JAVNI PROMET

Postavljaju se pametni semafori na šest riječkih raskršća

Ljiljana Hlača

SNIMIO: SERGEJ DRECHSLER

SNIMIO: SERGEJ DRECHSLER



RIJEKA – Počeo je ITU projekt TD-a Rijeka prometa i Grada Rijeke »Jačanje sustava javnog prometa« u okrivu kojeg će Rijeka na šest lokacija dobiti moderan semaforni sustav, odnosno pametne samafore, ali i dvije nadzorne kamere. Riječ je o investiciji teškoj skoro tri milijuna kuna, a dobra je vijest da se ona s čak 85 posto sredstava financira iz sredstava EU-a.


Modernizacija se odnosi na šest lokacija raskrižja; Liburnijska – odvojak prema gradilištu trgovačkog centra, Zvonimirova – Zametska, Liburnijska – Pionirska, Liburnijska – Vere Bratonje, Čvor Diračje – zapad i Čvor Diračje – istok.


– U tijeku je izvođenje radova na svim lokacijama koji obuhvaćaju demontažu stare opreme, uređenje kabelske instalacije, građevinske radove te montažu nove semaforske opreme i njezino povezivanje na Gradski prometni centar, odnosno uključivanje u postojeći sustav AUP-a, konkretizira trenutne radove direktorica TD-a Rijeka prometa Spomenka Mičetić. Čvor Diračje i raskrižje Zvonimirova-Zametska-Liburnijska dobit će i videokamere za nadzor prometa.




Novi semafori imat će mogućnost davanja prednosti vozilima javnog gradskog prijevoza na navedenim lokacijama, dok će nova oprema pružati mogućnost većih intervencija od strane operatera kroz sustav.


– Ujedno će oprema omogućiti bitno bolje prilagođavanje rada semafora stvarnim situacijama u prometu i bolje njegovo ukupno balansiranje na glavnom prometnom koridoru na zapadnom dijelu grada, očekivanja su investitora. Završetak se očekuje početkom listopada, a kada sve bude gotovo, u sustavu AUP-a bit će ukupno 68 semaforiziranih raskršća.


Zatražili smo komentar i na činjenicu da su neke lokacije suviše semaforizirane, a neke nisu. Primjerice, na potezu od parka Mlake pa do raskrižja Liburnijske i Zametske ulice, promet regulira čak pet semaforskih sustava, a neki nisu u tzv. zelenom valu. Na upit je li to potrebno, Mičetić odgovara da se tu radi o važnim »raskršćima (Mlaka-Kantrida-Zamet) s četverotračnim prometnicama i velikom frekvencijom prometa, pa je za sigurnost svih sudionika takav promet bolje osigurati semaforima«.