Uz novi stadion s više od 12.000 mjesta gradi se hotel s oko 200 soba i tri nebodera, svaki po 35 katova. Vrijednost ulaganja je više od 100 milijuna eura
povezane vijesti
Na službenoj prezentaciji “Multifunkcionalnog kompleksa Stadion Kantrida” koja je izazvala veliko zanimanje medija predsjednik HNK Rijeka Damir Mišković najavio je da bi ovaj projekt u optimalnoj varijanti mogao biti izgrađen 2028. godine ili 2029. godine.
Riječ je o investiciji od preko 100 milijuna eura koja uključuje gradnju novog stadiona Kantrida, ali i komercijalnih sadržaja kao što su hotel i tri nebodera od kojih najviši ima 35 katova i visine je 116 metara.
Stadion Kantrida velika je i dugogodišnja želja svih građana Rijeke jer su svjesni da je pod stijenama jedini pravi dom nogometnog kluba.
Projekt je prezentiran i riječkim gradskim vijećnicima pred kojima je zadatak prihvaćanje odluka o izmjeni GUP-a kako bi se krenulo u cijelu priču i u konačnici, nakon provedene javne rasprave, prihvaćanje izmjena što bi označilo početak izrade projektne dokumentacije “Multifunkcionalnog kompleksa Stadion Kantrida”.
Tko su investitori?
Investitor bi trebao biti konzorcij u kojemu su tvrtke Black kite E&CInvestment Fund iz Luxemburga, Fiume Kantrida Development d.o.o., tvrtka kćer Black kitea, Teanna ltd iz Londona, ZDL arhitekti, Aestus development i Kamgrad.
Podršku projektu izrazili su riječki gradonačelnik Marko Filipović, primorsko-goranski župan Zlatko Komadina i potpredsjednik Vlade Oleg Butković.
Riječki gradonačelnik Marko Filipović izjavio je da je konzorcij poslao pismo namjere šest tvrtki koji bi trebao realizirati cijeli projekt, a na Gradskom je vijeću prihvaćanje izmjena Generalnog urbanističkog plana i izrada Urbanističkog plana uređenja Sportskog područja Kantrida kako bi se stekli uvjeti za početak realizacije.
– Cilj ove prezentacije je da se i prije sjednice Gradskoga vijeća, u javnosti otvoreno kaže: što se želi napraviti na Kantridi i tko su te tvrtke i pojedinci koji stoje iza ovoga prijedloga – transparentno i jasno.
Naravno, ukoliko se takve odluke usvoje, kreće zakonima propisana procedura. Jer projekt je generacijski, a lokacija, povijest i tradicija prevažni da javnost ne dobije informacije odmah i to iz prve ruke.
Zato sam tražio da se o ovom prijedlogu što prije komunicira javno, da svi građani i naravno gradski vijećnici dobiju informaciju o njemu, da svi mogu reći što misle i nadam se – da projekt dobije podršku Riječanki i Riječana.
I ne samo to, neovisno o ovom projektnom prijedlogu, daljnja procedura bit će otvorena svima,ne samo ovom konzorciju – javna i dostupna za sve one koji mogu pridonijeti cilju, a to je – Povratak na Kantridu, izjavio je Filipović.
Filipović: I dalje ćemo se kupati kod Prasca
Dodao je da je kao gradonačelnik itekako zainteresiran da Rijeka ovim projektom napravi korak prema položaju koji itekako zaslužuje i koji treba imati.
– Svjestan da će ova inicijativa izazvati puno reakcija. Zato želim jasno reći da je riječ o projektu koji će svakako promijeniti Rijeku.
Ovo je projekt koji će je učiniti sličnom drugim europskim i svjetskim gradovima koji su napravili hrabre poteze i tako odskočili od drugih.
Ovakav projekt omogućit će da se ispod stijena ponovno igraju velike, pobjedničke utakmice, uz podršku Armade, ali i zaštititi ono što čini duh Kantride, što je meni posebno važno, jer Kantrida je i moj dom, izjavio je gradonačelnik pa pojasnio da je projektom predviđeno da se i dalje kupamo na našoj omiljenoj plaži istočno od Bazena, kod Morskog prasca.
– Ovaj projekt bit će posebno pažljiv prema moru, obali i prirodi. Ovaj projekt sačuvat će i tako jedinstveni Portić, onakav kakav je danas.
Bez novoga nasipavanja, planirano je puno javnih površina otvorenih svim građanima baš kao što bi i stadion trebao, nakon što se izgradi, po riječima investitora, postati javni gradski i prijeći u vlasništvo Grada Rijeke.
U ovom projektu, uz sam stadion, investitori predlažu gradnju triju nebodera i hotela i ne želim skrivati da sam svjestan da je to prijedlog koji bitno mijenja doživljaj Rijeke, iako je Rijeka grad koji je u Hrvatskoj prepoznatljiv i po neboderima.
Svjestan sam da svi mi nerijetko odbijamo promjene, a ovaj projekt čini upravo suprotno. Kao gradonačelniku, stalo mi je da se Rijeka, ona nogometna i sportska, Rijeka kao grad koji teče, vrati svojoj Kantridi, pojasnio je Filipović.
