
Foto PU PG
povezane vijesti
U Prvoj sušačkoj hrvatskoj gimnaziji održane dvije interaktivne radionice u sklopu projekta “Zajedno protiv govora mržnje” koje su organizirali policijski službenici Ravnateljstva policije, Policijske uprave primorsko-goranske i partneri u suradnji s djelatnicima Prve sušačke hrvatske gimnazije.
Tako su za učenike drugih i trećih razreda gimnazije iz Službe prevencije Ravnateljstva policije policijski službenik Andrija Dražetić i umjetnik grafiter Krešimir Golubić u sklopu radionica u komponenti “Budi navijač, ne razbijač” predavanjem i umjetničkim izričajem nastojali približiti mladima prihvaćanje različitosti u društvu i sprječavanju svih oblika govora mržnje i diskriminacije.
Cilj ovih radionica je da učenici nauče razvijati toleranciju koja predstavlja uključivo i otvoreno društvo i nije samo moralna već i zakonska obveza.
Naime, govor mržnje može imati elemente i biti klasificirano kao prekršajno, ali i kazneno djelo. U prvoj radionici policijski službenik Dražetić je učenike upoznao s oblicima govora mržnje, kao i neprihvatljivim ponašanjima navijačkih skupina, odnosno, neredima na sportskim natjecanjima.
Učenici su tako saznali koje prekršaje iz domene Zakona o sprečavanju nereda na sportskim natjecanjima navijači čine i da im mogu slijediti novčane kazne ili kazne zatvora.
Saznali su i kolika je kazna za dolazak navijača na sportsko natjecanje u alkoholiziranom stanju većem od 0,5 promila, za bacanje predmeta, zatim bacanje i korištenje pirotehnike, pjevanje i uzvikivanje nedozvoljenih parola, nošenje majica sa simbolima kojima se ukazuje na govor mržnje i drugo.
Dodao je i kako navijačke skupine imaju svoja zajednička obilježja, ali prema drugima moraju postupati bez diskriminiranja i mržnje. Učenici su ovom prilikom naučili i o prekršajnim, tj. zaštitnim mjerama koje se izriču navijačima koji narušavaju javni red i mir u trajanju od jedne do dvije godine.
Od policijskog službenika su saznali i informacije kao što je pojam huliganizma, odnosno o nasilnom i destruktivnom ponašanju, ali i o vandalizmu kojim se označava uništavanje javne ili privatne imovine. Tom prilikom su im podijeljeni i edukativno-propagandni materijali, letci s korisnim informacijama te brojnim savjetima.
U drugoj radionici “Grafiti mogu biti umjetnost, a ne vandalsko ponašanje” učenicima se predstavio umjetnik Krešimir Golubić koji je u crtanju grafita aktivan duži niz godina.
U razredu je poticao kreativno izražavanje i upoznao je mlade s kulturom grafita naglašavajući razliku između umjetnosti i vandalizma.
Svi učenici su imali priliku na papiru markerima nacrtati riječ “zajedno” u obliku grafita, a dvije učenice su za najbolji grafit dobile majice.
Nakon radionica u razredu učenici su izašli izvan zgrade gimnazije i u suradnji s umjetnikom naučili rukovati sprejevima u boji te su uspješno napravili grafit “Zajedno”.