Korzo 16

Reorganizacija riječke gradske uprave: Kada će biti izabrani novi pročelnici, tko su favoriti?

Damir Cupać

Objedinjavanjem dijela dotadašnjih odjela broj upravnih tijela smanjen je s 15 na 10 / Foto : A. MAKSIMOVIĆ

Objedinjavanjem dijela dotadašnjih odjela broj upravnih tijela smanjen je s 15 na 10 / Foto : A. MAKSIMOVIĆ

Reorganizacija gradske uprave već je uzela prve žrtve pa je bivši pročelnik za kulturu Ivan Šarar nakon što se njegov resor utopio u novi megaodjel odlučio uzeti otpremninu i rastati se s Korzom 16



RIJEKA – Riječka gradska uprava ušla je u sezonu godišnjih odmora, a reorganizacija sustava koja je u tijeku još uvijek nije gotova i na čelu upravnih odjela još uvijek su privremeni pročelnici.


To bi se trebalo promijeniti u rujnu ove godine kada će se raspisati javni natječaj za izbor novih gradskih ministara.


Prve “žrtve”


– Javni natječaji za imenovanje pročelnika upravnih tijela biti će raspisani krajem kolovoza ove godine, odnosno nakon godišnjih odmora.




Naime, kako najveći broj godišnjih odmora u našoj zemlji počinje upravo u kolovozu, smatramo da će raspisivanje natječaja nakon godišnjih odmora biti učinkovitije i u kontekstu odaziva kandidata, i u kontekstu njihove pripreme za natječaj kao i prikupljanja potrebne dokumentacije, pojašnjavaju u Gradu Rijeci.


Reorganizacija gradske uprave već je uzela prve žrtve pa je bivši pročelnik za kulturu Ivan Šarar nakon što se njegov resor utopio u novi megaodjel odlučio uzeti otpremninu i rastati se s Korzom 16.


Iako će se novi pročelnici birati na javnom natječaju, čini se da su neki od onih koji su privremeni, ako se budu javili na natječaj, favoriti za nastavak toga posla u gradskoj upravi.


Čini se da povjerenje gradonačelnika Marka Filipovića sigurno imaju privremeni pročelnik za financije Ante Mađerić, privremena pročelnica za komunalni sustav Maja Malnar, privremena pročelnica za poslove gradonačelnika, Gradskog vijeća i mjesnu samoupravu Verena Lelas Turak, privremena pročelnica za za zdravstvo, socijalnu zaštitu i unapređenje kvalitete života Karla Mušković.


Sva ostala mjesta su otvorena pa će biti i te kako zanimljivo tko će biti izabran i hoće li netko od novih ljudi Marka Filipovića imati i stranačku iskaznicu SDP-a ili neke od stranaka iz SDP-ove koalicije. Izbor čelnih ljudi gradskih odjela u zadnja dva mandata gradonačelnika Vojka Obersnela bio je takav da su stranačke iskaznice bile češće iznimka nego pravilo.


Racionalizacija


Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović obećao je da će reorganizirati gradsku upravu kako bi se ona racionalizirala i bila efikasnija. Taj posao počeo je kada je Odluka o ustrojstvu upravnih tijela Grada Rijeke stupila na snagu 1. travnja ove godine. Provedena je s ciljem da se rad gradske uprave prilagodi suvremenim potrebama i da se poveća efikasnost rada te je objedinjavanjem dijela dotadašnjih odjela, broj upravnih tijela smanjen je s 15 na 10.


Tako su se ustrojavanjem Upravnog odjela za opće poslove objedinili u jednom upravnom tijelu poslovi koji se odnose na sva upravna tijela, a kako bi se povećala učinkovitost u obavljanju tih poslova koji su se do sada obavljali u više upravnih tijela što je ponekad dovodilo do usporavanja poslovnih procesa koji su važni za rad svih upravna tijela Grada. S obzirom na važnost gospodarstva te mogućnosti povlačenja sredstava iz različitih fondova Europske unije, u Upravnom odjelu za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte objedinjeni su poslovi gospodarskog razvoja, strateškog planiranja, koordinacije poslova vezanih uz EU projekte kao i sve važniji poslovi vezani uz energetsku učinkovitost i ekologiju.


U Upravnom odjelu za urbanizam, prostorno uređenje i graditeljstvo u jednom upravnom tijelu objedinjeni su poslovi koji se odnose na prostorno planiranje i izdavanje akata za provedbu dokumenata prostornog uređenja i graditeljstva kako bi se u jednom upravnom tijelu obavljali svi poslovi izrade i izdavanja akata potrebnih za gradnju.


Društvene djelatnosti koje se odnose na kulturu, predškolski odgoj, odgoj i obrazovanje te sport i tehničku kulturu objedinjene su u jedno upravno tijelo radi uspješnijeg unapređenja društvenog i kulturnog razvitka te zadovoljavanja javnih potreba i interesa građana u tim područjima.


– Stupanjem na snagu Odluke gradonačelnik je na čelo svih deset upravnih tijela imenovao privremene pročelnike koji će te poslove obavljati do imenovanja pročelnika upravnih tijela temeljem javnih natječaja.


Unutarnji red


Na temelju Odluke o ustrojstvu upravnih tijela, gradonačelnik je na prijedlog privremenih pročelnika donio pravilnike o unutarnjem redu za sva upravna tijela. Pravilnicima je uređeno unutarnje ustrojstvo upravnih tijela, nazivi i opisi poslova radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj izvršitelja i druga pitanja od značaja za rad upravnih tijela. Za svaki pravilnik o unutarnjem redu proveden je postupak prethodnog savjetovanja sa Sindikatom gradske uprave Grada Rijeke.


Za sve službenike i namještenike gradske uprave izdana su rješenja, te su svi službenici i namještenici s 1. srpnja 2023. godine raspoređeni na nova radna mjesta sukladno novim pravilnicima o unutarnjem redu, pojasnili su u Gradu Rijeci.