Nikad lošiji izbor

Prodaja u Rijeci spala na četiri trgovine: Želite običnu igračku za dijete – idite po nju u Trst!

Iva Vlašimsky

Grad kojem gravitira oko 300.000 stanovnika nudi na izbor cijele četiri trgovine dječjim igračkama

No, u Rijeci se u posljednje vrijeme, a napose od kako je u grad stigla Gospođa Recesija, teško nalazi bilo kakva ponuda (pa i ona loša), odnosno neki širi asortiman u kojem se može izabrati.  

Potraga za Nemom




Od kako je nekoliko trgovina igračkama po gradu zbog različitih razloga (čitaj visoke najamnine, propast velikih dobavljača i slično) zatvorilo vrata i stavilo ključ u bravu, (a gdje su najistaknutiji primjeri veliki Turbo limach u Tower centru i Land of Magic u Križanićevoj ulici) mame i tate, djedovi i bake, tetke, ujaci i prijatelji muku muče s pronalaskom djeci toliko omiljenih igračaka. Naročito ukoliko traže nešto specifično. 


– Tražim za unučicu neku odjeću ili igračku u liku ribice Nemo iz crtanog filma i nigdje toga nema! Obišao sam sve robne kuće, Korzo i okolne ulice – nigdje Neme. Probat ću još otići u Plodine, ne znam više gdje. Živio sam u Rijeci 40 godina i uvijek je bilo tih igračaka, no sada mi se čini da više ničeg nema, požalio nam se dida Tomislav Barišić kojeg smo susreli u trgovini Petar Pan na Korzu. 


Prošetali smo tako riječkim centrom grada kao i Tower centrom te ustanovili da Riječani mogu kupiti igračke za djecu u ravno četiri za tu namjenu specijalizirana dućana, kojem se eventualno mogu dodati još dva kojem igračke čine tek dio ponude (polovica asortimana je, naime, dječja odjeća).   


Spala knjiga na 4 slova




Naravno da igračaka ima i u velikim trgovačkim centrima kao dio asortimana robe široke potrošnje, u kakvom malom »žgabucinu«, kao i »kod Kineza«, iako ove potonje ne treba ni razmatrati, jer se radi o najjadnijim primjercima u vidu jeftine plastike, upitne sigurnosti i kvarne izvedbe koji tek »žderu« baterije. Sve u svemu, jedan grad kojem gravitira oko 300.000 stanovnika nudi istima na izbor cijele četiri trgovine dječjim igračkama, što je suvišno dodatno komentirati. 


Već spomenuti Petar Pan ispod gradske ure na Korzu nije velika trgovina, ali vlasnici se očito trude nabavljati različite kategorije igračaka za različite uzraste. 


– Nastojimo nabaviti od svega po malo s time da smo se odnedavno morali prebaciti na vlastiti uvoz iz Italije, jer su veliki dobavljači koji su djelovali na riječkom području poput Gio-Grossa, Croita ili Euroma zatvorili svoja skladišta. Mislim da smo uspjeli opstati upravo zahvaljujući raznovrsnosti ponude te dobroj lokaciji trgovine, a naručujemo ono što kod kupaca prolazi, iskren je bio vlasnik Petar Pana Dubravko Milat, naglasivši kako nabavljaju isključivo certificiranu i kontroliranu robu. 


 Previsok najam 


Idejom raznovrsnosti i sigurnosti proizvoda vode se i u trgovini Škrinjica u Tower centru, a gdje se također u malom poslovnom prostoru može naići na različite kategorije igračaka. 


– Kod nas uglavnom nema trenutačno i kratkotrajno popularnih proizvoda. Kod nas se uvijek nalaze različiti segmenti, poput kockica, autića, klasičnih lutki za djevojčice koje se ponovno vraćaju u modu, zatim figurice životinja, plišanci, slagalice, društvene igre, razne didaktičke igračke te sada aktualnog programa za igre u vrtu i pijesku, svjedoči voditeljica Škrinjice Izabela Šestan. 


Iako u dobrom dijelu prodaju dječju odjeću, mala trgovina Crtić u centru grada svjedoči kako su trgovci igračkama kao i ostali morali »srezati« poslovanje i veći poslovni prostor u jeku recesijskih (ne)prilika. 


– Imali smo mnogo veći dućan, ali najam u Tower centru jednostavno je postao previsok. Naša ponuda ovisi o potražnji kupaca, jasno, ali ipak nemamo reklamirane proizvode koji se vrte na televiziji ili prodaju po kisocima, tako da kod nas uglavnom dolaze ljudi koji su zasićeni s jako eksponiranim proizvodima poput Hello Kitty ili Gormita, navodi prodavačica Crtića Ileana Alavanja. 


 U Trst po igračke


Ponuda preostale dvije trgovine s igračkama bazira se na posve drugačijoj filozofiji. Naime, One to play u Tower centru i Turbo limach u Robnoj kući Korzo poslovnice su velikih tvrtki koje u principu otkupljuju crtiće i brandove u svijetu te ih prvo promoviraju putem televizije, da bi u svojim trgovinama cijeli »paket« popratili s adekvatnim proizvodima. Tako ako je trenutno »u modi« crtić Winx za djevojčice ili Bakugan za dječake, u ovim trgovinama nalazi se prateća garnitura: od ruksaka i pernica do figurica, kockica i sličnih predmeta s likom omiljenih junaka iz animiranih filmova. Zna se pronaći i nešto »starijih« junaka iz crtića koji više nisu u modi, ali to je ipak malo teže, što ujedno pojašnjava zbog čega djedica s početka priče nije mogao pronaći za unučicu ništa u zaštitnom znaku iz sada već »starog« crtanog filma Nemo. 


– Trenutno su popularne Winxice, Peppa Pig, Fifi, Roary, Bumba, a najveći hit su Fashion bandz odnosno narukvice-gumice za cure i Gogosi i Mighty Beans (modificirane špekule) za dječake…, nabraja nam voditeljica One to playa Jasenka Slako. Preuređena etaža u Robnoj kući Korzo gdje je sada značajno proširen Turbo limach, donekle je nadomjestila veliku prazninu u ukupnoj ponudi grada koja je nastala zatvaranjem Turbo limachevog dućana u Tower centru. Ipak se sada u RK Korzo može naći veliki izbor igračaka, pa čak i onih koji ne ulaze u sastav trenutačnih aktualnosti koje prate crtane filmove na tv programu. 


Svejedno, bake i djedovi koji za unučicu traže običnu lutku koja ne piški, ne kaki ili ne pjeva ili pak svemirsku raketu za unuka, u Rijeci će se vraški namučiti dok ne naiđu na nešto slično i najvjerojatnije završiti »kod nas u Trstu«.