Foto Roni Brmalj
Sudeći po viđenome, riječki frizeri i kozmetičari dobro su se pripremili i prilagodili novim uvjetima, osim obaveznog dezinficiranja ruku na ulazu klijente čekaju nasmijani djelatnici, manja gužva i mirnija atmosfera
povezane vijesti
- Oporba proziva zbog Beroša: “Ako su ovo uspjeli na mikroskopima, u vrijeme covida bila je pljačka epskih razmjera”
- U Primorsko-goransku županiju stiglo 29.500 doza cjepiva protiv gripe. Cijepljenje počinje u ponedjeljak
- Otkriće. Johnson je 2021. planirao vojni napad na nizozemsku tvornicu cjepiva protiv korone
U skladu s odlukom Vlade Republike Hrvatske jučer su drugom fazom popuštanja mjera radi sprečavanja zaraze koronavirusom svoja vrata otvorili saloni frizera, kozmetičara, brijača, manikera i pedikera, kao i saloni za tetoviranje te brojni maseri i fizioterapeuti, odnosno sve one djelatnosti u kojima se ostvaruje bliski kontakt s klijentima.
Ove uslužne djelatnosti, kao i ostali, prilikom obavljanja posla moraju poštovati posebne epidemiološke mjere, a Hrvatski zavod za javno zdravstvo prošloga je tjedna objavio detaljne preporuke za rad tijekom epidemije COVID-19.
Kako su se pripremili i prilagodili novim epidemiološkim uvjetima te kako izgleda odlazak frizeru i kozmetičaru u vrijeme epidemije koronavirusa, saznali smo jučer u obilasku nekolicine frizerskih i kozmetičkih salona u Rijeci.
Da su Riječanima zaista nedostajale frizerske usluge, kazala nam je Petra Pejković, vlasnica Pop-Outa, studija za uljepšavanje i njegu kose, brade i brkova koji se nalazi u samom centru Rijeke. Vedra i raspoložena, s maskicom na licu, rekla je da »jedva diše od posla«, ali sretna je što napokon radi.
Na posebne epidemiološke uvjete imala je priliku naviknuti se i prije zatvaranja. Tako su na ulaz u objekt postavili detaljne upute kojih se klijenti moraju pridržavati, a na raspolaganju je i dezinfekcijsko sredstvo, kako bi osoblje i klijenti mogli dezinficirati ruke. Uz to, provode i propisanu mjeru ograničenog broja ljudi koji istovremeno može boraviti u salonu.
Mantili, maske, viziri
– Kao i prije, svaki klijent ima zaseban termin, a naručuju se isključivo telefonom. Klijenti moraju nositi zaštitne maskice i obavezni su dezinficirati ruke i noge pri ulasku u salon, a pripremili smo im i jednokratne rukavice.
Nakon svakog termina će se napraviti pauza od petnaest minuta i u to vrijeme dezinficirat ćemo pod, kvake na vratima, pult, ogledalo, sjedalice i rukohvate, a frizerski pribor staviti u sterilizator, objasnila je Petra Pejković, poručivši kako joj jedini problem stvaraju ručnici. Budući da jednokratne ručnike ne koristi jer slabo upijaju, po klijentu potroši u prosjeku četiri do pet ručnika.
Pune ruke posla ima i Kristina Krajina, simpatična djelatnica NL Barber shopa.
– Radimo od 8 do 21 sat i današnji raspored nam je pun, a termini su popunjeni i do kraja tjedna, kazala je te objasnila kako su rad u potpunosti prilagodili novim epidemiološkim uvjetima. I u NL Barber Shopu svaki klijent dobiva zaseban termin, a za isti je potrebno naručiti se telefonski, kako se ne bi stvarale veće grupe u istom prostoru.
Svojim su klijentima pripremili jednokratne mantile za šišanje i jednokratne ručnike, a svaki klijent obavezan je nositi zaštitnu maskicu i rukavice te prilikom ulaska obavezno dezinficirati ruke dezinfekcijskim sredstvom koje na raspolaganju stoji na samom ulazu.
U 4looku i Gentlemen’s Shopu frizeri, brijači, kozmetičarke, ali i voditelji salona, uz maskice nose i zaštitne vizire te jednokratne pregače i rukavice prilikom obavljanja posla. Smatraju da će nošenje vizira najbolje zaštititi od kapljica i virusa te umanjiti nesvjesno dodirivanje lica, a vjeruju i da će se tako klijenti osjećati sigurnije.
Termin za dobivanje usluge potrebno je unaprijed rezervirati telefonski ili online, a pri dolasku u salon, klijenti su obavezni dezinficirati ruke i nositi masku za lice i nos tijekom cijelog boravka u salonu. Prilikom friziranja klijenti će dobiti jednokratne mantile, a nakon svakog dezinficira se pribor i radne površine.
Novim uvjetima prilagodili su i kapacitet salona te ograničili broj ljudi koji istodobno mogu biti u salonu.
– Klijenti imaju razumijevanja i poštuju preporučene mjere, a i mi se polako navikavamo na nove uvjete rada. Proteklog tjedna uspjeli smo složiti termine kako bi razdvojili stolice na propisanu udaljenost. Također, ograničili smo broj ljudi koji istovremeno mogu boraviti u prostoru i smanjili broj frizera, a sve s ciljem kako bi izbjegli stvaranje gužve u prostoru, objasnio je vlasnik Damir Matešković.
Pauza za dezinfekciju
Kako u novonastaloj situaciji izgleda odlazak kozmetičaru, objasnila nam je Emanuela Slavić, vlasnica riječkog Kozmetičkog studija Zen, koja je za svoje klijente pripremila poseban protokol prilikom ulaska u objekt.
– Moje djelatnice i ja i ranije smo nosile zaštitne maske i rukavice, a sada su i naši klijenti obavezni nositi ih, ali i obaviti dezinfekciju ruku i obuće te prilikom ulaska obuti jednokratne navlake.
Dezinfekcijska sredstva postavljena su na nekoliko mjesta unutar prostora, a obavezno je i pranje ruku toplom vodom. Također, nakon svake izmjene ljudi u salonu imamo kratku stanku u kojoj obavimo dezinfekciju prostora, kazala je Slavić.
Kozmetički studio Zen jučer je otvoren u punom radnom vremenu, od 8 do 20 sati. S ciljem da se izbjegne stvaranje gužve, djelatnice su radile u dvije smjene i primale su manji broj klijenata u isto vrijeme.
Nakon mjesec i pol dana, prvi je radni dan u studiju prošao fantastično, zadovoljno je objasnila Emanuela Slavić, uz riječi da su klijenti strpljivi i poštuju navedene upute, a sviđa im se novi režim rada i mirnija atmosfera jer imaju više vremena u potpunosti se posvetiti svakom klijentu.
Sudeći po viđenome, riječki frizeri i kozmetičari zaista su se dobro pripremili i prilagodili novim uvjetima, a odlazak u salon u vrijeme epidemije koronavirusa od prijašnjega se razlikuje u tome što, osim češćeg dezinficiranja ruku, u prostor ne možemo ući bez zaštitne maskice – novog neizostavnog modnog detalja – dok ono što nas dočeka jesu nasmijani djelatnici, manja gužva i puno mirnija atmosfera.