Konstruktor se vraća na gradilište

Riječka obilaznica stiže do Križišća 30. lipnja 2013.

Darko Pajić

Postigli smo precizan sporazum s Konstruktorom u kojem je jasno utvrđeno naše pravo na uvođenje zamjenske tvrtke kao solidarnog partnera ukoliko Konstruktor iz bilo kojeg razloga ne bi bio u stanju ispunjavati zacrtane obveze na gradilištu, kaže predsjednik Uprave HC-a Edo Kos



RIJEKA Rok za dovršetak izgradnje dionice Sv. Kuzam – Križišće bit će 30. lipnja naredne godine, što znači da bi tog datuma trebala biti završena i izgradnja riječke obilaznice, koja je započela krajem sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Posljednja otvorena pitanja oko organizacije intenzivne gradnje na potezu od tunela Burlica do Križišća, gdje je ostalo najviše posla, u fazi su rješavanja, pa je tako u posao vraćena tvrtka Konstruktor Inženjering iz Splita, koja zajedno s tvrtkom Viadukt, ima najviše posla na toj dionici. U dogovoru s resornim Ministarstvom prometa, Hrvatskim autocestama i Hrvatskim cestama odblokiran je račun Konstruktora, koji je tako vraćen na niz projekata u nadležnosti spomenutih državnih tvrtki. 


Intenzivni radovi



U prvoj polovici rujna Hrvatske ceste planiraju raspisati javni natječaj za izgradnju državne ceste koja će spojiti deponij na Marišćini s čvorom Rujevica. U planu je izgradnja navedene prometnice u roku od dvije godine, a ukoliko ne bude žalbi na natječaju, očekuje se početak gradnje do kraja ove godine. Hrvatske ceste preuzele su od Županijske uprave za ceste svu dokumentaciju o izgradnji dionice čvor Marčelji – Viškovo – čvor Rujevica. Preostaje i obveza Općine Viškovo o rješenju imovinsko-pravnih pitanja na trasi ceste.





Na širem riječkom području najvažniji je upravo projekt dionice Sv. Kuzam – Križišće, što potvrđuje i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Edo Kos. 


– Mi smo postigli precizan sporazum s Konstruktorom u kojem je jasno utvrđeno naše pravo na uvođenje zamjenske tvrtke kao solidarnog partnera ukoliko Konstruktor iz bilo kojeg razloga ne bi bio u stanju ispunjavati zacrtane obveze na gradilištu. Željeli smo na taj način maksimalno osigurati poštivanje predviđenih rokova. Inače, na zadnjem lotu 4 kod čvora Križišće i sada traju vrlo intenzivni radovi, koje obavlja tvrtka Viadukt. Oni će u slučaju kašnjenja preuzeti posao od Konstruktora kao solidarni partner, naglašava Kos, koji ipak nije mogao potvrditi da su razriješeni apsolutno svi problemi oko gradnje spomenute dionice. Naime, pravno-formalno još uvijek nije realiziran dogovor između Hrvatskih cesta i Grada Rijeke oko odlaganja iskopanog materijala s gradilišta ceste na lokaciju u Škurinjskoj Dragi. Tu nikakvih problema nema osim što Agencija za upravljanje državnom imovinom još uvijek nije usvojila odluku o tome. 


Bez gužvi


– Očekujemo da će to brzo biti riješeno. Neovisno o tome smatram da više ne bi smjelo biti pomjeranja rokova. Financiranje je osigurano, graditelji su na terenu i sve pretpostavke postoje da idućeg ljeta dobijemokvalitetno i dugoročno rješenje prometne situacije na tom području, zaključuje Kos. Za putnike bi najveći dobitak iduće sezone trebao biti u rasterećenju Jadranske magistrale između Bakra i Kraljevice, koja bi prije svega služila lokalnom prometu, dok bi tranzitni turistički promet prema Krku i dalje prema Crikvenici išao preko nove dionice Sv. Kuzam – Križišće. To znači da više ne bi bilo većih gužvi na čvorovima Sv. Kuzam i Bakar, a također bi ponovo u funkciji trebala biti i spojna cesta od Križišća do Krčkog mosta, koja je ovog ljeta zatvorena.