Radovi

Počinje velika rekonstrukcija cesta u centru Rijeke, promet se potpuno reorganizira. Evo što nas sve čeka

Marinko Glavan

Foto Angela Maksimović

Foto Angela Maksimović

Od subote će se voziti samo dvjema trakama od Indexa do Žabice, radovi će potrajati do ljeta 2024., ako, naravno, ne bude ikakvih kašnjenja



Ove subote, 8. srpnja, započet će radovi na prvoj fazi radova na rekonstrukciji i dogradnji sustava odvodnje Adamićeve ulice i prateće infrastrukture.


Prva faza obuhvaća radove na potezu od spoja na izvedeni kolektor u Krešimirovoj ulici, pokraj restorana Indeks, do trga Žabica, kod Kapucinske crkve, zbog čega će se promet dijelom te dionice odvijati dvjema kolničkim trakama, po jednom u svakom smjeru, uz privremenu prometnu regulaciju i preregulaciju prometa na Trgu Žabica, najavili su na konferenciji za novinare održanoj u srijedu, u Salonu Grada Rijeke, privremena pročelnica Odjela gradske uprave za komunalni sustav i promet Maja Malnar i direktor KD Vodovod i kanalizacija Andrej Marochini.





Konferenciji su prisustvovali Alen Miličević, koordinator za provedbu projekta aglomeracija Rijeka Komunalnog društva Vodovod i kanalizacija, Sergije Babić, projektant prometnog elaborata, Silvana Sorić, rukovoditeljica Poslovne jedinice Rijeka Hrvatskih cesta te Ana Šuljić Brajčić, predstavnica Hrvatskih voda.


Prva faza do rujna, a onda…


Radovi u prvoj fazi trajat će do početka rujna, izvođač je GP Krk, a ugovorena vrijednost radova je 8,5 milijuna eura te obuhvaća i rekonstrukciju kolnika za što su investitor Hrvatske ceste.


Po završetku prve faze započet će druga i treća faza, koja će potrajati do početka ljeta iduće godine, a tijekom tog perioda Adamićeva i dio okolnih ulica bit će zatvoren za promet vozila koja će prometovati dvosmjerno ulicom Riva.



– Ovi su radovi nastavak radova izvedenih još 2020. godine u Krešimirovoj ulici, a neophodni su za daljnji nastavak velikog projekta Poboljšanja vodno-gospodarske infrastrukture u Aglomeraciji Rijeka, investitora KD Vodovod i kanalizacija, vrijednog značajnih 233 milijuna eura, od čega 71,33% bespovratnim sredstvima financira Europska unija.


Uz kanalizacijsku i vodovodnu infrastrukturu, projekt obuhvaća i rekonstrukciju kolnika te izgradnju sustava odvodnje, pa je riječ o zajedničkom projektu KD ViK-a, Hrvatskih cesta i Grada Rijeke.


Prva faza zahtijeva privremenu regulaciju, u kojoj će se zabraniti promet krajnjim sjevernim prometnim trakom, od Trpimirove ulice, do križanja Krešimirove i Ulice Blaža Polića.



U drugoj fazi, rekonstrukciji Adamićeve, od rujna ove godine, promet će se iz Adamićeve preusmjeriti na Ulicu Riva koja će postati dvosmjerna.


Riječ je o vrlo prometnoj ulici u najužem centru grada pa apeliramo na građane za strpljenje i razumijevanje, jer očekujemo da će biti gužvi i zastoja u prometu. O svemu ćemo na vrijeme obavještavati građane, kako o radovima, tako i o promjenama prometne regulacije, rekla je Malnar.


Novi način polaganja cijevi


Marochini je ponovio informacije o projektu riječke Aglomeracije, a najavio je kako će se cijevi u dijelu Krešimirove, Trpimirovoj i Adamićevoj ulici polagati tehnologijom koja do sad nije korištena u značajnijoj mjeri na području Grada Rijeke, kada je riječ o sličnim zahvatima.



– Neće biti klasičnih iskopa, već će se cijevi utiskivati u tlo, uz pomoć stroja, s rotirajućom glavom, na koji se onda nadovezuju cijevi i utiskuju u iskopani tunel.


Ovu smo tehnologiju odabrali zbog velike dubine na koju se cijevi polažu, od čak četiri metra, što je ispod razine mora. Osim toga, na ovaj način ćemo izbjeći postojeće instalacije u trupu ceste, a na minimum će se svesti i eventualni utjecaj na okolne zgrade, od kojih je velika većina izgrađena prije više od sto godina.


Kako bismo pratili utjecaj na okolne zgrade, na njih će se ugraditi posebna oprema za mjerenje tijekom cijelog vremena izvođenja radova, rekao je Marochini.


Miličević je objasnio kako će, zbog tehnologije utiskivanja, na svakih oko 150 metara duljine biti potrebno iskopati jamu iz koje će se bušiti prema idućoj jami. Riječ je o prilično velikim jamama, dugim šest, te širokim i dubokim oko četiri metra koje uz to moraju biti i vodonepropusne.


