Odužilo se

Radovi na Potoku ipak do kraja siječnja, a možda i dulje. Vozačima preostaje tek – strpljenje

Marinko Glavan

Vozači iz Vukovarske ne mogu ravno prema Ulici Pomerio / Snimio Marko GRACIN

Vozači iz Vukovarske ne mogu ravno prema Ulici Pomerio / Snimio Marko GRACIN

Glavni razlog kašnjenju su neucrtane ili pogrešno ucrtane podzemne instalacije, kao i vodotoci, u kombinaciji s nepovoljnim vremenskim uvjetima, odnosno obilnim i čestim kišama u prosincu



RIJEKA – Radovi na izgradnji sustava odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda u Ulici Vikotra Cara Emina, zbog kojih je već mjesec i pol dana onemogućeno prometovanje vozila iz Vukovarske ulice u smjeru Ulice Fiorello La Guardia i Pomeria, bit će završeni tek krajem siječnja, i to ako vremenske prilike budu povoljne, potvrdio je direktor Komunalnog društva Vodovod i kanalizacija(KD ViK) Andrej Marochini.


Upitno asfaltiranje


Iskopi u Viktora Cara Emina započeli su još u studenom prošle godine, a trebali su biti završeni do 22. prosinca, no radovi i dalje traju, kao i privremena regulacija prometa prema kojoj vozila iz Vukovarske i Viktora Cara Emina koja prometuju prema Pomeriu skreću u Teslinu pa u Krešimirovu, te ponovo lijevo skreću u Manzonijevu i konačno prema Pomeriu, što već mjesec i pol dana uzrokuje povremene gužve i prometne zastoje u tom dijelu grada. Glavni razlog kašnjenju su, prema Marochinijevom odgovoru, neucrtane ili pogrešno ucrtane podzemne instalacije, kao i vodotoci po kojima je taj dio grada, Potok, dobio ime, u kombinaciji s nepovoljnim vremenskim uvjetima, odnosno obilnim i čestim kišama u prosincu.


Na naš upit o razlozima produljenja rokova za izvođenje radova, kao i kada će biti završeni Marochini odgovara da se završetak glavnine radova očekuje do kraja siječnja, no neizvjesno je hoće li se do tad moći izvesti i asfaltiranje, pa će riječki vozači koji često prometuju tom dionicom očito morati još pričekati do otvaranja Ulice Viktora Cara Emina za promet vozila u oba smjera.




U sklopu radova, na lokaciji kompleksa »Benčić« gradi se kišni preljev i rasteretni cjevovod s manjim preljevom kroz ulice Nikole Tesle i Cambierijevu ulicu, crpna stanica u nogostupu na križanju Cambierijeve i Krešimirove ulice te kolektori u Cambierijevoj ulici, ulicama Nikole Tesle, Milana Butkovića, Viktora Cara Emina i Zdenka Petranovića.


Dinamku radova diktiraju vremenski uvjeti / Foto Marko Gracin


– Do sada su izvedeni kolektori u ulicama Cambierijeva, Nikole Tesla, Milana Butkovića te Zdenka Petranovića, armiranobetonski radovi na kišnom preljevu »Rikard Benčić« te armiranobetonski radovi na crpnoj stanici Željeznički kolodvor. Za dovršetak radova potrebno je još izvesti dijelove kolektora u križanju ulice Nikola Tesla i Viktora Cara Emina, opremiti crpnu stanicu Željeznički kolodvor i kišni preljev »Rikard Benčić« te asfaltirati ulice Zdenka Petranovića, Viktora Cara Emina, i dio nogostupa na križanju Krešimirove i Cambierijeve ulice. Zbog složenosti podzemnog stanja, odnosno zbog čestog nailaska na neevidentirane instalacije nepoznatih vlasnika, te brojne podzemne potoke po kojima je predmetno područje i dobilo ime Potok, dinamika izvođenja radova znatno je usporena zbog čega molimo za razumijevanje i strpljenje.


Sedam grupa


Rok dovršetka većeg dijela građevinskih radova i kraj privremene prometne regulacije u ulici Nikola Tesla i Viktora Cara Emina predviđa se za kraj siječnja 2023., no točan datum asfaltiranja po završenim radovima ovisit će i o vremenskim uvjetima, stoji u Marochinijevom odgovoru.


Radovi na Potoku izvode se u sklopu 2,2 milijarde kuna vrijednog projekta »Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka«, kojim je predviđena izgradnja uređaja drugog stupnja pročišćavanja otpadnih voda u Rijeci na lokaciji Delta, gradnja i rekonstrukcija oko 217 kilometara kanalizacije, stotinu kilometara vodoopskrbne mreže i 125 crpnih stanica na području Rijeke, Viškova, Čavala, Kastva i Jelenja. Projekt je sufinanciran bespovratnim sredstvima Europske unije, kroz operativni program »Konkurentnost i kohezija«, sa 71,33 posto ukupnih troškova. Ostatak je osiguran iz nacionalnih sredstava, pri čemu Republika Hrvatska, putem Ministarstva zaštite okoliša i energetike projekt sufinancira s 231,5 milijuna kuna, koliko su osigurale i Hrvatske vode, a preostalih sedam posto osigurao je KD ViK, putem dugoročnog financijskog kredita.


Radovi na prve dvije, od ukupno sedam grupa radova, na koliko je projekt podijeljen – na zapadnom dijelu Rijeke te Viškovu, sa spojnim cjevovodima prema Rijeci, započeli su prošlog i ovog mjeseca, a u konačnici će svih sedam grupa radova biti izvedeno kroz narednih pet-šest godina, što će povremeno, ovisno o lokaciji, izazivati značajne prometne gužve. Cilj cijelog projekta je povećanje broja objekata priključenih na javnu kanalizacijsku mrežu, na području riječke aglomeracije, sa sadašnjih 75 posto, na 92 posto.