Foto PU PG
Uvijek postoji rizik od računalnih prevara jer se internet koristi svakodnevno u različite svrhe, a prevaranti se koriste sofisticiranim trikovima kako bi od starijih osoba izvukli novac
povezane vijesti
Kako bi se spriječilo da budu žrtve računalnih prevara i imovinskog kriminaliteta, policija nastavlja s educiranjem osoba starije životne dobi o opasnostima takvih prevara, kao i brojnih oblika imovinskog kriminaliteta.
Tako su u okviru preventivne kampanje “Web heroj” policijske službenice Policijske uprave primorsko-goranske educirale članove klubova starijih osoba Krimeja i Srdoči. Osim od opasnosti računalnih prevara, građani su senzibilizirani na problematiku kaznenih djela krađa i prevara koje se događaju upravo osobama njihove životne dobi.
Svima je naglašen cilj preventivne kampanje “Web heroj”, a to je educiranje građana o nužnosti i načinima zaštite u virtualnom svijetu jer upravo je to najučinkovitija zaštita od računalnih prevara.
Romantične prevare
Građani su imali priliku saznati o svim vrstama računalnih prevara kroz nekoliko primjera (prevare s računima, prevare pri online kupnji, direktorske prevare, investicijske prevare, romantične prevare), kao i o načinima mrežne krađe identiteta (phisishing, smishing, vishing).
Uvijek postoji rizik od računalnih prevara jer se internet koristi svakodnevno u različite svrhe, a prevaranti se koriste sofisticiranim trikovima kako bi došli do novca. Osobe starije životne dobi često koriste društvene mreže, gdje postaju žrtve tzv. romantičnih prevara te ih se savjetuje na oprez kod upoznavanja osoba preko društvenih mreža jer počinitelji prevara koriste lažne profile.
Isto tako, oprez je potreban kod primamljivih ponuda i oglasa gdje im je naglašeno da ne otvaraju poveznice, pogotovo ako im se odjednom pojavila poruka s neočekivanom nagradom i slično. Za bilo kakvu kupnju online ili putem oglasa dobro je savjetovati se s osobom od povjerenja.
Slanje SMS poruka
Mnogi od njih već imaju iskustva s pokušajem računalnih prevara. Tako im je poznato da se prevaranti lažno predstavljaju kao “Hrvatska pošta” šaljući potencijalnim žrtvama SMS poruke da im uskoro stiže pošiljka tražeći da upišu svoje podatke i podatke bankovne kartice.
Ponovo je naglašeno da nikada Hrvatska pošta niti banka neće od građana tražiti unos osobnih podataka ili podatke kartice putem interneta. Kada se govorilo o investicijskim prevarama, također su upozoreni da se takve prevare događaju i osobama njihove dobi.
Žrtve se nagovaraju da svoj novac ulože u pametnu online ponudu, da ulože u dionice, obveznice, kriptovalute ili plemenite metale. Tu su česti iznenadni telefonski pozivi gdje prevaranti obećavaju ogromnu zaradu i prikazuju im lažnu dobit.
Također im je naglašeno da će prevaranti pokušati ponovo kontaktirati istu žrtvu ili će prodati njezine podatke drugim prevarantima, o čemu im je naveden primjer iz naše županije.
Lažno predstavljanje
Članovi klubova starijih osoba dobili su i savjete kako se zaštititi od prevara na kućnom pragu (počinitelji se predstavljaju kao distributeri električne energije, telekom operateri, službenice banke, djelatnice zdravstvenog osiguranja, policijski službenici), krađa i drskih krađa.
Građani su na kraju predavanja dobili majice i kape iz kampanje “Web heroj”. Savjetovano im je da sve nove i korisne informacije koje su saznali podijele svojim poznanicima koji nisu članovi kluba.
Edukacije članova klubova starijih osoba na području PU primorsko-goranske se i dalje provode kako bi što manje građana postalo žrtvama kaznenih djela, kaže se u priopćenju policije.