Upravno vijeće Lučke uprave

Poništen natječaj za koncesiju na Zagrebačkoj obali: U završnom odabiru bili su samo Kinezi i APM Terminals

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Iz Lučke uprave o naprasnom su se poništenju javnog natječaja oglasili tek šturim priopćenjem u kojemu najavljuju raspisivanje novog, bez ijedne riječi o razlozima donošenja ovakve odluke.



RIJEKA – Upravno vijeće Lučke uprave Rijeka poništilo je postupak davanja koncesije na kontejnerskom terminalu Zagrebačka obala, samo dan prije isteka roka za odabir najbolje ponude. Iz Lučke uprave o naprasnom su se poništenju javnog natječaja oglasili tek šturim priopćenjem u kojemu najavljuju raspisivanje novog, bez ijedne riječi o razlozima donošenja ovakve odluke.


– Upravno vijeće Lučke uprave Rijeka donijelo je danas Odluku o poništenju postupka davanja koncesije za razvoj, poslovanje i upravljanje Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom u luci Rijeka i Odluku o utvrđivanju teksta Obavijesti o namjeri davanja koncesije u ponovljenom postupku. Sukladno ovoj Odluci, Lučka uprava Rijeka će u najkraćem mogućem zakonskom roku započeti novi postupak davanja koncesije za razvoj, poslovanje i upravljanje Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom. Novi natječaj će se provoditi javnim prikupljanjem ponuda u otvorenom postupku koji će trajati 35 dana od objave Obavijesti o namjeri davanja koncesije, stoji u priopćenju Lučke uprave.


Niti iz Lučke uprave niti iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture nisu bili raspoloženi za dodatna objašnjenja ove odluke, no iznimno kratak rok za raspisvanje i provedbu novog natječaja upućuje da će propozicije natječaja biti djelomično izmijenjene u odnosu na poništeni natječaj, kao i da se odluka pripremala već duže vrijeme.




Ne bi čudilo ni da su na ovakvu odluku utjecali i mogući pritisci iz Europske unije koja sufinancira velik broj projekata na riječkom prometnom pravcu koji je dio Mediteranskog koridora glavne europske TEN-T mreže, a posebice od izbijanja koronakrize nije sklona ulasku tvrtki iz trećih zemalja u velike infrastrukturne projekte čime zaradu gube europske tvrtke. Tu je i mogući pritisak SAD-a koji se već godinama otvoreno protivi širenju kineskog utjecaja u Europi i svijetu.


Na natječaj su, u drugom krugu, podsjećamo, bile stigle dvije obvezujuće ponude. Ona kineskog konzorcija koji čine Ningbo Zhoushan Port Company, tvrtka koja upravlja najvećom kineskom i svjetskom lukom, Tianjin Port Overseas Holding i China Road and Bridges Corporation(CRBC), tvrtka koja gradi Pelješki most te ponuda konzorcija koji čine APM Terminals, tvrtka-kćer brodarskog diva A.P.Moller-Maersk koja upravlja velikim brojem terminala širom svijeta, (s 51 posto udjela) i Enna Logic, tvrtka koja posluje u sastavu domaćeg energetsko-logističkog koncerna PPD(s 49 posto udjela)…


(Više u sutrašnjem tiskanom izdanju)