Vjerujem da ćemo kroz pet do deset godina živjeti u još ljepšem i uspješnijem gradu, s još boljom kvalitetom života. Jer Rijeka to zaslužuje, poručuje Marko Filipović
povezane vijesti
- U nevremenu stradao popularni Morski prasac: “Ove godine, sve je počelo neočekivano ranije…”
- Na Pravnom fakultetu raspravljali o utjecaju Konvencije za zaštitu ljudskih prava na hrvatski pravni poredak
- 24-satno crtanje stripa u Rijeci i ove godine, izazov je odlična prilika za umjetnike i zaljubljenike u stripove svih generacija
ACI marina Rijeka, novi lučki terminal za prekrcaj tereta, cesta D 403 koja će spojiti zapadni dio luke i Zvonimirovu ulicu s obilaznicom, višegodišnje ulaganje u vodoopskrbu i odvodnju koje će i za generacije nakon nas osigurati čistu vodu i more, ili pak dovršetak novog gradskog kvarta kulture u »Benčiću« koje ima potencijal postati sekundarno gradsko središte, samo su dio projekata čija je realizacija u tijeku ili uskoro započinje, a koji će zasigurno promijeniti naš grad nabolje i dati mu novi vjetar u leđa u godinama koje dolaze.
Tu je i čitav niz drugih investicija kao što su izgradnja dvotračne pruge kroz grad i stvaranje mogućnosti za razvoj brze gradske željeznice, nizinska pruga prema Zagrebu ili pak ulaganja u znanost, obrazovanje, predškolski odgoj, poduzetništvo i poduzetničke inkubatore, energetiku, stanogradnju, recimo kroz nove stanove POS-a ili pak kroz veliku investiciju u izgradnju čak 273 nova stana na području RIO, na Kantridi…
Razvojni zamah
Ne možemo izostaviti niti novi razvojni zamah JGL-a, riječke farmaceutske tvrtke koja posluje globalno, ili pak daljnja ulaganja u unaprjeđenje turističke destinacije na Kostabeli, gdje nedavno otvoren hotel Hilton, i to proširenjem hotelskih kapaciteta i izgradnjom kongresne dvorane.
Tu je i gradnja novih čvorova ili dogradnja postojećih na riječkoj obilaznici kojima će se stvoriti dodatni spojevi na tu cestu i svakako rasteretiti dio gradskih prometnica, a kojima će pak, po završetku aktualnog ciklusa ulaganja u javni prijevoz voziti čak 91 novi autobus.
Spomenut ću i razvoj područja Rujevica za koje je u tijeku arhitektonski natječaj i koje će svakako otvoriti neke nove priče i mogućnosti za razvoj.
Velik dio razvojnih projekata u gradu realizira se zahvaljujući i sredstvima EU fondova, a dovršetkom svih aktualnih i pripremljenih projekata naša će Rijeka u dobroj mjeri promijeniti vizure, ubrzat će se prometni tokovi, riješiti problemi poput nedostatka mjesta u vrtićima i mnogi drugi.
No, realizacija ovih projekata svakako će utjecati i na ekonomsku situaciju, odnosno otvoriti nova radna mjesta u gradu što je, budimo realni, ključno za daljnji, značajniji napredak grada.
Uz to, jačanjem djelatnosti vezanih uz nabrojene investicije jačat će i manje tvrtke čije se djelatnosti vežu uz poslove u marini, cestogradnju, željeznicu..
Dakle, investicije koje su u tijeku vuku za sobom čitav razvojni niz i jasno je da je pred nama vrijeme prilika, vrijeme razvoja i vrijeme u kojem će, siguran sam, Riječani i Riječanke i te kako dobro znati iskoristiti mogućnosti koje se nude.
Neki od nabrojenih projekata su gradski, neke realizira država, a neki su investicije privatnih poduzetnika. No važno je istaknuti da u realizaciji svih projekata postoji suradnja te da Grad Rijeka, jasno u okvirima svojih mogućnosti i zakonskih ovlasti, pomaže i sudjeluje u realizaciji kada god to može i treba.
Jer to zaslužujemo
Jedna od najznačajnijih uloga lokalne samouprave svakako je prostorno planiranje i stvaranje uvjeta za razvoj jer teško da bi se dobar dio nabrojenih projekata uopće mogao realizirati da Grad Rijeka sustavno ne promišlja razvoj grada kroz svoju prostorno-plansku dokumentaciju.
Jer Grad Rijeka je u svoj Prostorni plan i Generalni urbanistički plan unio i buduću ACI marinu Rijeka i Zagrebačku obalu, i dvotračnu prugu kroz grad, čak i stajališta buduće brze gradske željeznice.
Naime, Grad je u svrhu izrade spomenutih planova radio elaborate i istraživanja i o mogućim stajalištima brze gradske željeznice, naravno u suradnji s HŽ-om, čime je stvoren jedan od temelja za realizaciju tog projekta, pa čak i izgrađeno stajalište Zagrad.
U ovom trenutku pak, u svrhu realizacije brze gradske željeznice, došli smo do arhitektonskog rješenja svih postaja buduće brze gradske željeznice koje će biti na lokacijama: Škrljevo, Vežica, Sušak, Školjić, Zagrad, Glavni željeznički kolodvor, Kantrida i Matulji. Grad Rijeka uključen je i na druge načine pa je tako, primjerice, za izgradnju ceste D 403 sudjelovao u projektu i zbrinjavanjem građana koji su živjeli u objektima na trasi ceste, a koji su morali biti srušeni.
Sve u svemu, bez suradnje, ne bi niti bilo ovog velikog investicijskog zamaha koji će našem gradu i građanima svakako otvoriti nove razvojne mogućnosti. Naime, pred nama je realizacija nekoliko generacijskih projekata koji će, bez sumnje, Rijeci, ali i okolici, omogućiti novi razvojni zamah i vjerujem da ćemo kroz pet do deset godina živjeti u još ljepšem i uspješnijem gradu, s još boljom kvalitetom života. Jer Rijeka to zaslužuje.