Erasmus+

Riječki Učiteljski fakultet u projektu poticanja socijalnog i emocionalnog učenja u vrtićima

Ingrid Šestan Kučić

Ilustracija / Foto Vedran Karuza

Ilustracija / Foto Vedran Karuza



Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci partner je u međunarodnom Erasmus+ projektu “Poticanje socijalnog i emocionalnog učenja u dječjim vrtićima”. Riječ je o trogodišnjem projektu čiji je voditelj Studio Gaus GmbH, organizacija za unaprjeđenje obrazovanja i kulture iz Berlina, a pored Njemačke, iz koje je kao partner priključena i organizacija Deutsche Liga für das Kind, sudjeluju još tri zemlje, odnosno Slovenija, Italija te Hrvatska.


Iz Hrvatske uz riječki učiteljski fakultet u projektu sudjeluje i Dječji vrtić Pčelica iz Zagreba, a voditeljica riječkog projektnog tima je prof. dr. Sanja Tatalović Vorkapi, dok su članice tima prof. dr. Renata Čepić, prof. dr. Sanja Smojver Ažić i Adriana Klarić.


Osnovni cilj projekta je razviti učinkovit online program i materijale za odgojitelje koji će osnaživati i unaprjeđivati socijalno-emocionalne kompetencije u dječjim vrtićima te time pridonijeti kvalitetnijem predškolskom odgoju i obrazovanju koje je usmjereno na holistički pristup djeci poticanjem svih njihovih razvojnih domena. Socijalne i emocionalne kompetencije utječu na mnoge važne razvojne i životne ishode, a time i na cjelokupnu kvalitetu života te mentalno zdravlje i dobrobit djece i ljudi.




Dosadašnja istraživanja te odgojno-obrazovna praksa potvrđuju da se socijalne i emocionalne vještine mogu naučiti, a budući da nemaju svi dječji vrtići pristup visokokvalitetnim programima i materijalima iz ovog područja, važno je unaprijediti mogućnosti kontinuiranog i sustavnog poučavanja socijalno-emocionalnih kompetencija djece u institucionalnom okruženju.


Na temelju te potrebe, osam organizacija iz različitih europskih zemalja umrežilo se u okviru ovoga projekta, kako di doprinijele osnaživanju kompetencija odgojitelja u postojećem odgojno-obrazovnom radu s ciljem poticanja socijalnih i emocionalnih kompetencija kod djece predškolske dobi.


U prvoj godini projekta, koja je pri kraju, provedeno je pilot-istraživanje o potrebama i interesima odgojitelja na temu socijalno-emocionalnog učenja u dječjim vrtićima, predstavljeni su relevantni teorijski i prakse te je započela izrada smjernica za online edukacijski program za odgojitelje.


U drugoj godini projekta planira se dovršiti online program, u koji bi se uključili odgojitelji iz Slovenije, Hrvatske i Italije, nakon čega će se program provesti s djecom predškolske dobi u dječjim vrtićima zemalja koje su projektni partneri. U trećoj godini provest će se i objektivna evaluacija, kako bi se ispitali njegovi efekti, a praktične implikacije dovele do njegova poboljšanja.