GUŽVE NA SUŠAKU

Prometni kolaps u istočnom dijelu Rijeke. Isprobali smo sve alternativne pravce prema centru grada i zapadu

Marinko Glavan

Foto Mateo Levak

Foto Mateo Levak

Radovi na rekonstrukciji toplovoda izvode se u sklopu Energovog projekta obnove toplinarskog sustava u Rijeci



RIJEKA – Radovi na rekonstrukciji Energovog toplovoda u Ulici Tome Strižića, zbog kojih je ova, jedna od najprometnijih ulica u istočnom dijelu Rijeke zatvorena, već danima uzrokuju prometne gužve i zastoje, posebno na području Vežice, gdje se u jutarnjim satima stvaraju dugačke kolone vozila na obilaznim pravcima prema Sušaku, Trsatu i centru grada.


Radovi na rekonstrukciji toplovoda izvode se u sklopu Energovog projekta obnove toplinarskog sustava u Rijeci, a trajat će oko 45 dana, od 15. travnja do završetka radova, a do tad će, očekuje se, trajati i gužve na prometnicama na Vežici i Sušaku. Zastoja i kolona bilo je i jučer ujutro, između 7.30 i 8.30, kada su gužve bile najizraženije u ulicama Franje Belulovića, Zdravka Kučića, Brdo, Kvaternikovoj i dijelu Kumičićeve ulice, gdje se u kolonama nerijetko čekalo dvadesetak ili više minuta. Gužve i zastoji bili su najveći na skretanju iz Ulice Zdravka Kučića prema Ulici Brdo i dalje kroz Kvaternikovu i na njezinim spojevima s Radničkom i Ulicom Martina Kontuša, te na prilazima kružnom toku koji povezuje Belulovićevu, preko Ulice Sveta Ana, prema Kučićevoj, no relativno su se brzo raščistile, pa je već oko devet sati promet tekao usporeno, ali bez većih zastoja.


Nema »žive duše«


Prema prometnom rješenju, uspostavljeni su obilazni prometni pravci u oba smjera prometovanja, u smjeru sjever – jug preko ulica Kačjak, Sveta Ana, Zdravka Kučića, Brdo, Kvaternikova, a u smjeru jug – sjever preko Kumičićeve, Martina Kontuša, Kvaternikove, Brdo, Zdravka Kučića, Franje Belulovića, kao i u suprotnom smjeru te nastavno prema Kačjaku ili naselju Draga.


Foto Mateo Levak




Naša je novinarska ekipa jučer prošla svim navedenim pravcima, pri čemu je najveća gužva bila iz smjera Vežice i Drage u smjeru središta grada ili prema Trsatu. Uglavnom su vozila više stajala u kolonama nego što su se kretala, a na svim važnijim raskrižjima su do oko 8.30 bili gradski prometni redari koji su nadzirali odvijanje prometa. Iako usporeno, promet je ipak tekao, pa se u narednim danima preporučuje svima koji moraju proći navedenim dionicama u satima vršnog prometnog opterećenja da krenu barem dvadesetak minuta ranije od uobičajenog vremena polaska, kao i da poštuju privremenu prometnu regulaciju i »naoružaju« se strpljenjem.


Što se tiče vožnje do središta grada, najbolji alternativni pravac s Vežice je onaj preko Kučićeve do spoja s cestom D404, koji smo i sami isprobali, a na njemu, za razliku od navedenih obilaznih pravaca, u jutarnjim satima nije bilo »žive duše« pa smo od Vežice do Delte stigli za otprilike pet minuta. Isti smo pravac, mada naoko nelogično zvuči jer je riječ o nekoliko kilometara duljoj trasi, iskoristili i za stizanje do Trsata, preko Delte, Cindrićeve, Kumičićeve i Mihanovićeve ulice, za što nam je trebalo jedva nešto više od desetak minuta. Za odlazak s Vežice, iz Drage i Kačjaka do bilo kojeg od zapadnih dijelova grada za vrijeme trajanja radova najbolje je koristiti riječku obilaznicu.


Rotor tek u srpnju


Po završetku Energovih radova Ulica Tome Strižića bit će otvorena za promet, ali ne zadugo, jer se u srpnju očekuje početak radova na izgradnji kružnog raskrižja, na skretanju iz Strižićeve prema Dukićevoj ulici, odnosno prema Sveučišnom kampusu i KBC-u Sušak, zbog kojih će Strižićeva najvjerojatnije ponovo biti zatvorena za promet ili će se promet odvijati uz posebnu regulaciju. Izgradnja kružnog toka obuhvatit će i rekonstrukciju cesta i priključaka, odnosno proširenje Dukićeve ulice za jedan prometni trak te manja proširenja Strižićeve ulice na rubnim dijelovima zahvata, rušenje jednog objekta u bivšem vlasništvu Istravina te izgradnju kružnog raskrižja s pripadajućom infrastrukturom odnosno rekonstrukcijom oborinske odvodnje, izgradnju javne rasvjete, izgradnju DTK mreže te sanitarne i vodovodne mreže. Do završetka radova u Strižićevoj autobusne linije 1B, 7, 7A, 25 i 26 prometuju privremenim trasama.


Vežičani se osjećaju odsječeno od grada


Radovi su u tijeku i ostalim dijelovima grada, no kako smo saznali u razgovoru s nekolicinom građana, stanovnici Vežice (Gornje Vežice i Podvežice) osjećaju se »odsječeno« od grada.


– Ponuđeni alternativni pravci slaba su utjeha za Vežičane. U vršnim i popodnevnim satima i prije negoli su radovi započeli izbjegavali smo odlazak u grad preko Kačjaka, Orehovice i dalje Lujzijanom zbog gužvi koje se redovito stvaraju na semaforu na Orehovici. Što se pak dolaska na Gornju Vežicu iz grada tiče, prometno rješenje kroz Ulicu Martina Kontuša zapravo i nije rješenje, naprotiv. A što se tiče pravca kroz Kvaternikovu i dalje Ulicom Brdo i Zdravka Kučića, »usko grlo« nastaje na spoju Brda i Zdravka Kučića, kod »Ankore«, obajašnjavaju nam mještani.


A osim protoka prometa, problem je i parkiranje. Ono je, naime, rak-rana posebno građana u ulicama Sveti Križ i Ratka Petrovića i u vrijeme kad radova nema, a sad je još izraženiji.