Robert Mrvčić, direktor KD Autotrolej Rijeka
Nije prošao oporbeni prijedlog koji je tražio smjenu direktora Autotroleja i NO-a zbog kraha javnog prijevoza
povezane vijesti
Gradski parlament nije prihvatio prijedlog Kluba vijećnika Akcija mladih, Unija Kvarnera, Iva Rinčić i Maša Magzan koji je tražio smjenu direktora Autotroleja Roberta Mrvčića i Nadzornog odbora zbog kraha javnog prijevoza.
Protiv prijedloga bilo je 15 vijećnika SDP-ove koalicije, PGS-a i Možemo, za smjenu su bili petoro vijećnika iz kluba predlagača, HDZ i Marin Račić, dok su suzdržani bili dvoje vijećnika Mosta i Davor Štimac.
Kada je riječ o smjeni direktora Autotroleja Roberta Mrvčića i Nadzornog odbora te gradske tvrtke, nezavisna vijećnica Iva Rinčić pojasnila je da je to neophodno učiniti jer gradski parlament ne može smijeniti gradonačelnika Rijeke kao krivca za raspad sustava javnog prijevoza, ali da treba sankcionirati ostale odgovorne, a to su direktor i Nadzorni odbor.
Loš menadžment
– Ono čemu svjedočimo kada je riječ o javnom prijevozu je vrh sante leda svih problema koji su se nagomilali u zadnjih deset godina, a bez adekvatne reakcije osnivača Autotroleja i uprave te tvrtke.
U zadnjih nekoliko tjedana sve je eskaliralo do toga da javni prijevoz ne funkcionira. Vozači i dalje odlaze, ukidaju se linije, cijeli sustav rapidno propada.
Sve je to rezultat nereda u upravljanju u gradskim poduzećima, loš je menadžment, uprave nisu proaktivne, a loši su i nadzorni odbori.
Ljudi žele redovite autobuse i ne zanima ih koliko puta se gradonačelnik čuje s direktorom Autotroleja. Svjedočimo izostanku sustavnog promišljanja kada je riječ o javnom prijevozu, ali i o prometnim rješenjima u cjelini.
Smjenu tražimo jer je ona ključna hitna mjera jer ljudi koji su trenutno na čelu Autotroleja nisu dorasli rješavanju nagomilanih problema.
Oni koji kreiraju neki problem, teško mogu biti dio rješenja, uvjerena je Rinčić.
SDP-ovac: Smjena nije rješenje
Marin Barać (SDP) mišljenja je da direktor u godinu dana nije mogao puno napraviti i da smjena nije rješenje.
Dodao je da su u međuvremenu povećane plaće i da vjeruje da stvari idu na bolje. “Ovdje je riječ o smjeni radi smjene, a što za nas nije prihvatljivo”, naglasio je Barać.
S njim se nije složila Štefica Jagić Rađa (HDZ) koja je uvjerena da je loša situacija u Autotroleju rezultat lošeg rada uprave, prije svega kada je riječ o kadrovskoj politici, ali i Grada Rijeke kao većinskog vlasnika.
– U vrijeme korone ljudi su se otpuštali jer su imali ugovore na određeno i to je bila potpuno loša odluka. Današnja situacija rezultat je niza loših odluka uprave i Nadzornog odbora.
Da je bilo hrabrosti, danas ne bi razgovarali o ovim problemima. Imali su godinu dana za rješenja, a nisu ih pronašli, podsjetila je Jagić Rađa.
Problemi krenuli sa Smojverom
Vedran Vivoda (Akcija mladih) uvjeren je da je kriza u Autotroleju počela 2015. godine kada je krenula reorganizacija komunalnog sustava, a za direktora riječkoga javnog prijevoznika je došao Željko Smojver.
– I nisu samo problem plaće, problem su loši uvjeti rada, neodržavani autobusi, a za što je zadužen Rijeka plus na čelu kojega je danas Željko Smojver. Vozači iz Autotroleja su otišli kod riječkog privatnog prijevoznika koji im je dao bolje uvjete rada i plaće. Neshvatljivo je da je to uprava dopustila, izjavio je Vivoda.
Gradonačelnik Marko Filipović poručio je gradskom parlamentu da je svjestan svih problema i da se sve čini kako bi se vozni red normalizirao.
– Skupština je donijela čitav niz mjera, povećane su plaće vozačima, ali činjenica je da se svi u Europi suočavaju s manjkom vozača. Od kada sam ja gradonačelnik, plaće su rasle i sa zadnjim povećanjem su došle na prosjek od 1.600 eura. Sada je povećan interes radnika iz Hrvatske za dolazak u Rijeku, rekao je Filipović.
Kako se branio Mrvčić
Direktor Autotroleja Robert Mrvčić iznio je podatak da je iz ove gradske tvrtke od 2013. godine do danas otišlo oko 550 vozača.
– Kada smo ušli u EU, odljev vozača se pojačao. Preko 60 ljudi svake godine ode. Krajem 2018. godine počeli smo poduzimati mjere kako bi to zaustavili i motivirali ljude da se zaposle kod nas.
Mi smo u minusu za preko sto vozača, ali nakon povećanja plaće i niza akcija koje poduzimamo, vidi se povećano zanimanje za posao vozača u Autotroleju.
Nedavno smo zaposlili troje ljudi, još dvoje uskoro, a imamo 17 kandidata zainteresiranih za prekvalifikacije. Nadam se da su stvari krenule na bolje, poručio je Mrvčić.
On nije mogao odgovoriti na vijećničko pitanje kada je realno da bi se sustav javnog prijevoza vratio u normalu, odnosno kada će se vozni red vratiti na stanje od prije nego što je reduciran za 20 posto.