U Portugalu su saznali kako se udaljiti od klasičnog učenja
Ideja projekta je da učenici izađu iz okvira svakodnevnih tehnika istražujući »open schooling« kroz formalno i neformalno učenje
povezane vijesti
RIJEKA U sklopu ERASMUS+ projekta »School Innovation Lab (SiLab)« Prva riječka hrvatska gimnazija u suradnji s partnerima iz Mađarske, Grčke, Portugala, Bugarske i Italije priprema Vodič za rad u I-Lab učionicama, odnosno učionicama budućnosti te digitalni alat za inovativno poučavanje. Naime, PRHG je prva europska srednja škola koja u svoj obrazovni program uvodi model i-Laba, inovativnog laboratorija u školi, i to zahvaljujući dvogodišnjem projektu koji se financira s 234 tisuće eura.
»Future Lab«
U sklopu tog projekta učenici i nastavnici boravili su u stručnom radnom posjetu u Alcaneni u Portugalu gdje su posjetili školu koja u svom radu uključuje »Future Lab«. Ravnateljica Jane Sclaunich kaže da su učenici i nastavnici imali prilike razmijeniti iskustva i doživjeti drugačiji sustav školstva.
– Učenicima su posebno bili zanimljivi pristupi rada, kao i škola koja uključuje djecu od vrtićke dobi do maturanata. Na kraju susreta održan je i kompetitivni kviz među zemljama partnerima na kojem su naši učenici pobijedili i u šali ustvrdili da nam općeg znanja ne nedostaje, a u odnosu na druge partnere poznavanje engleskog jezika nam je kao materinski jezik. Unatoč COVID-19 i uz sve teškoće testiranja za ulazak u Portugal posebno nas veseli da smo se nakon više od godine dana ponovo susreli s učenicima iz drugih zemalja te zajednički proveli tjedan učenja i razmjena ideja uživo. Posjet je uvod u Festival inovacija (Innovation Festival) u učenju i poučavanju koji će biti održan u Rijeci krajem listopada i koji će ugostiti inozemne nastavnike iz škola partnera i predstaviti široj javnosti metode rada kroz različite radionice i predavanja, najavljuje ravnateljica.
Tako će se u listopadu u Rijeci okupiti partneri iz Grčke, Mađarske, Bugarske, Portugala i Italije, a ravnateljica ujedno pojašnjava da je iLab koncept učionica koje razbijaju klasičan koncept poučavanja kroz nekoliko ključnih promjena.
– Učionica je fleksibilna i modularna, odnosno prilagođava se modelu rada i to ne samo metodama rada već i svojim izgledom. Učionica mora biti kreativna i inspirativna modularnim namještajem, digitalnim alatima i svojim uređenjem. Poučavanje funkcionira prema modelu poduzetničkih inkubatora kroz tzv. kreativne hub-ove, design thinking metodu i uz pomoć različitih digitalnih alata, poput VR naočala i 3D printera. Nastavnik je moderator i facilitator, a učeniku se omogućava blue sky thinking (kreativni brainstorming), potpuno otvoreno kreiranje novih ideja koja nije ograničena postojećim mišljenjem ili vjerovanjima te ga se vodi ka praktičnom rješavanju i realizaciji ideje, pojašnjava Sclaunich.
Iz poslovnog sektora
Projekt »School Innovation Lab (SiLab)« zasnovan je na prvim idejama I-Laba koji su prvi put predloženi u poslovnom sektoru Royal Mail in Rugby UK kao odgovor na potrebe rješavanja različitih problema na inovativan način. Riječ je o obrazovnom modelu koji je prihvaćen u engleskim, finskim, njemačkim i poljskim obrazovnim sustavima, ali isključivo u visokom obrazovanju. Riječka gimnazija prva će ga u Europi primijeniti na srednjoškolskoj razini obrazovanja. Ideja je projekta staviti učenike u različita okruženja, od tehnoloških do ekoloških, u kojima će tražiti kreativna rješenja i stjecati komptencije koje nisu prisutne u obrazovanju. Ideja projekta je da učenici izađu iz okvira svakodnevnih tehnika istražujući open schooling kroz formalno i neformalno učenje te steknu vještine tražene na tržištu rada kao što su inovacija, kreativno razmišljanje i digitalne vještine, a u sklopu projekta kreirat će se inovativni laboratorij za škole – iLab. Stvorit će se i potpuno novo okruženje uređenjem učionice koja je daleko od klasičnog frontalnog pristupa poučavanju.