Upozorili

Riječki vijećnici: Zbog SDP-ove megalomanije gradimo skuplje garaže nego u Veneciji ili Splitu

Damir Cupać

Dok u Veneciji, Bresciji, Livornu i Splitu parkirno mjesto košta oko 9.100 eura, u Rijeci se planira trošiti 25.000 eura po mjestu, rekao je Vedran Vivoda



Gradski vijećnik Centra Marin Račić ocijenio je da sustav upravljanja prostorom u Rijeci nikada nije bio lošiji, a da se odluke vezane za tu tematiku neplanske improvizirane.


– Najnoviji primjer je prijedlog gradonačelnika o gradnji samo dvije kvartovske garaže. Posebno problematična je garaža Podpinjol jer je postojeće parkiralište nakon 15 sati uglavnom prazno.


Za koga se onda gradi? Umjesto ovakvih ad hoc rješenja trebalo je osmisliti cjelovit plan gradnje kvartovskih garaža u cijelom gradu.




Zar ne bi bilo racionalnije razmotriti stvarne potrebe za parkiranjem u gradu, primjerice, Rastočine, pojasnio je Račić.


Naveo je primjer Splita koji do 2030. godine planira 30 multifunkcionalnih garaža s dodatnim sadržajima na krovovima.


Manipulacija i betonizacija pod krinkom zelenila


Nezavisna vijećnica Maša Magzan istaknula je da projekt Podpinjol nije urbanističko rješenje, već manipulacija i betonizacija pod krinkom zelenila.


– Konzervatorske smjernice zahtijevale su ukopavanje i ozelenjavanje, no Grad uporno gura šest nadzemnih etaža. Usto, javnosti se plasiraju obmanjujuće vizualizacije koje ne odgovaraju službenom projektu.


Ove prikaze nije izradio neovisni urbanist, već gradonačelnikov “kućni arhitekt”, koji pokušava prikriti stvarnost apsurdnom kovanicom “Lungo garaža”.


No, iza tog imena ne krije se inovacija, već masivna betonska struktura koja narušava prostor, ocijenila je Magzan.


Dodala je da Rijeci ne trebaju politike pogodovanja automobilima nauštrb okoliša, podsjetivši na Klobučarićev trg gdje je zbog garaže uklonjen srednjovjekovni zid koji nikada nije vraćen.


Usporedba cijena izgradnje


Vijećnik Akcije mladih Vedran Vivoda usporedio je cijene izgradnje u Rijeci i drugim gradovima.


– Dok u Veneciji, Bresciji, Livornu i Splitu parkirno mjesto košta oko 9.100 eura, u Rijeci se planira trošiti 25.000 eura po mjestu. U Splitu su za 4,1 milijun eura izgradili 419 parkirnih mjesta s dodatnim sadržajima, a u Rijeci bi za taj novac dobili tek stotinjak mjesta, naveo je Vivoda.


On je uvjeren da postoji alternativa SDP-ovoj megalomaniji i rasipništvu.


– Treba izgraditi 10 kvartovskih garaža po modelu garaže u Ciottinoj ulici, od kojih dvije u prvoj godini mandata.


Građanima treba predložiti 10 lokacija i ako se oni slože, treba odmah krenuti s gradnjom.


Dobro rješenje je uvođenje “Park and Ride” sustava na rubnim dijelovima centra kao što su Mlaka i Brajdica s direktnom autobusnom linijom i besplatnim prijevozom za korisnike garaže, zaključio je Vivoda.