Prometovanje teških kamiona ugrozilo je sigurnost prometa u ulici - Leopold Kljun / Snimio Sergej DRECHSLER
Tehničke karakteristike ceste u Ulici Tina Ujevića nisu se mijenjale, ali zato jesu prometna pravila
povezane vijesti
- Kako voziti kroz Sloveniju? Evo koliko su prometnih prekršaja počinili hrvatski vozači i kako se naplaćuju kazne
- Odbačena peticija građana u Malinskoj. Ulicom Mihovila Radića i Dubašljanskom će se i dalje voziti jednosmjerno
- Olujni vjetar na Jadranskoj magistrali, ne plove mnogi trajekti i katamarani
RIJEKA Nastavljaju se prometni problemi u Srdočima, točnije na vidjelo »isplivavaju« neki novi (stari) problemi vezani uz prometovanje teških šlepera i kamiona kroz samo naselje.
Naš je list prije nekoliko dana objavio priču stanara dijela Ulice Tina Ujevića, koji više od tri mjeseca rade na tome da se tridesetak metara sigurne i široke ulice sa širokim nogostupom vrati u dvosmjernu cestu, jer im je onemogućen ulaz sa sjevera u tih tridesetak metara ulice, pa stanari koji dolaze sa sjevera naselja Srdoči ili sa zapada u Ulicu Tina Ujevića 2-4C i 9-13, mogu ući samo s južne strane ulice, a da bi im to bilo omogućeno, moraju odlaziti do nekadašnjeg okretišta linije 2 na Zametu ili do autosalona Ford Pogarčić, sve kako bi se polukružno okrenuli i tako došli u dozvoljen pravac za dolazak do svojih domova.
Kršenje propisa
Ovih dana u našu redakciju javili su se i stanari s druge strane spomenute ulice, koji žive u obiteljskim kućama, a većinom je riječ o starosjediocima, čije generacije obitelji tamo žive četrdeset, pedeset i više godina. Navode kako nitko od njih nije protiv toga da dio Ulice Tina Ujevića bude dvosmjeran, međutim, smatraju da će zbog svakodnevnih kršenja prometnih propisa i dovođenja u opasnost života građana zbog prometovanja teških vozila i šlepera, uvođenjem dvosmjernog prometa u dijelu Ulice Tina Ujevića sigurnost građana koji tu žive, a posebno djece koja pješice idu u školu, biti iznimno ugrožena.
– Želimo reći kako je riječ o problemu za koji već deset godina mi kao građani ne dobivamo odgovor, odnosno rješenje od nadležnih tijela. Sve je počelo 2014. godine, kada se prometna regulacija u Ulici Tina Ujevića uvelike izmijenila. Naime, u navedenoj ulici promet je do tada bio ograničen na vozila težine do 7,5 tona, uz jednosmjeran promet zbog nedovoljne širine kolnika i velikog nagiba. Od tada pa sve do danas tehničke karakteristike ceste u Ulici Tina Ujevića nisu se mijenjale, ali zato jesu prometna pravila. Promjenom vlasništva na području kompleksa bivše Metalogradnje započinju i izmjene regulacije prometa, odnosno ograničenje za vozila težine do 7,5 tona zamjenjuje se ograničenjem za vozila duljine do 12 metara, što je drastično opteretilo promet u ulici. Sve se to dogodilo zbog povećanog prometovanja teških kamiona i šlepera tim dijelom Ulice Tina Ujevića, kaže jedan od stanara Leopold Kljun.
Prilaz hali
O novonastalim prometnim problemima stanari su tada slali dopise nadležnim službama i Gradu Rijeci, pa Kljun dodaje kako je Grad Rijeka »dozvolio« manevriranje šlepera i reguliranje prometa osobama, što je, smatra, u potpunosti suprotno svim zakonima koji reguliraju sigurnost u prometu. Isto tako do danas nismo dobili službeni elaborat kojim dokazuje da je takva izmjena prometne regulacije moguća, kaže Kljun.
– Nakon te komunikacije s Gradom Rijekom, situacija se nije mijenjala te je svakim danom postajala sve gora, pa smo se 2015. godine obratili Policijskoj upravi primorsko-goranskoj, iz čijeg je odgovora vidljivo da je »nađeno novo rješenje«, odnosno da će teretna vozila prometovati drugim pravcem – preko terena u vlasništvu Rijeka prometa (danas zgrada i kolnik u vlasništvu Rijeka plus d.o.o.) te će se uključivati u Ulicu Miroslava Krleže. Međutim, nakon tog dopisa je situacija postala još gora, jer su šleperi počeli prometovati iz oba navedena smjera te se svaki dan počela pojačavati i buka za koju je u više navrata Državni inspektorat utvrdio da je iznad dopuštene razine. Cesta je iz godine u godinu bila sve više opterećena prometovanjem teških teretnih vozila – šlepera, a 2019. godine Grad Rijeka uveo je privremenu prometnu regulaciju u ulici zbog potreba gradilišta stotinjak metara dalje. Privremena prometna regulacija u najvećoj mjeri koristila je teškim teretnim vozilima koja su dolazila i odlazila iz hale, a vozilima gradilišta iznimno rijetko, s obzirom na to da su ona bez problema gradilištu mogla pristupiti i s južne strane ulice. Dvosmjernom regulacijom situacija je postajala sve gora i gora, a životi građana sve više ugroženi zbog prometovanja šlepera koji su dolazili iz oba smjera, uz često izazivanje prometnih zastoja, ističe Kljun te dodaje kako su, osim što je prometovanjem teških teretnih vozila izuzetno narušena sigurnost građana u Ulici Tina Ujevića, s vremenom s istim problemom sve više bile opterećene i ulice Dobriše Cesarića i Miroslava Krleže.