Komadina: Izaziva divljenje, ali i strahove
Istaknuo je da je njegov interes da se Rijeka razvija, ali da istodobno sačuvamo sve ono dobro i posebno što Rijeku čini Rijekom, da zaštitimo javni interes i interes cijele naše zajednice. Riječki gradonačelnik investitorima je zaželio puno uspjeha na iznimno zahtjevnom putu koji ih čeka.
– A to je put koji uključuje i javni natječaj za arhitektonsko rješenje i izbor investitora. Dakle, ovaj tjedan bit će iznimno važan jer možemo zajednički napraviti prve ključne korake za povratak na našu Kantridu, poručio je Filipović.
Primorsko-goranski župan Zlatko Komadina ocijenio je da je Kantrida dio identiteta Rijeke i da on podržava projekt.
– Između ostalog odrastao sam na Kantridi. Prezentacija projekta izaziva divljenje, ali i strahove. Zato je bitna javna rasprava koja će odgovoriti na pitanje koji je najbolji način da stijene Kantride i dalje žive.
Kada je riječ o investitorima, uvijek su prisutni strahovi, ali u konačnici netko to treba izgraditi. Gradsko vijeće će reći zadnju riječ kada je riječ o mjerama zaštite okoliša i dobro je da je tako, ocijenio je Komadina.
Butković: Nogomet se vraća na Kantridu
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković također je mišljenja da je riječ o projektu koji je bitan za Rijeku, i u sportskom ali i u turističkom smislu.
– Za ovaj projekt svi smo emocionalno vezani. Nogomet je bitan za Rijeku, bitan je za Hrvatsku jer nas je pozicionirao kao svjetsku velesilu. Ovim projektom se vraća nogomet na Kantridu. Na Rujevici je lijepo, ali Kantrida je nešto posebno.
Zato projekt trebamo svi podržati, a u javnoj raspravi će i javnost imati priliku reći što misli o svemu. Podsjetio bih da je Vlada zadnjih pet-šest godina pokrenula velike investicije u Rijeci, izgrađena je cesta D 403, za nekoliko mjeseci otvorit će se nova bolnica, izgrađen je kontejnerski terminal, izgradit će se marina u Porto Barošu.
To su projekti koje Rijeka zaslužuje, ali zaslužuje i ovaj projekt. Kao što ga zaslužuje i Hrvatska. Dali smo snažnu potporu obnovi i gradnji nogometnih stadiona, a ići ćemo prema tome da se i ovaj projekt proglasi strateškim i od interesa za državu.
Ne treba zaboraviti da je projektom obuhvaćena i dodatna turistička dimenzija koja će pomoći razvoju Rijeke, uvjeren je Butković.
Mišković: Poslije ovoga mogu u penziju
Predsjednik HNK Rijeke Damir Mišković složio se s ocjenom svih da je riječ o projektu za koji su svi emotivno vezani.
– Dugi niz godina pokušavamo ostvariti ovaj projekt i mislim da su se sada stvorili preduvjeti za to. Želja svih nas je da napravimo ovako nešto. Nakon ovoga što smo mi odradili sada je na potezu Gradsko vijeće koje mora pokrenuti i prihvatiti izmjene Generalnog urbanističkog plana i nadam se da će to ići maksimalno brzo.
Vjerujem da je došlo vrijeme da napokon napravimo ono što svi želimo. A nakon toga mogu u penziju, našalio se Mišković. On je naglasio da su manje-više u konzorciju koji bi trebao sve financirati ljudi iz Rijeke.
– Tu je i Kamgrad koji je jamstvo za odrađivanje zahtjevnog građevinskog posla. Sada predstoje svi koraci kako bi se stvorili uvjeti za izradu dokumentacije, a dobra volja postoji da završimo tu priču.
Projekt je fantastičan, realan i vjerujem da će se to napraviti, optimist je Mišković. Na pitanje o dinamičmkom planu, Mišković je pojasnio da bi u optimalnoj varijanti tijekom 2025. godine trebala biti gotova projektna dokumentacija i krajem te godine bi mogli započeti radovi, a rok izgradnje je oko tri-četiri godine jer je riječ o velikoj i složenoj investiciji i gradnji.
Je li zatvorena financijska konstrukcija?
Novinare je zanimalo hoće li javnost biti adekvatno zastupljena kada je riječ o prihvaćanju konačnog rješenja, a gradonačelnik Marko Filipović naglasio je da će kroz izmjene prostornih dokumenata svatko imati pravo reći što misli, pa i o prigovorima trebaju li Rijeci tri velika nebodera.
“Hoće li na kraju projekt biti kao što je danas prezentirano, vidjet ćemo”, izjavio je Filipović.
Na pitanje je li financijska konstrukcija zatvorena, Mišković je pojasnio da u ovom trenutku je.
