Foto S. DRECHSLER
Ovo je vrlo vrijedna knjiga, za Riječane, za Fiumane, da doznaju nešto više o svom gradu. Prevodeći knjigu doznao sam puno novih stvari, ali i osvježio sjećanje na neke koje sam već znao. Mislim da malo koji grad ima bogatu književnu produkciju o sebi, kao što ima Rijeka, a ovo je izdanje još jedan prilog tomu. Zaista stoji natpis u riječkom grbu "indeficienter" – nepresušan, kaže Segnan
povezane vijesti
RIJEKA Vožnjom turističkim autobusom kroz nekadašnju Industrijsku ulicu predstavljeno je talijansko izdanje knjige “Zvali su me Industrijska” riječkog publicista Velida Đekića. Prijevod je djelo Rodolfa Segnana koji kaže da mu je prevođenje knjige o bogatoj povijesti današnje Ulice Milutina Barača bilo užitak.
– Ovo je vrlo vrijedna knjiga, za Riječane, za Fiumane, da doznaju nešto više o svom gradu. Prevodeći knjigu doznao sam puno novih stvari, ali i osvježio sjećanje na neke koje sam već znao. Mislim da malo koji grad ima bogatu književnu produkciju o sebi, kao što ima Rijeka, a ovo je izdanje još jedan prilog tomu. Zaista stoji natpis u riječkom grbu “indeficienter” – nepresušan, kaže Segnan.
Velid Đekić zadovoljan je talijanskim izdanjem, kaže, ne zato što je on autor, nego zato što knjiga govori o jednoj posebno važnoj riječkoj ulici.
– Industrijska ulica obilježila je mnoga razdoblja riječke povijesti. Ne samo na razini grada, nego je njeno ime otišlo i u svijet jer su tu radile vrlo važne tvornice koje su prelazile lokalne okvire. Bile su tu tvornica Torpedo, rafinerija nafte, najveća u Europi, 3. maj. U Industrijskoj su napravljene prve podmornice na tlu Hrvatske, ovdje je poletio prvi riječki pilot Guido Podam, odigrana prva nogometna utakmica na području Hrvatske, govori nam autor.
Posebno mu je drago što postoji zanimanje za ture ovom ulicom.
– To je bila moja mala tajna želja. Nitko od nas koji pišemo ne želi da zapisano ostane u kompjuteru ili ladici, nego želimo da dođe do čitatelja. No, knjiga je cijela enciklopedija podataka i teško je jednom turom predstaviti sve zanimljive činjenice. Uvijek ima interesantnih detalja, od kojih neke možemo vidjeti, a neke ne. Evo, na primjer, krećemo skoro s raskrižja na ulazu u ulicu, a vjerojatno malo Riječana zna da je ondje bio Beogradski trg. Ili da su ovdje bile tračnice prvog električnog tramvaja na području Hrvatske, rekao nam je Đekić. Organizatorica ture Melita Sciucca kaže da je interes velik te da će organizirati još jedan datum, kako bi svi željni upoznavanja riječke povijesti mogli produbiti znanje i na ovaj način.