Foto Ana Križanec
Više od 7.500 polaznika obrazovanja odraslih steklo je svoju prvu ili drugu kvalifikaciju. U Autoškoli osposobljeno je više od 12 tisuća vozača za upravljanje motornim vozilom različitih kategorija
povezane vijesti
RIJEKA – Nizom događanja Prometna škola obilježila je svoj dan i 55 godina obrazovanja kadrova u prometu, a u proteklih je 55 godina gotovo pet tisuća učenika u školi steklo svoje prvo zanimanje, dok je više od sedam i pol tisuća polaznika obrazovanja odraslih steklo svoju prvu ili drugu kvalifikaciju. U Autoškoli u sastavu Prometne škole osposobljeno je više od 12 tisuća vozača za upravljanje motornim vozilom različitih kategorija.
Tri programa
Navodeći da je škola jasno programski određena u zaokruženoj cjelini prometnih usmjerenja, zamjenica ravnateljice Mira Žepina kaže da se danas u toj školi realiziraju tri programa, i to trogodišnji program Vozač motornih vozila te četverogodišnji programi Tehničar za cestovni promet i Tehničar za poštanske i financijske usluge. Škola broji 264 učenika u 14 razrednih odjela, a ono što je čini posebnom je veliki izbor izvannastavnih aktivnosti iz strukovno-tehničkog, jezično-umjetničkog, humanističkog i prirodoslovno-matematičkog područja.
– Izvannastavne aktivnosti pomažu učenicima u socijalizaciji, putem neformalnih aktivnosti potiču interes i naklonost budućem zanimanju i školske dane čine zanimljivijima i veselijima. Posebno bih istaknula projekt Erasmus, u kojem Prometna škola sudjeluje već treću godinu. Projekt pruža mogućnost obavljanja stručne prakse u zemljama Europske unije. Također, škola sudjeluje u UNICEF-ovom projektu »Škole za Afriku«, Sigurno preko Zebre i Sigurno raskrižje, 3D LAB I MAKERSPACE, Kazalište u školi i Ludizam, Fotkajmo matematiku te Današnji postupci za sutrašnji život. U školi aktivno djeluju Medijska skupina Prometeus, Čitateljski klub, Jezični mozaik-jezikoslovna radionica stranih jezika, Prometaši volonteri, koji uspješno provode humanitarne akcije, navodi Žepina.
U povodu obilježavanja 55 godina obrazovanja kadrova u prometu škola je za najbolje učenike organizirala nagradni izlet i posjet Memorijalnom centru Nikole Tesle, upriličena je i humanitarna akcija u okviru UNICEF-ovog programa »Škole za Afriku« te su organizirani sportski dan i roštiljada, kao i Dan otvorenih vrata i tematska izložba o povijesti škole. U okviru Dana otvorenih vrata budući su srednjoškolci mogli obići školske učionice, radionice te prisustvovati demonstraciji obuke B i C kategorije i raznim radionicama, poput crtanja u računalnom programu AutoCAD, izrade prezentacija u Canvi, upravljanja motornim vozilom, rad s digitalnim tahografom i slično.
Rijeka i promet
Riječ je o školi koja dugi niz godina provedi i projekt »Rijeka – kulturni grad u prometu«, a kroz dugogodišnja praćenja ponašanja sudionika u prometu učenici su utvrdili da je postotak propuštenih pješaka na nesemaforiziranim pješačkim prijelazima u pozitivnom trendu, kao i da vozači još uvijek ne daju prioritet djeci, starijim i nemoćnim osobama, vozači će češće stati pješacima koji su već stupili na pješački prijelaz, kao i onima koji trče preko zebre. Njihovo je istraživanje pokazalo i da će vozači rjeđe zaustaviti vozilo i propustiti pješaka koji razgovara ispred zebre te ne iskazuje jasno svoju namjeru te da između vozača i pješaka često izostaje komunikacija, kontakt očima, gesta rukom kao znak opažanja i zahvale, ali i da se pješaci često na pješačkom prijelazu koriste mobitelom ne obraćajući pažnju na vozača i promet oko sebe.
– Godinama škola multidisciplinarno nastupa na Festivalu znanosti, a ove godine ostvarila je upečatljiv nastup projektom DC403 kroz prizmu tehnike i kulture. Veliko gradilište u blizini Prometne škole, najskupljeg cestovnog projekta u Hrvatskoj, inspiriralo je učenike za odabir teme projekta. Otkrili su da je zbog ceste uklonjeno oko 70 stambenih objekata, sagrađen je niz novih prometnih objekata: podvožnjak, nadvožnjak, tunel, dva kružna raskrižja, dva vijadukta, a cjelokupna izgradnja utječe na promjenu vizure grada Rijeke koja je ujedno predmet našeg istraživanja, kaže zamjenica ravnateljice.
Priprema za rad
Nastavnici te škole visoko profesionalno i socijalno osjetljivo te suvremenim metodološkim pristupom i visokim pedagoškim standardima učenicima pružaju nove spoznaje u okviru profesije koju su izabrali te pomažu učenicima razvijati kompetencije kako bi ih pripremili za tržište rada.
– Također, tijekom školovanja u suradnji s roditeljima nastojimo pomoći mladim ljudima da izrastu u samostalne i sretne osobe te ih pripremiti za izazove stalnih i novih mijena u kojima živimo, zaključuje Žepina.