Upozorili

Riječki Možemo! protiv kontejnera na Rivi: “Umjesto građanima, more otvaraju privatnim interesima”

Orjana Antešić

Ilustracija / Foto Sergej Drechsler

Ilustracija / Foto Sergej Drechsler

Riječki Možemo! smatra da su kontejneri na Adamićevom agatu izraz samovolje Lučke uprave i bezidejnosti gradske vlasti



Umjesto da postane primjer suradnje lučke uprave i gradskih vlasti na korist građana i građanki Rijeke, Adamićev gat, taj izuzetno atraktivni prostor u centru grada, postao je izraz samovolje Lučke uprave koja bez znanja gradskih vlasti i uprave, a što je još važnije, i bez konzultacija s nadležnim relevantnim institucijama i tijelima, radi u Rijeci što god želi.


To nije samo njihova već i krivica gradskih vlasti koja apsolutno nema nikakav smislen plan za ovaj prostor, kao ni za ostatak grada.


Već smo argumentirano ukazivali na to da Rijeku čeka teško razdoblje u kojem će zahvaljujući HDZ-u, ali i lokalnom SDP-u, privatni i strani interesi imati otvoren put prema potpunom zauzimanju najvažnijih riječkih resursa, kao što je riječka riva i cijela putnička luka, bez ikakve demokratske kontrole i nadzora.




Ova situacija sada jasno ukazuje da se s tim problemom već suočavamo, upozorio je na konferenciji za novinare Renato Stanković iz riječkog Možemo!.


Ne bave se estetikom, već…


Dodao je i kako namjera ovog njihovog javnog obraćanja javnosti nije bavljenje estetikom ili zakonitošću najavljenog kontejnerskog kompleksa na Adamićevom gatu, o tome bi svoj sud i mišljenje trebali dati institucije i javna tijela koja se time bave, dodao je, već ukazati na način kako se postupa i onim što će se događati na ovom najatraktivnijem riječkom prostornom resursu, nakon što je oslobođen, najprije od tereta, a potom i od automobila.


Njegov stranački kolega, gradski vijećnik Nebojša Zelič poručio je kako ovu priču s kompleksom kontejnera treba staviti u kontekst, prema njegovim tvrdnjama, katastrofalne urbanističke i razvojne politike grada.


– Na djelu je potpuno nerazumijevanje i nebriga o prostoru što utječe na demografski krah ovoga grada, jednako kao i visoke cijene nekretnina ili postupno uništavanje izvaninstitucionalne kulture, pa možemo zaključiti da smo u ovoj konstelaciji moći i odnosa kao građani osuđeni na polako, ali sigurno umiranje našeg grada, kazao je Zelič te dodao kako su prije čak sedam mjeseci bili postavili pitanje gradonačelniku Marku Filipoviću što Grad planira s prostorom Adamićevog gata.


Pitali gradonačelnika, evo što im je rekao


– Odgovor kojeg smo dobili jasno sugerira da nema nikakvih planova odnosno da se tek treba početi baviti planiranjem. To je odgovor od političke opcije koja valjda već dvadeset godina najavljuje uklanjanje automobila s Adamićevog gata.


U ovakvoj situaciji, u kojoj naprosto ne postoji jasna vizija razvoja grada za buduće razdoblje, zapravo se ni ne trebamo čuditi niti Lučkoj upravi Rijeka, niti državi pod vodstvom HDZ-a, niti privatnim i stranim interesima da koriste priliku da, pored svih nas i mimo svake procedure, otmu Rijeku i pretvore je u grad koji više nije za nas, građane, zaključio je Zelič.


Uz zvuke rezanja i uređenja polovnih brodskih kontejnera, koji su na Adamićev gat stigli na način da je Lučka uprava Rijeka izdala koncesiju na zahtjev, u ovom slučaju opatijske tvrtke “9” d.o.o., Stanković je na pressici ukazao i na nejednakost u radu radu javnih tijela.


– Od Grada Rijeke s pravom očekujemo vrlo zahtjevne procedure u smislu pripreme komplekse dokumentacije, pribavljanja dozvola, javnih konzultacija s građanima i stručnjacima, kao i krajnju odgovornost – stručnu i političku.


S druge strane, procedure drugog javnog tijela, Lučke uprave Rijeka, očito su netransparentne i bez ikakvog stvarnog nadzora od strane osnivača – države, pod upravljanjem HDZ-a.


Na taj način stvara se ogromna nejednakost u načinu rada tih javnih tijela koji polažu pravo da planiraju i upravljaju razvojem tako značajnog prostora.


Iz onog što smo dosad vidjeli, rezultat su uglavnom dugoročne negativne posljedice za građane Rijeke, zaključio je Stanković.