Danas otvaranje

Promet čvorom Trinajstići od danas napokon u punom profilu. Birokracija odgodila otvorenje za puna četiri mjeseca

Marinko Glavan

Čvor Trinajstići do danas je bio samo djelomično otvoren za promet / Foto S. DRECHSLER

Čvor Trinajstići do danas je bio samo djelomično otvoren za promet / Foto S. DRECHSLER

Na otvaranje čvora u punom profilu čekalo se gotovo četiri mjeseca otkad je izgrađen i to zbog - birokracije



RIJEKA  Čvor Trinajstići na riječkoj obilaznici, u cijelosti izgrađen još u srpnju ove godine, danas bi napokon trebao biti pušten u promet u punom profilu, najavljeno je iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.


Izmjena projekta


Svečanost otvaranja čvora Trinajstići za promet, kojem će prisustvovati ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, najavljeno je za deset sati ujutro pa se očekuje da bi prva vozila svim ulaznim i izlaznim tracima koji vode do obilaznice trebala proći poslije 11 sati.


Čvor Trinajstići, vrijedan pet i pol milijuna eura, bio je djelomično otvoren za promet tek polovinom prošlog mjeseca, nakon zatvaranja čvora Učka, odnosno izlaza s riječke obilaznice prema Matuljima i tunelu Učka, zbog radova Hrvatskih autocesta (HAC) na izgradnji dionice punog profila autoceste, od izlaza s obilaznice prema tunelu Učka do kružnog raskrižja na skretanju prema Matuljima, pri čemu su do sad bila otvorena samo dva kolnička traka, prvenstveno kako bi se rasteretio čvor Diračje i ostale okolne prometnice koje vode prema Matuljima i tunelu Učka.


Službeno počinju radovi na čvoru Orehovica



 


Za danas je najavljeno i službeno uvođenje izvođača u posao rekonstrukcije i dogradnje čvora Orehovica na riječkoj obilaznici, vrijedan gotovo sedam milijuna eura. Radovi se odnose na izgradnju druge i treće faze čvora, pri čemu druga faza obuhvaća rekonstrukciju lokalnog izlaza s autoceste A6 na Ulicu Franje Račkog i lokalnog izlaza s Ulice Franje Račkog na autocestu A7 (riječka obilaznica), u smjeru prema čvoru Škurinje, dok treća faza obuhvaća izgradnju ulazne rampe iz Ulice Franje Račkog na autocestu A6, u smjeru prema Zagrebu i rekonstrukciju nerazvrstane ceste, odnosno Ulice Put pod Rebar. Izvođač radova je zajednica ponuđača koju čine GP Krk i Zagreb-Montaža

Na otvaranje čvora u punom profilu čekalo se gotovo četiri mjeseca otkad je izgrađen i to zbog – birokracije. Kako nam je bilo objašnjeno iz HAC-a, tvrtke koje upravljaju infrastrukturnim instalacijama na području čvora, a koje su premještene tijekom izvođenja radova, od izdavanja građevinske dozvole naovamo, postavile su zahtjeve za izmjenama dozvole pa je bila potrebna izrada izmjena već završenog projekta, a time i izmjena građevinske dozvole, bez koje nije bilo moguće obaviti tehnički prijem novog čvora i pristupnih prometnica i izdavanje uporabne dozvole za njih.


Dodatni problem u cijeloj priči je predstavljalo i to što je projekt čvora svojevremeno izradila tvrtka IGH koja je u međuvremenu zapala u poslovne i kadrovske probleme pa se izrada izmjena projekta otegla, a zajedno s njom i izdavanje izmijenjene građevinske dozvole. Zbog toga je čvor koji je već tijekom turističke sezone trebao smanjiti opterećenje lokalnih prometnica i olakšati vožnju lokalnom stanovništvu i turistima, ostao zatvoren sve do listopada, kada je tek dijelom pušten u promet, iako navedene birokratske zavrzlame ni najmanje ne utječu na njegovu funkcionalnost i prometno rješenje.


Pomoć Kastvu i Matuljima


Čvor Trinajstići bi, u prvom redu, trebao stanovnicima dobrog dijela Kastva i Matulja omogućiti znatno brži i ugodniji pristup središtu Rijeke osobnim vozilima, pogotovo nakon što je nedavno otvorena državna cesta D 403, između čvora Škurinje i Zvonimirove ulice, pa će vozači iz tih dijelova prigrada moći autocestom i brzom cestom stići izravno do Zvonimirove, neposredno pokraj zgrade Novog lista ili do Baračeve ulice i natrag, čime će zaobići jutarnje i poslijepodnevne gužve na cestama od Kastva, preko Martinkovca, Srdoča, Zameta i Krnjeva do centra Rijeke. Od danas bi, barem prema najavljenome iz Ministarstva prometa, to trebalo biti moguće, osim ukoliko se u međuvremenu ne pojavi neka nova birokratska zapreka.