Foto Marko Gracin
Od prodaje zemljišta na Žabici Grad Rijeka investira u prometna rješenja kao što je gradnja garaže na Podpinjolu, najavio je Marko Filipović.
povezane vijesti
Riječki gradonačelnik Marko Filipović sazvao je konferenciju za novinare kako bi se zahvalio gradskim vijećnicima na tolerantnoj i demokratskoj raspravi nakon koje je Gradsko vijeće prihvatilo njegov prijedlog o prodaji zemljišta za gradnju novog autobusnog kolodvora na Žabici.
Još je jednom potvrdio da je u optimalnom scenariju moguće očekivati da bi projekt Zapadna Žabica koji uključuje izgradnju garaže, kolodvora i komercijalnih sadržaja mogao biti gotov do ljeta 2025. godine.
Što slijedi?
Grad Rijeka će kao ugovorne obveze pokušati navesti pravo prvokupa kolodvora i omogućavanje određenog broja parkirnih mjesta po povlaštenim kartama za građane.
– Očekujemo potpisivanje ugovora s tvrtkom Best in parking – razvoj krajem kolovoza ili početkom rujna ove godine.
Nakon toga je predviđen rok od 13 mjeseci za ishodovanje građevinske dozvole, ali vjerujem da će to biti i prije budući da je projekt u visokoj fazi gotovosti.
Projekt građevinski nije prezahtjevan i vjerujem da je rok o 2,5 godine za gradnju i ishodovanje uporabne dozvole realan. To znači da bi oko sredine 2025. godine sve moglo biti gotovo, pojasnio je Filipović.
Zašto konzervatori imaju negativno mišljenje o projektu?
Budući da je na konferenciji bio pročelnik Odjela gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem Srđan Škunca zanimalo nas je kako komentira dokument koji je na sjednici gradskog parlamenta pokazao gradski vijećnik HDZ-a Josip Ostrogović iz 2010. godine i prema kojem konzervatori imaju negativno mišljenje o projektu.
– Mi smo ishodovali lokacijsku dozvolu i mislim da je to najbolji odgovor. Nemoguće je da se sada ne izda građevinska dozvola.
Tada smo imali kontakte s Ministarstvom kulture koje je presjeklo sve i donijelo odluku o zaštiti 50 metara južnog poteza skladišta i to je projektom predviđeno.
Odluka Gradskog vijeća je kruna naših napora, ali sada nas očekuje dosta posla jer treba pripremiti dokumentaciju za prometnu infrastrukturu, a što je zahtijevan posao.
Kada je riječ o investitoru, on može intervenirati u projekt do određene mjere, ali uz suglasnost projektanta Studija 3LHD čiji je rad pobijedio na natječaju i uz našu suglasnost.
Kada je riječ o javnim prostorima, nastojat ćemo u dogovoru s Lučkom upravom isprazniti Rivu od automobila, naveo je Škunca.
“Mostovcima mogu samo zahvaliti na podršci!”
Na pitanje je li se nadao da će prijedlog prodaje zemljišta podržati tri vijećnika Mosta, Filipović nije htio eksplicitno odgovoriti.
– Situacija u Gradskom vijeću je takva da je određeni broj vijećnika glasao za konstituiranje, ali nikakvih formalnih dogovora nemamo.
Unatoč tome Vijeće funkcionira zadovoljavajuće. Obavili smo konzultacije gotovo sa svim političkim opcijama, organizirali smo sastanak s predstavnicima investitora.
Drago mi je da je većina vijećnika nakon konstruktivne rasprave podržala ovaj model. Svako daljnje odlaganje bi dodatno usporilo realizaciju projekta.
Možemo Rijeka je tražio referendum, ali to je nefunkcionalno i teško ostvarivo s obzirom na zakonske odredbe.
Akcija mladih traži kolodvor na Delti, ali za takav projekt je potrebna izmjena niza prostornih dokumenata i za to je potrebno dosta vremena.
Što se tiče istupa vijećnice Petre Mandić, on je bio korektan, bilo je vidljivo da su sagledane sve činjenice. Mogu samo zahvaliti na tome, izjavio je Filipović.
Očekuje 100 milijuna kn u proračunu
Riječki gradonačelnik naveo je da će gradski proračun uprihodovati od prodaje zemljišta oko 85 milijuna kuna, a s ostalim davanjima koja čekaju investitora taj će iznos premašiti 100 milijuna kuna.
– Dali smo već nalog direktoru Rijeka plusa da započne s pripremama za gradnju garaže na Podpinjolu. Tu će se potrošiti dio sredstava, a o očekuje nas i niz prometnih projekata koji se tiču prometa u mirovanju čija će se realizacija financirati od tog novca.
Recimo, Šetalište XIII. divizije i Janka Polića Kamova će se iscrtati parkirnim mjestima kako bi se uveo red, ali i povećala sigurnost.
Stanari koji imaju tamo prebivalište parkirat će pod povoljnim uvjetima, a za ostale će se uvesti naplata.
Razmišljamo o gradnji niza garaža u mjesnim odborima koji su blizu centru grada. Želimo jeftina i brza rješenja za garaže, recimo na Krimeji, Potoku, najavio je Filipović.