Foto Milan Đekić
Na Fakultetu za fiziku Sveučilišta u Rijeci održan stručni skup za 60 nastavnika ovog predmeta iz devet županija
povezane vijesti
»Fizika i kritičko mišljenje« naziv je stručnog skupa koji je danas održan na Fakultetu za fiziku Sveučilišta u Rijeci, a okupio je 60 nastavnika fizike iz devet županija.
Za njih su predavanja i radionice održali nastavnici Fakulteta za fiziku, a ističući kako je fizika zahtjevan školski predmet, dekanica, prof. dr. Rajka Jurdana Šepić, kazala je da je zahtjevno i njeno poučavanje.
Izazovi su često povezani i s nedostatnom opremljenošću škola za potrebe suvremene nastave fizike propisane kurikulom.
S druge strane, fizika je izborni predmet, koji se na državnoj maturi najčešće polaže jer je temelj tehničkih i medicinskih znanosti, a već niz godina vlada i izuzetan deficit nastavničkih kadrova iz fizike i u cijelom STEM području.
Ujedno je upozorila na deficit fizičara.
– Nema nas puno, ima nas sve manje, a sve manje je učenika, kao i onih koji su zainteresirani za fiziku, kazala je prof. dr. Jurdana Šepić.
Ujedno je podsjetila da Fakultet za fiziku Sveučilišta u Rijeci ove godine obilježava visoku obljetnicu: 60 godina od osnivanja četverogodišnjeg nastavničkog studija matematike i fizike u Rijeci.
– Četverogodišnji studij pokrenut je 1964. godine kada je prof. dr. Branimir Mihaljević s Instituta Ruđer Bošković došao u Rijeku i pokrenuo studij.
Studij fizike uz medicinu najstariji je riječki studij te je stariji od Sveučilišta u Rijeci koje je lani slavilo 50. godišnjicu. Od tog studija razvili su se brojni današnji suvremeni studiji, napomenula je dekanica.
Za Fakultet iznimno je važna i suradnja s Agencijom za odgoj i obrazovanje, s ciljem pružanja podrške nastavnicima fizike, organizacije njihova usavršavanja te zajedničkog promišljanja o tekućim problemima nastave fizike i nalaženju kvalitetnih rješenja na dobrobit učenika i nastavnika.
Kako je istaknula viša savjetnica za fiziku Agencije za odgoj i obrazovanje, doc. dr. Tatjana Ivošević, Agencija je jedina javna institucija koja ima ovlašten certifikat za edukaciju učitelja i nastavnika.
– Kurikulum za nastavu fizike je vrlo zahtjevan, jer propisuje tri elementa vrednovanja, što nije slučaj za ostale predmete. Treba raditi na činjeničnom znanju, rješavanju numeričkih zadataka i na istraživanju fizičkih pojava, zaključila je doc. dr. Ivošević.