Robert Mrvčić

Riječke autobuse uskoro bi mogli voziti stranci: Novi šef Autotroleja otkrio planove za budućnost tvrtke

Marinko Glavan

Foto: Arhiva NL

Foto: Arhiva NL

U njegovim je planovima i uvođenje u vlasničku strukturu onih jedinica lokalne samouprave na čijem području tvrtka obavlja javnu uslugu prijevoza, a koje sada nisu među suvlasnicima Autotroleja



RIJEKA – Robert Mrvčić novi je direktor Autotroleja, izabran odlukom skupštine ovog komunalnog društva nakon provedenog javnog natječaja raspisanog početkom ovog mjeseca.


Vizija do 2027.


Mrvčić je dugogodišnji zaposlenik Autotroleja koji će od 1. svibnja na mjestu direktora zamijeniti dosadašnjeg direktora Alberta Kontuša, koji se također bio prijavio na natječaj, ali je prije završetka natječaja povukao prijavu.


Kontuš nije htio komentirati razloge povlačenja svoje prijave, a na naš upit je odgovorio da ne namjerava ostati u Autotroleju.




Na natječaj se prijavilo ukupno pet kandidata, a skupština je kao najboljeg izabrala Mrvčića. Uvjeti natječaja obuhvaćali su visoku stručnu spremu, najmanje pet godina radnog iskustva na rukovodećim poslovima, organizacijske sposobnosti, sklonost timskom radu i komunikacijske vještine. Prijavi je trebalo priložiti i pisani dokument »Vizija društva do 2027. godine«.


»Mrvčić je u Viziji društva u razdoblju od 2023. godine do 2027. godine jasno artikulirao aktualne probleme u Autotroleju te predložio konkretne mjere za njihovo rješavanje, kao i mjere za unapređenje poslovanja u mandatnom razdoblju«, objavljeno je iz Grada Rijeke, većinskog vlasnika Autotroleja.


Omogućiti mobilnost


Sam Mrvčić ističe da je za kvalitetan način obavljanja svakodnevnih djelatnosti posebno bitno omogućiti mobilnost građanima Grada Rijeke i riječkog prstena.


– Zbog toga je vrlo bitno dati naglasak najvećem javnom prijevozniku na području županije s obzirom na to da Autotrolej ima vrlo važnu i jedinstvenu ulogu u učinkovitom sustavu javnog prometa jer omogućuje cjenovno pristupačnu mobilnost građanima koji nisu vozači, odnosno nudi efikasan način putovanja od urbanih dijelova grada do najudaljenijih lokacija u prigradu te kao takav služi kao katalizator za promišljenije i bolje upravljanje javnim zemljištem u okviru javne prometne infrastrukture, kaže Mrvčić.


Da bi KD Autotrolej kao javni prijevoznik zadovoljio sve pred njega postavljene ciljeve i bio konkurentan čimbenik prometne politike urbane aglomeracije Rijeka, smatra Mrvčić, potrebno je definirati viziju društva, odnosno jasno postaviti strateške ciljeve i njihovo ostvarenje.


– U prvom redu to je osigurati stabilno poslovanje tvrtke i povećanje prihoda povećanjem broja korisnika i smanjenjem troškova, kao i osigurati dovoljan broj potrebnih kadrova, posebno vozača, kao deficitarne kategorije, kontinuiranim zapošljavanjem i prekvalifikacijom za navedeno radno mjesto te po potrebi uvozom stranih radnika. Važan je i nastavak obnove i modernizacije voznog parka bespovratnim sredstvima iz fondova EU-a nabavom novih autobusa na alternativni pogon s nultom emisijom CO2, pri čemu mislim na električna i vozila na vodik, kaže Mrvčić.


Suvremene tehnologije


Dodaje da je u svojoj viziji poslovanja Autotroleja istaknuo i optimizaciju voznih redova i mreže linija, uz mogućnost uvođenja novih oblika prijevoza, poput prijevoza na poziv.


– Ciljevi su i optimizacija te redizajn sustava naplate i tarifnog sustava, te uvođenje novih tipova putnih karata odnosno paketa usluga, objedinjavanje cjelokupne usluge održavanja vozila, kao i obnova postojeće lokacije autobaze u moderni servisno-garažni prostor odnosno preseljenje autobaze na novu lokaciju, ovisno o financijskim i prostorno-planskim mogućnostima.


Financiranje obje varijante modernizacije predviđeno je uz korištenje bespovratnih sredstava iz fondova EU-a. Daljnji razvoj društva temeljit će se i na primjeni suvremenih tehnologija, proširenjem sustava najave na stajalištima i autobusima, mobilne i web-aplikacije, te aplikativnih rješenja za planiranje putovanja u realnom vremenu i softverskih rješenja za praćenje poslovanja, za što također računamo na financiranje iz fondova EU-a, kaže novi direktor.


Za modernu tvrtku


U njegovim je planovima i uvođenje u vlasničku strukturu onih jedinica lokalne samouprave na čijem području tvrtka obavlja javnu uslugu prijevoza, a koje sada nisu među suvlasnicima Autotroleja, u cilju kvalitetnijeg i racionalnijeg poslovanja Društva.


– Kada se stabilizira broj vozača i ukupno poslovanje, planiram i nova ulaganja u vozni park te potpuno otvaranje tvrtke putnicima odnosno tržištu Hrvatske i EU-a, uz komunalno-komercijalni pristup, što će, vjerujem, omogućiti pozitivno poslovanje te otvaranje novih radnih mjesta. Vizija je da KD Autotrolej postane prepoznatljiv kao centar poslovne izvrsnosti na domaćem tržištu javnog prijevoza putnika, te da sa strane organizacije poslovanja ostane prepoznatljiv i bude uzor drugim poslovnim subjektima po načinu rada, pravilima i sustavu vrijednosti kao primjer moderne tvrtke koja za cilj ima visoko pozicioniranje na tržištu, koja zadovoljava potrebe korisnika i u kojoj vlada pozitivna i motivirajuća radna atmosfera, kazao je Mrvčić.