Kopaju se velike jame


– Vodonepropusnost ćemo pokušati postići odgovarajućim oblogama, ali ako to ne uspije, s obzirom da očekujemo značajan dotok morske vode, u jame će se polagati prethodno izlivene betonske “kade” koje će se postavljati velikim dizalicama, rekao je Miličević.



Projektant prometnog rješenja Sergije Babić je objasnio kako će, upravo zbog dviju velikih jama koje će biti iskopane u prvoj fazi projekta, promet kod restorana Index biti usmjeren na samo dvije prometne trake, budući da će jama svojim dimenzijama zauzeti sjeverne kolničke trake.


Na Žabici, ispred Kapucinske crkve bit će iskopana druga jama, zbog čega će biti napravljena devijacija koja iziskuje uklanjanje postojećih prometnih “otoka”. Za vrijeme radova autobusna stanica na sjevernoj strani kolnika, kod restorana Index, neće biti u funkciji.



Na konferenciji je istaknuto kako će sveukupno, prvom i drugom fazom, od spoja na izvedeni kolektor u Krešimirovoj ulici do izlaza u Ribarsku ulicu, predviđena je izgradnja jednog kilometra transportnog kolektora, rekonstrukcija postojećih kolektora, rekonstrukcija vodoopskrbnog cjevovoda u duljini 870 metara te rekonstrukcija sekundarnih vodovodnih cjevovoda.


Također na lokaciji između prometnog otoka i pješačke zone Jadranskog trga predviđa se izgradnja podzemnog kišnog preljeva “Roda”, s pripadajućim cjevovodima.


Uz navedeno, izvodit će se radovi na rekonstrukciji kanalizacijskog kolektora u Henckeovoj ulici i rekonstrukcija vodovoda u Scarpinoj ulici koje će u iznosu od 358.398,45 eura financirati KD Vodovod i kanalizacija d.o.o.


Obnova kolnika i oborinska odvodnja


Za vrijeme izvođenja II. faze radova, dostava robe i pošiljki za poslovne i privatne subjekte bit će omogućena kroz bočne ulice: Zadarsku, Splitsku i Zanonovu ulicu te ulicu Ignacija Henckea.


Svim navedenim ulicama moći će se prometovati do početka izvođenja radova na istočnom bočnom privozu, nakon čega će najmanje jedna od navedenih ulica biti otvorena za promet dostavnim vozilima.



Ugovoreni radovi Hrvatskih cesta odnose se na radove na kolničkoj konstrukciji dijela Scarpine, Adamićeve i Trpimirove ulice duljine 650m izvedbom armirano betonske ploče i novih asfaltnih slojeva, ugradnju novih rubnjaka, izvedbu novih nogostupa te izvedbu nove vertikalne i horizontalne signalizacije.


Grad Rijeka ugovorio je radove rekonstrukcije oborinske odvodnje područja Adamićeve i okolnih ulica. Projektom je predviđeno na najnižim točkama kolničke konstrukcije postaviti nove slivnike (7 komada) dok će se postojeći slivnici pregledati i očistiti do potpune funkcionalnosti te zamijeniti slivničke rešetke zajedno s obnovom betonskog prstena rešetke i prilagoditi je novom rubu ceste.


Na mjestima ugibališta kod autobusnih stajališta Palazzo Modello i Trg Republike Hrvatske projektirane su linijske oborinske rešetke kako bi se spriječilo nakupljanje vode uz rubnjake na mjestima gdje se često nalazi veći broj građana uz cestu.


Nastavak radova iz 2020.


Na samom početku zahvata u Scarpinoj ulici predviđena je izgradnja novog oborinskog kolektora u duljini od 52 metra, koji će zamijeniti postojeći mješoviti kolektor.



Planirano je izvesti i rekonstrukciju dijelova nerazvrstanih cesta odnosno južnih dijelova privoza u Splitskoj i Zadarskoj ulici ukupne duljine 723 metra, na način da se izvede nova oborinska odvodnja sa slivnicima, konstrukcija kolnika i nogostupa te pripadajuća vertikalna i horizontalna signalizacija.


Projekt “Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka” predstavlja jedno od najvećih ulaganja u komunalnu infrastrukturu u Republici Hrvatskoj, a njime je predviđena izgradnja uređaja drugog stupnja pročišćavanja otpadnih voda na Delti, gradnja i rekonstrukcija oko 217 kilometara kanalizacije i 125 crpnih stanica uz izvođenje radova na oko 100 kilometara javne vodoopskrbe.


Planirani radovi KD VIK-a u Adamićevoj ulici nastavak su radova na izgradnji transportnog fekalnog kolektora i rekonstrukciji vodovoda kroz centar grada od kojih je dio izvršen 2020. godine u Krešimirovoj ulici u duljini od kilometra.


Nastavak izgradnje ove infrastrukture prema istoku, odnosno Uređaju za pročišćavanje na Delti, te prema zapadu, odnosno Zvonimirovoj i Liburnijskoj ulici, dio je zasebnih ugovora o radovima.