Problemi

Produljuju se radovi na rotoru Martinkovac, evo kada je postavljen novi rok

Darko Pajić

Na gradilišu kod Srdoča nit radova, nit radnika / Snimio Silvano JEŽINA

Na gradilišu kod Srdoča nit radova, nit radnika / Snimio Silvano JEŽINA

Na gradilištu su i dalje  problem imovinskopravni odnosi, ali otežavajuća okolnost bile su i vremenske neprilike zbog kojih se 43 dana uopće nije moglo raditi



RIJEKA  Gradnja rotora Martinkovac započela je 16. listopada prošle godine i trebala je biti završena za 5 mjeseci, ali je rok produljen za tri mjeseca te je posao trebao biti završen sredinom ovog mjeseca.


Međutim, niti taj rok nije ispoštovan, a to najbolje potvrđuje prizor na gradilištu, gdje u zadnje vrijeme uglavnom nema ni radnika, ni strojeva. Na upit naše redakcije o tome što je razlog novog kašnjenja i kada će kružno raskrižje biti izgrađeno, iz Hrvatskih cesta stigao je odgovor u kojem se navodi da je još jednom zatraženo produljenje roka za još dva i pol mjeseca, što znači da se gradnja rotora Martinkovac nastavlja tijekom ljeta i trebala bi trajati najmanje do 1. rujna.


Gradilište bi tako trebalo biti aktivno i u turističkoj sezoni, pa će na Martinkovcu i dalje biti ograničenja u prometu, povremenih gužvi i čekanja u kolonama. Ta vijest sigurno neće biti dočekana s odobravanjem od lokalnog stanovništva, koje učestalo koristi ovu prometnicu, pogotovo se to odnosi na mještane Rešetara i Srdoča.





U odgovoru Hrvatskih cesta navodi se kako je cijeli posao vrijedan 9,55 milijuna kuna s PDV-om i ugovoren je s tvrtkom GPP Mikić, koja je od uvođenja u posao radila samo na katastarskim česticama na kojima su u cijelosti bili riješeni imovinskopravni odnosi.  Zbog toga se gradnja izvodila  smanjenim intenzitetom i dinamikom u odnosu na prvobitni dinamički i financijski plan. Imovinskopravni odnosi nisu bili i jedini problem.


–  Do odstupanja od dinamičkog plana došlo je i zbog otežanog iskopa tla u vrlo čvrstoj stijeni, zahtjevnog izmještanja elektroenergetskih kabela, otežanih uvjeta rada pod prometom, pogotovo u vršnim satima, te velikog broja kišnih dana jer se graditi nije moglo 43 dana zbog vremenskih neprilika – navodi se u odgovoru Hrvatskih cesta i zatim pojašnjava kako je na gradilište rotora Martinkovac utjecao i projekt uređenja novog čvora Matulji, koji povezuje područje Opatije i Matulja s riječkom obilaznicom.


Dodatni je problem što niti 8 mjeseci od početka izgradnje rotora još uvijek nisu definitivno riješeni svi imovinskopravni odnosi, pa stoga opravdano treba sumnjati u to hoće li doista Martinkovac biti dovršen do 1. rujna.


Čak i da se najnoviji rokovi doista ispoštuju, 1. rujna će od početka gradnje biti gotovo 11 mjeseci. Za jedno kružno raskrižje, to je ipak – previše.