Parkiraj i vozi

Provjerili smo koliko je Riječana prvog dana koristilo uslugu Park&Ride. U sat vremena zatekli smo – dvoje

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Kako usluga izgleda u praksi, provjerili smo i sami jučer ujutro između sedam i osam sati



Prvog dana Park&Ride usluge, koja omogućava cjelodnevno parkiranje u Ulici Milutina Barača i vožnju »osmicom« do centra Rijeke i natrag, tu je mogućnost jučer do 15 sati iskoristilo nešto više od dvadeset korisnika, potvrđeno nam je iz Rijeka plusa.


Kako usluga izgleda u praksi, provjerili smo i sami jučer ujutro između sedam i osam sati, kada velik dio zaposlenih u tvrtkama i institucijama u središtu grada putuje na posao.


U tom periodu zatekli smo svega dvoje korisnika usluge. Prva koja je iskoristila mogućnost cjelodnevnog parkiranja i prijevoza linijom broj 8 iz Baračeve do centra i natrag bila je Jelena Jereb koja živi na Grobniku, a radi u centru Rijeke.


Fleksibilnost




Nova usluga Park&Ride za nju je, kaže, pun pogodak.



– Meni je ova ideja odlična, samo smatram da bi autobusi u jutarnjim satima i poslijepodne možda mogli kretati još malo češće, u tom slučaju bi bilo još bolje. Radim u centru grada, i inače svi mi koji radimo u gradu imamo problema s parkiranjem, tako da je ova ideja nešto stvarno odlično.


Iskreno, jedva sam čekala da krene otkad je najavljeno, pa da isprobam kako će funkcionirati. Bude li dobro, sigurno ću ovu uslugu koristiti i ubuduće, rekla nam je Jereb.


Dodatno ju je razveselilo to što je za vrijeme testnog perioda koji će, prema informacijama iz Rijeka plusa, potrajati najmanje do kraja ovog tjedna, usluga parkiranja i prijevoza – besplatna.



Drugi korisnik nije bio raspoložen za razgovor, tek nam je usput dobacio kako žuri na posao, ukrcavajući se na autobus koji je upravo u tom trenutku stigao na stanicu.


Po isteku testnog perioda, cijena Park&Ride usluge u Baračevoj iznosit će dva eura za vozilo i jednu osobu, tri eura za vozilo i dvije osobe, četiri eura za vozilo i tri osobe, te pet eura za vozilo i četiri osobe, pri čemu vrijeme parkiranja tijekom jednog dana nije ograničeno pa vozači i putnici mogu u bilo koje doba dana parkirati, otići na posao ili obavljati druge obaveze u centru grada i jednako tako se u bilo koje doba toga dana vratiti do automobila i njime nastaviti put do kuće.


Mogućnost proširenja


Područje parkirališta u Baračevoj ulici koje je obuhvaćeno Park&Ride sustavom označeno je znakom uz kolnik, kao i crvenom crtom te natpisom PR na samom kolniku, i to iz oba smjera te se usluga parkiranja može koristiti samo na tom dijelu.



Riječ je o potezu od zgrade Ine u sklopu nekadašnje rafinerije Mlaka, na istočnoj strani, pa gotovo do nekadašnjeg Torpeda na zapadu. Ukupno je korisnicima na raspolaganju, prema podacima iz Rijeka plusa, oko dvjesto parkirnih mjesta.


Kada započne naplata usluge, ona će u prvom periodu biti moguća isključivo na automatima za naplatu u Baračevoj ulici i to samo kreditnim i debitnim bankovnim karticama, no u Rijeka plusu planiraju uskoro uvođenje online kupovine karata za Park&Ride.


Ukoliko se sustav pokaže učinkovitim, odnosno bude li interes građana zadovoljavajući, riječki gradonačelnik Marko Filipović najavio je, prilikom predstavljanja sustava, mogućnost uvođenja Park&Ride usluge i u drugim dijelovima grada.


“Podebljan” vozni red osmice


Zbog početka primjene Park&Ride sustava Autotrolej je značajno »podebljao« vozni red na liniji broj osam, za ukupno 17 polazaka na relaciji između Torpeda i Delte, ponajprije u vršnim jutarnjim i poslijepodnevnim satima.



Tako autobusi iz Baračeve prema centru ujutro kreću u 6 sati, zatim u 6.30, 7, 7.30, 8.10, 8.35 te 9.15 sati.


Nakon toga, vozni je red nešto rjeđi, a zatim se ponovo pojačava u poslijepodnevnim satima, prema Baračevoj ulici. Točan vozni red dostupan je na web stranicama Autotroleja kao i na mobilnoj aplikaciji, te na autobusnim stanicama.