Blečić: Za probleme građana odgovorna gradska uprava
O prometnom problemu u Srdočima, odnosno u Ulici Tina Ujevića, nakon našeg prvog teksta, svoj komentar poslao je i bivši predsjednik Vijeća Mjesnog odbora Srdoči Predrag Blečić. – Ulica Tina Ujevića od Dražica pa do spoja s Ulicom Dobriše Cesarića posljednjih je trideset godina uvijek bila jednosmjerna, osim za vrijeme privremenog režima koji je u suprotnostima sa zakonom uveden od strane Grada Rijeke, u dužini od 60, a ne 30 metara, zbog izgradnje dvaju objekata koje spominjete u tekstu. Ulica kao takva mora i dalje ostati jednosmjerna iz jednostavnog razloga što za to postoje odredbe Zakona o cestama, ali i pravila struke koja izrijekom govore o tome. Za nastanak problema i otežanog pristupa građana navedenim objektima odgovorna je isključivo Gradska uprava, koja ni nakon 20 godina od prijedloga Vijeća Mjesnog odbora Srdoči i odluke Gradskog vijeća i uvrštavanja izgradnje prometnice na relaciji ulica Tina Ujevića – Dražička ulica u proračun Grada Rijeke, nije učinila niti poduzela apsolutno ništa, iako je po toj stavci svake godine prikazivala nama nepoznati trošak. Bez obzira na opravdano nezadovoljstvo građana Ulice Tina Ujevića, to im ne daje za pravo da krše Zakon o sigurnosti prometa i voze se svojim vozila u suprotnom smjeru, čime sebe, ali i druge sudionike u prometu dovode u pogibelj, koji može imati nesagledive posljedice, ističe Blečić. |
Zelena površina
Preciznije rečeno, u spomenutim ulicama značajniji problemi započeli su unazad otprilike godinu i pol dana, kada su teška teretna vozila zbog gore navedenih problema u Ulici Tina Ujevića sve češće počela koristiti sjeverni prilaz do hale koja s te strane zapravo i nema direktan prilaz s ceste, već za pristup koristi uski prolaz pored zgrade Rijeka plusa. Valja napomenuti i kako se šleperi često zadržavaju u naselju na javnoj zelenoj površini ispred prilaza u Rijeka plus, pretpostavljamo čekajući na utovar/istovar robe drugi dan. Na taj način, kao i prometovanjem u ulicama Tina Ujevića, Dobriše Cesarića i Miroslava Krleže iznimno je ugrožena sigurnost pješaka i vozača u ovom dijelu naselja Srdoči, govori Kljun.
O svemu su građani obavijestili gradonačelnika Rijeke Marka Filipovića, iz čijeg se odgovora, kako navodi Kljun, može vidjeti kako je »stajalište struke da je to najbolji način«, pritom ne dajući nikakav argument u smislu elaborata. Isto tako, u navedenom području u vlasništvu Rijeka plusa je prometnim znakovima bila regulirana dozvola prolaza kamionima nosivosti 3,5 tona, pa je nejasno zašto se propuštaju i kamioni, smatra Kljun.
Nema pješačkog
– Uzmemo li u obzir činjenicu da se MO Srdoči te Dom zdravlja nalaze upravo u zgradi Rijeka plusa, pored koje gotovo svakodnevno prometuju šleperi koristeći se uskim prolazom uz zgradu, nedvojbeno se može zaključiti kako je potrebna hitna urgencija nadležnih te pronalazak boljeg rješenja glede povećanja sigurnost pješaka i ostalih sudionika u prometu. Također, siguran pješački prilaz u MO Srdoči i Dom zdravlja, odnosno do zgrade poduzeća Rijeka plus uopće niti ne postoji, već su pješaci primorani koristiti isti taj prilaz do zgrade kojeg koriste i šleperi za prilaz hali. O ovom problemu koji je svakim danom sve veći i veći, građani su obavijestili gradonačelnika Rijeke, MO Srdoči, Upravni odjel za komunalno uređenje Grada Rijeke, poduzeće Rijeka plus te Državnu inspekciju, no još uvijek nije realizirano niti jedno konkretno rješenje. Zaključno, u naselju prepunom djece prometovanje teških teretnih vozila je nedopustivo te i ovim putem građani apeliraju na pomoć i traže od Grada Rijeke žurnu reakciju i zabranu prometovanja vozilima težine veće od 7,5 tona u ulicama Tina Ujevića, Dobriše Cesarića i Miroslava Krleže, kao i prijeko potrebno proširenje prometnice u Ulici Tina Ujevića koje bi omogućilo siguran promet u oba smjera samo za osobna vozila, zaključuje Leopold Kljun.