Foto Vedran Karuza
Obuhvaćeno će biti stotinjak djece petih razreda, a širenjem projekta na generacije šestih, sedmih i osmih razreda širit će se i lepeza programa jer su interesi djece vrlo brojni i raznovrsni
RIJEKA – Već idući tjedan startat će projekt »Igram se, istražujem, spoznajem«, program poticanja potencijalne darovitosti osnovnoškolaca Grada Rijeke. Najavljen je na konferenciji za novinare gdje je zamjenik gradonačelnika Marko Filipović naglasio kako je projekt zapravo nastavak aktivnosti u kojima je Grad i do sada bio predvodnik, pa je istaknuo zadovoljstvo skorim startanjem i ovog projekta u kojem su u prvom planu potencijalno daroviti učenici.
Radnoj skupini čestitao je i Danko Švorinić, predsjednik Odbora za predškolski odgoj i obrazovanje u Gradskom vijeću, podsjetivši da je projekt iniciran upravo zahvaljujući amandmanu Liste za Rijeku jer, kazao je, obrazovanje mora biti na prvom mjestu, a ulaganje u obrazovanje je čista dodana vrijednost.
Jedna od idejnih začetnica vrijednog projekta, članica radne skupine Jasna Arrigoni s Učiteljskog fakulteta, podsjetila je da svaka zemlja koja želi napredak mora ulagati u razvoj znanosti i tehnologije, kulturu i obrazovanje.
Ali isto tako, nastavila je, pratiti i poticati sve pojedince koji zbog svojih iznimnih potencijala mogu pridonijeti ne samo vlastitom razvoju, već i razvoju svih segmenata društva, a daroviti pojedinci moraju zaokupiti pažnju i znanstvene i stručne javnosti.
– U ovom projektu prišlo se osmišljavanju programa za četiri velika područja, umjetničkom, društveno-humanističkom, tehničkom i prirodoslovnom području i u svakom po dvije radionice koje su kreirane spajanjem dvaju ili više srodnih područja.
Ove godine obuhvatit ćemo preko stotinjak djece petih razreda osnovne škole, a širenjem projekta na generacije šestih, sedmih i osmih razreda širit će se i lepeza programa jer su interesi djece vrlo brojni i raznovrsni – naglasila je Arrigoni.
Također je naglašena važnost učitelja mentora koji će biti najvažnija karika u realizaciji projekta i u ovom trenutku je angažirano 15 učitelja mentora, i to učitelji u osnovnim i srednjim školama te fakultetima.
Projekt će se odvijati u školama domaćinima, u OŠ Turnić za tehničke znanosti, u OŠ Nikole Tesle za male umjetnike, Gornja Vežica bit će domaćin prirodoslovno nadarenim učenicima, a OŠ Kantrida nadarenim za društveno-humanističke znanosti.
Kao važna karakteristika projekta istaknuta je njegova evaluacija i to u suradnji s profesorima Učiteljskog fakulteta i Filozofskog fakulteta Odsjeka za psihologiju jer će se vrednovati sve postavke, teorijske i praktične.
– Zahvala ovim putem doc. dr. Barbari Rončević Zubković, Tanji Tuhtan Maras iz OŠ Gornja Vežica, dr. sc. Danijeli Blanuša Trošelj s Učiteljskog fakulteta, Lauri Herceg Varljen iz Škole za primijenjenu umjetnost, mr. Zvonimiru Peraniću s Veleučilišta i Goranu Gračaninu iz Doma mladih, rekla je na kraju Arrigoni.
Brinuti i o nadarenima
– Projekt se realizira u suradnji s udrugom Centar za poticanje darovitosti, Učiteljskim i Filozofskim fakultetom te 13 osnovnih škola, a nositelj je i Dom mladih, stoga mi je drago da širimo znanja te se nadam da će dobro zaživjeti pilot-projekt, a tu je i evaluacija, rekao je Goran Gračanin ispred Doma mladih.
Zvonimir Peranić je istaknuo potrebu za dodanom pažnjom za nadarene, baš kao što se sustav brine i za one s poteškoćama u razvoju. To je naša budućnost, jer je riječ o integrativnom pristupu, ali ne po predmetima, već će biti obuhvaćena i neka druga područja. U svakom slučaju, bit će to jedna »renesansa obrazovanja«, slušat će se i osluškivati djeca, a neće se predavati, kazao je Peranić.