Foto Sanja Gašpert
Općinsko vijeće Jelenja prihvatilo je projekt uređenja kratke, ali važne prometnice
povezane vijesti
Općina Jelenje planira rekonstrukciju nerazvrstane ceste u Podhumu koja vodi prema reciklažnom dvorištu. Riječ je projektu »Rekonstrukcija nerazvrstane ceste oznake NC0134 u naselju Podhum« koji će biti prijavljen na natječaj za dobivanje europskih sredstava unutar intervencije 73.13. potpora javnoj infrastrukturi u ruralnim područjima iz strateškog plana zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027.
Vrijednost projekta koji se planira realizirati tijekom 2025. i 2026. godine iznosi malo više od 718 tisuća eura, a Općina Jelenje očekuje prijavom na natječaj dobiti 80 posto bespovratnih EU sredstava.
Oporba suzdržana
Projekt je predstavljen na posljednjoj sjednici Općinskog vijeća Jelenja, na kojoj ga je većina vijećnika podržala, osim petero vijećnika oporbe koji su bili suzdržani u glasovanju, a to su nezavisni Vanda Radetić Tomić i Fedor Dorčić, Marinko Grabar iz Grobničke stranke i Akcije mladih, Ivoslav Ban iz HDZ-a i Mauro Miculinić iz Unije Kvarnera.
Predstavljajući projekt, projektant Veljko Pevalek iz tvrtke Pevalek Design iz Kostrene, rekao je da se radi o nerazvrstanoj cesti (NC 0134) širine od 6 do 7,15 metara koja povezuje lokalnu cestu (LC 58021) i Reciklažno dvorište Podhum.
– Sama cesta je ploha nedefiniranih površina većim dijelom u lošem stanju s mrežastim pukotinama. Poprečni nagib prometnice u krivinama izveden je u pogrešnom smjeru. Na dionici većim dijelom nema nogostupa.
Duž trase većim dijelom ne postoji oborinska odvodnja, koja je na kritičnim mjestima rješavana umetanjem pojedinačnih slivnika s ispustima u upojnu jamu.
Zbog promjenjive širine ceste, na nekim njezinim dionicama otvara se mogućnost brže vožnje, što ugrožava sigurnost sudionika u prometu. Nakon otvaranja reciklažnog dvorišta u Podhumu zabilježeno je povećanje prometa tom cestom, posebice kamionskog, rekao je Pevalek.
Uvjet ViK-a
Dodao je kako duljina trase koja se rekonstruira iznosi 800 metara. Projektom se predviđa izvođenje potpuno nove kolničke konstrukcije, širina prometnice bit će 5,80 metara, s obostranim nogostupima.
Predviđa se izvedba oborinske kanalizacije u trupu ceste te izvedba tri upojna bunara, nova sanitarna kanalizacija i vodovod. Također, u planu je i separator zauljenih voda, jer se cesta nalazi na granici druge i treće vodozaštitne zone, planirano je i raskrižje, autobusna čekaonica, nekoliko kolnih ulaza te, naravno, horizontalna i vertikalna signalizacija.
– Kako će istovremeno krenuti i projekt »Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka« u Čavlima i Jelenju, sufinanciran sredstvima Europske unije iz Kohezijskog fonda, upravo je uvjet Komunalnog društva Vodovod i kanalizacija (ViK) bio da se u isto vrijeme provodi i rekonstrukcija prometnice u Podhumu, kako se ne bi dva puta kopalo, istaknuo je Pevalek.
U raspravu su se uključili oporbeni vijećnici, koji su se složili kako je svaki projekt koji donosi napredak dobar, međutim, većina ih je imala pitanja zbog čega je izabrana upravo cesta kroz Podhum.
– Načelno podržavam ovakve projekte, međutim, zanima me tko je izabrao ovu cestu, jer imamo jako puno nerazvrstanih cesta na našem području koje su u puno gorem stanju, a to su i dijelovi naše općine u kojem živi više mještana nego uz ovu cestu u Podhumu.
Pitam se je li činjenica tko živi u toj ulici bio jezičac na vagi prilikom izbora. Također, u obrazloženju projekta, između ostalog, navedeno je kako je riječ o »ruralnom i nerazvijenom području«, koje je »vrlo osiromašeno i zapušteno«, u kojem je »veliki broj okućnica«.
Puno toga nije u stvarnosti tako, pa se pitam da li se friziranjem podataka žele dobiti bodovi na natječaju, rekla je nezavisna vijećnica Vanda Radetić Tomić.
Nema kružnog toka
HDZ-ovac Ivoslav Ban rekao je kako bi bilo bolje da su se europska sredstva tražila za neke ceste u dolini Rječine, gdje se, dodao je, ništa ne radi i gdje neće biti projekata iz Urbane aglomeracije Rijeka. U Podhumu će se ionako raditi vodovod, pa je bilo bolje ta sredstva usmjeriti u neke druge prometnice, koje su također u lošem, ako ne i gorem stanju, kazao je Ban.
Marinko Grabar iz Grobničke stranke i Akcije mladih izrazio je mišljenje kako bi bilo bolje da je cesta šira zbog mimoilaženja kamiona, kako bi bilo dobro izgraditi samo jedan nogostup, a s druge strane biciklističku stazu, umjesto upojnih bunara izgraditi betonske cijevi, a umjesto raskrižja kružni tok.
Također, rekao je kako reciklažnom dvorištu u budućnosti neće biti mjesto u Podhumu, jer, dodao je, ovo područje sve više postaje turističko.
Oporbenim vijećnicima odgovorili su projektant Veljko Pevalek i načelnik Općine Jelenje Robert Marčelja. Pevalek je rekao kako su kamioni uglavnom širine 2,50 metara, što znači da će se bez problema moći mimoići, a na užim dijelovima usporiti promet, što je i jedan od ciljeva ovog projekta.
Što se tiče kružnog toka, ne preporuča se jer je dominantan smjer prometa, a ostala rješenja planirana su po svim tehničkim pravilima, kazao je Pevalek.
Marčelja: Ovo je prilika koja se ne propušta
Načelnik Marčelja istaknuo je kako je najbitnije dobiti europska sredstva koja su velika.
– Ovim natječajem minimalna bespovratna sredstva koja se dodjeljuju iznose 200 tisuća eura, tako da nismo mogli prijaviti neke manje ceste, iako je »u igri« bila i Školska ulica. Za ovaj je natječaj najpogodnija upravo ova cesta kroz Podhum, gdje se promet izgradnjom reciklažnog dvorišta, u koje dolaze i mještani naše, ali i susjedne općine Čavle, poduplao.
Ne omalovažavamo niti jedno naselje, u svakom se nešto gradi, pa tako, primjerice, u dolini Rječine županijska cesta, a ujedno se mijenja vodovodni ogranak. Sanirat ćemo i druge ceste, ali ovo je prilika upravo za Podhum, prilika koja se ne propušta.
Izbor ove ceste ovisio je i o uvjetima natječaja, trebalo se puno kriterija poklopiti, između ostalog tu su i riješeni imovinsko-pravni odnosi. Malo drugih cesta bi zadovoljilo uvjete natječaja, a one su puno manje od ove u Podhumu, rekao je Marčelja.