Nova faza radova

Raskopani grad. Radovi u Krešimirovoj još mjesec dana, a onda slijedi potpuno zatvaranje – Adamićeve

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Adamićeva će biti zatvorena za promet vozila koji će se kroz najuži centar Rijeke, odnosno Rivom odvijati dvosmjerno



RIJEKA  Radovi na prvoj fazi radova rekonstrukcije i dogradnje sustava vodovoda i odvodnje Adamićeve ulice i prateće infrastrukture trebali bi biti završeni za otprilike mjesec dana, potvrdio je Alen Miličević iz Komunalnog društva Vodovod i kanalizacija, a odmah po završetku prve faze nastavit će se druga i treća faza, a za vrijeme tih radova Adamićeva ulica bit će zatvorena za promet vozila koji će se kroz najuži centar Rijeke, odnosno Rivom odvijati dvosmjerno.


Alen Miličević / Snimio Marko GRACIN


Nastavak na 2020.


Ovaj je projekt vrijedan 8,5 milijuna eura, a uključuje i potpunu obnovu kolnika u dijelu Krešimirove te Adamićevoj i okolnim ulicama. Investitori su KD ViK, Hrvatske Ceste i Grad Rijeka, a izvođač radova je GP Krk.


Prva faza obuhvaća radove na izgradnji nove kanalizacijske i vodovodne infrastrukture u Krešimirovoj ulici, na potezu od studentskog restorana Index do Trga Žabica i u biti predstavljaju nastavak radova izvedenih u ostatku Krešimirove još 2020., a do sad su iskopane dvije velike građevne jame, iz kojih će se nove kanalizacijske cijevi utiskivati u tlo, na dubinu od četiri do pet metara ispod kolnika, tehnikom koja se do sad na riječkim gradilištima koristila isključivo na daleko kraćim relacijama, primjerice prilikom polaganja cijevi ispod željezničke pruge.


Voda u jami ispred Kapucinske crkve, cijevi će se polagati kako bude napredovalo bušenje / Snimio Marko GRACIN


Posječene dvije platane



 


Zbog izvođenja radova u Krešimirovoj su ulici, uz podvožnjak ispod željezničke pruge, posječene dvije stoljetne platane. Alen Miličević je kratko objasnio kako su stabla morala biti srušena, ne samo zbog radova nego i zbog toga što je utvrđeno da su iznutra počela trunuti te bi zbog toga mogla predstavljati opasnost za građane i odvijanje prometa.

– To znači da duž cijele trase kanalizacijske cijevi nećemo postavljati u klasično iskopane rovove, već će se tlo bušiti uz pomoć posebnog stroja na koji se odmah, kako napreduje kroz tlo, nastavljaju cijevi koje se utiskuju hidrauličkim prešama tako da će se cijevi polagati kako bude napredovalo bušenje, objašnjava Miličević, dodajući kako se dnevno na taj način može izbušiti i položiti do pet metara novih cijevi, ovisno o sastavu tla. Samo bušenje i polaganje cijevi trebalo bi započeti s prvim danima rujna.


– Ako je riječ o nasipu i mekšem materijalu, onda je brzina nešto veća, a ako se radi o čvrstoj stijeni, može biti i manja, kaže Miličević.


Podzemni vodotoci


Bušenje i utiskivanje cijevi obavljat će se s obje strane, prvo od istoka prema zapadu, do otprilike polovice trase, gdje će ovih dana biti iskopane dodatne, izlazne jame, a potom u suprotnom smjeru, budući da se korištenjem ove tehnologije može bušiti u duljini od oko 180 metara »u komadu«.


Jama ispred restorana Index, slijedi polaganje cijevi / Snimio Marko GRACIN


– Kako je trasa od Indexa do Kapucinske crkve na Žabici dulja od toga, morat će se iskopati dodatne jame. Jame koje su već iskopane, iz kojih će se utiskivati cijevi bit će uskoro betonirane na dnu i obložene posebnom metalnom oplatom kako bi bile u što većoj mjeri vodonepropusne. Poznato je da u ovom dijelu grada postoje brojni podzemni vodotoci, a kako je riječ o nasutom terenu, u jame bi inače probijalo i more, što bi onemogućavalo radove. Inače, stroj koji buši odmah i usitnjava iskopani materijal koji se potom iz cijevi ispire vodom i prebacuje u posebne separatore u kojima se taloži iskopani materijal, kaže Miličević.


“Rupa” ispred crkve, cijevi će se polagati kako bude napredovalo bušenje / Snimio Marko GRACIN


Prije nego počnu radovi na polaganju novih cijevi vodovoda i odvodnje, bit će izgrađen i takozvani bypass za opskrbu vodom zgrada uz samu trasu, dok će postojeća glavna vodovodna cijev koja prolazi podvožnjakom ispod željezničke pruge, ostati u funkciji za trajanja radova. Nove vodovodne cijevi koje su manjeg promjera od kanalizacijskih bit će ukopane u trup ceste i pločnik na klasičan način.


Godinu dana gužvi


Radovi u Adamićevoj i Krešimirovoj nastavak su velikog projekta Poboljšanja vodno-gospodarske infrastrukture u Aglomeraciji Rijeka, investitora KD Vodovod i kanalizacija, vrijednog značajnih 233 milijuna eura, od čega 71,33 posto bespovratnim sredstvima sufinancira Europska unija. Zbog radova na prvoj fazi već je prereguliran promet na dijelu Krešimirove i na Trgu Žabica, odakle se privremeno prometuje na dvije, odnosno tri od četiri prometne trake, što izaziva povremene gužve i zastoje u centru grada, no riječki će se vozači strpljenjem morati naoružati kada zbog radova bude zatvorena Adamićeva ulica, inače jedna od najprometnijih u gradu. To će neminovno dovoditi do učestalih gužvi i stvaranja kolona, a takva će situacija potrajati još otprilike godinu dana, jer je završetak radova predviđen za ljeto iduće godine. S obzirom na dosadašnja iskustva sa sličnim projektima u centru grada i brojnim poteškoćama na koje izvođači na tom području nailaze, od neucrtanih instalacija, do arheoloških nalazišta, taj će rok vjerojatno biti i dulji.