Logopediju upisali maturanti s prosjekom općeg uspjeha 4,83 – s otvorenja studija / Foto D. ŠKOMRLJ
Visokopozicionirani su i brucoši politehnike, ali i studenti medicine, čiji je prosjek općeg uspjeha također 4,83
povezane vijesti
RIJEKA – Novi preddiplomski studijski program logopedije Sveučilišta u Rijeci zauzeo je visoko peto mjesto u Hrvatskoj po prosjeku ocjena učenika koji su upisali taj studij. Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je novu verziju trećeg Školskog e-Rudnika, u kojem su dostupni statistički podaci s posljednje državne mature, a i podatak o tome koje su fakultete upisivali učenici s najboljim prosjekom na maturi.
Među gotovo 20 tisuća ovogodišnjih brucoša u Hrvatskoj studenti logopedije s prosjekom ocjena na državnoj maturi od 4,14 zauzeli su visoko peto mjesto, dok im je prosjek općeg uspjeha 4,83.
Visokopozicionirani su i riječki brucoši politehnike, ali i studenti riječkog Medicinskog fakulteta čiji je prosjek općeg uspjeha također 4,83, dok su na državnoj maturi ostvarili nešto lošiji prosječni rezultat od 3,44.
Po uspjehu na državnoj maturi od riječkih brucoša logopedije bolji su još samo brucoši Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu, Farmaceutsko-biokemijskog fakulteta, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta te Medicinskog fakulteta u Zagrebu.
Državna matura
Prema podacima Ministarstva u Primorsko-goranskoj županiji ove je godine 73,69 posto maturanata upisalo visoka učilišta, što je u skladu i s postotkom na nacionalnoj razini, a maturanti su na državnoj maturi ostvarili ocjenu dobar. Naime, na nacionalnoj razini, prosječna ocjena na A razini hrvatskog, matematike i engleskog bila je 3,33, na B razini istih predmeta je 2,68. I tu su primorsko-goranski maturanti blizu nacionalnog prosjeka jer su na A razini ostvarili prosječnu ocjenu 3,31, a na B razini 2,75. Prosječni rezultati učenika iz obveznih predmeta na A razini vrlo malo variraju od županije do županije. Tako najviša ocjena iznosi 3,42 i ostvarili su je učenici u Međimurskoj županiji, a najnižu ocjenu od 3,02 imaju učenici u Ličko-senjskoj županiji. Drugo mjesto na vrhu pripalo je učenicima s područja Grada Zagreba, koji su ostvarili prosječnu ocjenu od 3,41, dok su po podacima pretposljednji po ostvarenim rezultatima učenici u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji s prosječno ostvarenom ocjenom od 3,11.
Stari problem
Rezultati na ovogodišnjoj maturi potvrdili su stari problem obrazovnog sustava, a riječ je o nesrazmjeru ocjena iz glavnih predmeta u osnovnoj ili srednjoj školi s onima na ispitima državne mature. Izuzetak je engleski jezik gdje su te ocjene prilično podudarne, a najveći je raskorak u hrvatskom jeziku gdje je prosječna ocjena na kraju 8. razreda 4,09, na kraju četvrtog srednje 3,73 a na A ispitu državne mature pada na 3,10 ili još više na B razini na 2,55. Ne zaostaje puno ni matematika, a učenici osmih razreda završavaju školovanje s prosječnom ocjenom 3,80 iz tog predmeta, ona u 4. razredu srednje škole pada na 3,27 da bi na A razini mature iznosila 2,52 te na B razini 2,68. Također, 109 učenika u četvrtom je razredu prošle školske godine imalo zaključenu izvrsnu ocjenu iz nekog predmeta, a iz istog tog predmeta na maturi su pali, takvih je slučajeva najviše iz matematike, njih 87 te hrvatskog 20, dok ih je iz engleskog jezika četvero.