Foto S. Drechsler
1. kolovoza će se na jedan simbolički način spojiti tri od šest najvećih gradova na Jadranu: Rijeka će "Zadrom" u Šibenik, baš kao što će se dijelom obnoviti starijim generacijama tako omiljena "dužobalna pruga"
povezane vijesti
Subotnje jutro 1. kolovoza 2020. godine, točno u šest sati, pružit će u riječkoj putničkoj luci, na trajektnom terminalu s početka Molo Longa impresivnu sliku: uz plamen desetaka baklji put Šibenika će isploviti brod naziva njemu susjednog dalmatinskog grada Zadra.
Cilj će biti Krešimirov grad, a razlog plovidbe: odlazak na finalnu utakmicu hrvatskog kupa navijača HNK Rijeke predvođenih Armadom.
Čitava priča počiva na nekoliko stožernih postavki u kojima su najvažnije uloge na Rujevici gdje stanuje HNK Rijeka kao i na Rivi u po mnogima najljepšoj riječkoj zgradi Palači Adria gdje je smještena Jadrolinija, no bez inicijative KN Armada teško da bi bila ikad pokrenuta.
– Sjajna iskustva odlaska na utakmicu u Split 2017. godine također trajektom “Zadar”, onog trenutka kada je Rijeka u ogledu protiv Osijeka na Rujevici izborila finale kupa odmah su nas ponukala na razmišljanje kako bi bilo idealno sve to ponoviti plovidbom do Šibenika. Ljetno doba, 1. kolovoza – s jedne strane cesta na kojoj će vjerojatno biti gužve, redovi, nesnosne vrućine s druge – plovidba morem. Jasno je bilo na što ćemo staviti sve organizacijske napore koje jedno takvo putovanje pred nas postavlja, istaknuo nam je Dejan Božić, predsjednik KN Armada.
Fantastična dakle mogućnost odlaska brodom u Šibenik ima i svoju nemalu cijenu. Čak i uz maksimalnu ispunjenost, “Zadar” prima nešto manje od 1,1 tisuću putnika, komercijalna se pojedinačna cijena penje visoko. Bilo je stoga potrebno pronaći razumijevanja kod brodara, nacionalnog prijevoznika Jadrolinije. Kao i prošli put kad se pregovaralo s Jadrolinijom, ni ovog puta problema nije bilo.
– Jadrolinija u svim segmentima svoga poslovanja pokazuje da osluškuje zajednicu unutar koje djeluje. Uvijek smo spremni odgovoriti na upite za suradnju, ukoliko je to moguće, i uključiti se u kreiranje lijepih priča poput ove. Bit će ovo druga suradnja Jadrolinije s navijačima Rijeke te smo se već uvjerili u uspješnost i vrijednost ovakvih poduhvata. Sigurni smo da je pred nama još jedno ugodno iskustvo na obostrano zadovoljstvo, a veselimo se i budućim suradnjama, istaknuo je David Sopta, predsjednik Uprave Jadrolinije.
Sličnog je po tom pitanju razmišljanja na kraju bio i Dejan Božić. I on se sjeća vanserijske atmosfere koja je u dvije noći koliko je trajalo putovanje u Split vladalo na “Zadru”.
– Nije bilo nikakvih problema u uspostavljanju inicijalnog kontakta s upravom Jadrolinije predvođenom Davidom Soptom, tako da se krenulo u kalkulaciju optimalne cijene. One ispod koje se ne može kad je u pitanju Jadrolinija, ali i one kad s u pitanju navijači Rijeke. Treba svakako uvažavati činjenicu da su vremena u materijalnom smislu sve samo ne laka, da je tu riječ i o velikom broju mlađih ljudi kao i nerijetkih kombinacija kad iz jedne obitelji na utakmicu u Šibenik putuje više njezinih članova, pojašnjava nam Božić.
U konačnici došlo se do cijene od 250 kuna po osobi što se može smatrati vrlo korektnim.
I u pravu je jer navijačima Rijeke je u slučaju mjera koje su zbog koronavirusa na sceni namijenjeno nešto manje od 700 karata na za njih izdvojenoj tribini. Postoji mogućnost biranja ulaznice i na centralnoj šibenskoj tribini, no to je dio priče o kojoj skrbi isključivo HNK Rijeka. U tom bi dijelu mogli biti još njih dvjesto.
Osim sasvim sigurno nezaboravnog putovanja koje bi se trebalo okončati u nedjelju u jutarnjim satima, odlazak navijača put Šibenika donosi i najbolju moguću verziju putovanja kad su u pitanju zdravstvene mjere, kao i sigurnosne kad je pak u pitanju policijska zaštita. Brod “Zadar” je uistinu jedna uzorna “Jadrolinijina” priča na kojoj se, za razliku od kombija i automobila, itekako može održati socijalna distanca. Tu su i palube gdje je protok zraka jako dobar, manje se boravi u zatvorenom prostoru koji je opet – jako velik.
Dotaknemo li se sigurnosti – od mora boljeg sustava nema. Izbjegava se angažman brojnih policijskih kontrola na autocesti, ne zaboravimo da koliko god da je sezona manjkava 1. kolovoza je dan najveće smjene gostiju, zaustavljanje prometa ili blokada benzinskih postaja, kao i gužve bilo kojeg drugog predznaka. Brod se dočeka na određenoj pozicji šibenske lučke infrastrukture, navijači se gradskim autobusima prebace na Šubićevac, jednako tako i u povratku.
Da, 1. kolovoza će se na jedan simbolički način spojiti tri od šest najvećih gradova na Jadranu: Rijeka će “Zadrom” u Šibenik, baš kao što će se dijelom obnoviti starijim generacijama tako omiljena “dužobalna pruga”. Pa to je naprosto – savršeno!
Svi koji su 2017. sa “Zadrom” bili u Splitu istaknut će to putovanje kao jedno od najdražih u životu. Slična će se priča moći ispričati i s putovanjem u Šibenik. Armada, navijači Rijeke i Jadrolinija za taj su posao apsolutno spremni. Svi se zajedno nadaju da će jednako spremna biti i HNK Rijeka, konkretno njezini igrači.
Da će svi zajedno s ponosom još jednom istaknuti: važ je naš!