto na javni gradski prijevoz, radni sati vozača i dalje se troše na onaj komercijalni dio, gdje se vozači šalju u zemlje EU-a i susjednu Srbiju, autobusi nam voze partijanere na Zrću, voze loše plaćene komercijalne vožnje za SDP, istaknuo Josip Kukuljan, riječki gradski vijećnik i voditelj građanske inicijative Protiv skupog Energa



RIJEKA – Roditelji školaraca zbunjeni su i revoltirani zbog smanjenja broja polazaka javnog prigradskog prijevoza. Predlažem roditeljima školske djece okolnih gradova i općina da pošalju zahtjev čelnicima općina i gradova u riječkom prstenu i traže korekciju voznog reda kako bi problem imali napismeno, crno na bijelo. Na taj način bi se pokazala objektivnija slika na terenu, kazala je jučer novinarima vijećnica Općine Viškovo Mirna Međimorec.


– Viškovo ima školu s najvećim brojem učenika u našoj županiji, ima dvostruko više prvašića nego najbrojnija riječka osnovna škola Srdoči. Tužno je vidjeti učenike kako lutaju centrom Viškova trošeći vrijeme do polaska sljedećeg autobusa – ocijenila je Međimorec i dodala da je Općina Viškovo uspjela vratiti neke izgubljene polaske, ali da je ostao problem na liniji 11 jer su ukinuta tri polaska kad učenici dolaze i odlaze u školu i iz škole, konkretno u 10.50, 16.30 i u 18 sati.


Zapitala se je li u redu da su djeca i mladi prisiljeni toliko dugo čekati, po vrućini i po hladnoći, i trebaju li krenuti pješice prema kući unatoč tome što neke ceste nemaju nogostupa?


Kvaliteta života




– Povezanost i komunikacija trebali bi biti temelj za dobru kvalitetu života u zajednici, a to ne podrazumijeva samo kilometre asfaltiranih cesta. Autotrolej je postao svrha isključivo sam sebi, a mi putnici smo izostali, zaključila je Međimorec.


Gradski vijećnik Mosta i voditelj građanske inicijative Protiv skupog Energa Josip Kukuljan ustvrdio je da rješenje nije u smanjenju broja polazaka, već u potpunom ukidanju komercijalnih vožnji Autotroleja.


– Radni sati vozača autobusa su nešto najvrednije na što treba paziti. Njihova pravilna raspodjela je ključna za cijeli sustav javnog prijevoza. Nažalost, ti sati se, umjesto na javni gradski prijevoz, i dalje troše na onaj komercijalni gdje se vozači šalju u zemlje EU-a i susjednu Srbiju, autobusi nam voze partijanere na Zrću, voze loše plaćene komercijalne vožnje za SDP, kazao je Kukuljan i dodao da se stalno zaboravlja da Autotrolej obavlja djelatnost koju plaćamo javnim novcem te da treba služiti isključivo stanovnicima ovoga kraja.


Kukuljan se osvrnuo i na servis Rijeka plusa i kazao da zbog sigurnosti putnika i kvalitete servisa hitno treba ukinuti servis Rijeka plusa te vratiti Autotrolejev kako bi se rasteretila garaža od kamiona Čistoće koji zbog kvara često dođu puni smeća te zauzimaju vrijedan prostor.


Pomoć Butkovića


– Odgovorni ne trebaju čekati da se problem riješi sam od sebe, oni su još jučer trebali hitno zatražiti pomoć od ministra Butkovića, odnosno od Vlade, kako bi se snizila cijena goriva te kako bi se ostvarili dodatni bonusi za plaće zaposlenika.


Vijećnica Petra Mandić i ja smo još u veljači prošle godine pozvali odgovorne na osnivanje kriznog stožera za Autotrolej. Od tada pa sve do danas je bilo više ukidanja polazaka, a od osnivanja stožera nema ništa, kazao je Kukuljan. Dotaknuo se i akcije građanske inicijative Protiv skupog Energa koja sakuplja potpise za peticiju »Autotrolejom, a ne automobilom!«.


– U tri dana, koliko smo bili na Korzu, sakupili smo gotovo 900 potpisa. Najavili smo peticiju i ovaj petak i subotu, ali od toga neće biti ništa, jer nam Grad Rijkea nije odobrio zakup dva kvadrata ispred Robne kuće Ri zbog događaja otvaranja EPK2020.