– Ali sve zavisi o izradi dokumentacije. Kada se ona izradi, opet ćemo zajedno sjesti. Želja i volja za realizaciju postoji. Podsjetio bih da je ovo treći projekt koji prezentiramo. Danas smo spremni napraviti ovo, ali što će biti za pet godina, ne znam, bio je iskren Mišković.
Usporedivo s Barcelonom
Multifunkcionalni kompleks Stadion Kantrida, prema onome što je prezentirano, uključuje izgradnju stadiona s oko 12.000 sjedećih mjesta koji će ispuniti i najzahtjevnije UEFA-ine kriterije, hotela s prizemljem i četiri etaže s oko 200 soba i tri nebodera od kojih će najviši imati 35 katova i visinu od 116 metara.
Projektant idejnog rješenja Siniša Zdjelar pojasnio je da je plan oživljavanje neadekvatno valoriziranog, atraktivnog prostora uz samo more, što ga čini ekskluzivnim i u određenom smislu usporedivim s Barcelonom.
– Njegovom pravilnom valorizacijom Rijeka dobiva sadržaj koji obuhvaća, kao prvo, ovom gradu i HNK Rijeka nužno potreban, moderan, multifunkcionalan nogometni stadion izgrađen tako da se na njemu mogu odigravati utakmice Lige prvaka i reprezentacije na svim razinama.
Kao drugo, prekrasan, ambijentalno savršeno integriran hotel mediteranskog tipa, širok, dugačak, izdužen, ozelenjen, nenametljiv, a krajnje privlačan.
Treće, grade se i tri objekta, nebodera, čime se samo nastavlja kontinuitet urbanizma Rijeke, grada poznatog, pa i u kvartu Kantrida, po gradnji visokih objekata koji su njegov zaštitni znak.
Pritom će se istodobno ispoštovati specifičnosti ovog lokaliteta. Portić, lučica za domaće ljude, ostaje neizmjenjen, kao još jedan savršen most između tradicionalnog i modernog.
Popularna plaža za kupače, istočno od stadiona, mjesto okupljanja generacija Riječana, kao i uvijek u svojoj povijesti ostaje otvorena za javnost.
Brojni novi i dostupni javni sadržaji, prije svega sportsko-rekreativni, omogućit će građanima, kao i turistima, ugodan boravak na lokalitetu koji sada dobiva novi smisao, podiže razinu usluge i Riječanima stvara ugođaj ugode i ponosa.
Riječani će, ponovimo, uz zadržavanje Portića, plaža i javnih prostora, napokon dobiti ono što zaslužuju – najbolje od najboljeg, naveo je Zdjelar.
Dodao je da prema projektu, bez obzira na količinu gradnje, nema nasipavanja mora i nema pomicanja linije obale. Previđeno je da se za potrebe potrebe atletskog kluba, koji trenutno funkcionira na stadionu Kantrida, unutar ovog projekta pronađu način i sredstva da se izgradi adekvatniji i primjereniji sadržaj u kampusu na Trsatu.
Armadina tribina imat će stijene u pozadini
Kada je riječ o novom stadionu koji je trenutno pozicioniran u smjeru zapad-istok, projektom je predviđeno da se rotira za 90 stupnjeva, u smjeru sjever-jug.
Sjeverna tribina, predviđena za Armadu i najglasnije navijače HNK Rijeka, u svojoj pozadini imat će – karakteristične stijene. Zadržat će ih se i ugraditi u strukturu zbog povijesnih razloga, poštovanja i tradicije.
Stijene su prepoznatljivost lokaliteta stadiona Kantrida, a novim projektom inkorporiraju se u konstrukciju i postaju spoj bogate prošlosti i još izazovnije budućnosti.
U toj novoj sjevernoj tribini, iz poštovanja i zahvalnosti, zadržat će se i spomen-ploča s imenima navijača Armade poginulih u Domovinskom ratu.
Paralelno uz istočnu i zapadnu tribinu, s obje bočne strane stadiona eliptičnog oblika, koji visinski “pada” sa sjevera prema jugu, nalazit će se široke šetnice koje počinju s gornje, glavne ceste, Istarske ulice.
Većina gledatelja na stadion će dolaziti upravo Istarskom ulicom te će šetnicama s istočne i zapadne strane bez gužvi i čekanja ulaziti na velikim dijelom natkrivene tribine.
Oko cijelog stadiona, zbog specifičnosti ove lokacije – bivšeg kamenoloma i problema koji se pojavljuju uslijed slivnih voda, kao i podizanja razine mora – izgradit će se kilometar dugačak kanal, širok dva i visok četiri metra.
Njime će se, u ekstremnim uvjetima koji su specifikum ovog područja, nakupljena voda odvoditi u more. Samo za ilustraciju, za taj zahvat, u naravi veliki, ali rješivi tehnički problem, uložit će se nekoliko milijuna eura.
Kada je riječ o parkingu, sva parkirališna mjesta, njih ukupno 1350, nalazit će se u garažama, tako da vanjski prostori maksimalno dobiju na volumenu, prozračnosti i mogućnosti kvalitetnijeg iskorištavanja.