
Foto Marko Gracin
Tko je i zašto šutke prelazio i "zatvarao" oči pred višemjesečnim zarađivanjem privatne tvrtke, pita Aleksio Komar
povezane vijesti
Aleksio Komar, predsjednik VMO Školjić – Stari grad, konferencijom za novinare ispred zgrade na adresi Fiumara 1 osvrnuo se na uspjeh ovog Mjesnog odbora u jednoj inicijativi.
– Mjesec i pol dana nakon što je MO prvi put službeno krenuo prema Gradu Rijeci s inicijativom za uklanjanje billboarda (reklamnog panoa) sa zgrade Fiumara 1, isti je napokon 17. ožujka prekriven i više ne predstavlja opasnost za našu djecu iz OŠ Nikola Tesla, ali i za sve ostale pješake, pa i vozače, rekao je Komar.
Otvoreno niz pitanja
Komar je naglasio da bi sve to moglo izgledati tek kao jedna “pobjeda” jednog malog mjesnog odbora, da cijela ova priča nije otvorila niz drugih pitanja koja će u budućnosti svakako tražiti dodatne odgovore.
– Kad smo 4. veljače postavili upit nadležnom gradskom Odsjeku za urbanizam je li tvrtka Go2digital iz Zagreba postavila taj pano u skladu s važećim gradskim propisima, već 5. veljače od spomenutog Odsjeka saznajemo da je još 24. travnja 2024. toj tvrtki od nadležne gradske komisije uskraćena suglasnost i to jer tražena pozicija nalazi se na aktivnom pročelju s otvorima, te da se tražena pozicija nalazi se u zoni A gdje inače nije dozvoljeno postavljanje takvih billboarda, rekao je Komar.
Komar je istaknuo da ovaj odgovor i daljnja komunikacija s Gradom po ovom pitanju tek je otvorila Pandorinu kutiju nečijeg javašluka, nemara, a možda i pogodovanja privatnim interesima nauštrb javnog.
– Usprkos uskraćivanja suglasnosti, Go2digital negdje u srpnju 2024. ipak postavlja pano i na njemu dobro zarađuje sve do spomenutog 17. ožujka i uredno taj pano reklamira na svojim facebook stranicama.
Koliko mi znamo, prva reakcija komunalnog redarstva na ovako bespravno postavljen pano dešava se tek u listopadu 2024. nakon čega redarstvo izdaje rješenje o uklanjanju tvrtki Go2digital, objašnja Komar.
Tko je “zatvarao” oči?
Komar nadalje ističe da je Go2digital potom koristila legitimni pravni lijek, pravo žalbe drugostupanjskom tijelu, županijskom Odsjeku za zaštitu okoliša i drugostupanjski upravni postupak, a koji se treba riješiti u roku od 60 dana i da se to nije dogodilo.
Kako žalba koju je tvrtka Go2digital podnijela ne odgađa izvršenje, Komar je poslao upit nadležnim službama, zašto gradsko komunalno redarstvo nije uklonilo pano neovisno o podnijetoj žalbi.
– U odgovoru iz redarstva, pa kasnije i gradonačelnika Filipovića ocijenjeno je da je svrsishodnije pričekati odluku drugostupanjskog tijela o žalbi, prije nego se pristupi prisilnom uklanjanju reklame.
“Vjerujem da se slažete da nije ekonomično uklanjati reklamu pa ju, ukoliko iz nekog razloga, iako ne očekujemo takav ishod, drugostupanjsko tijelo poništi Rješenje, ponovo vraćati natrag, a u kojem slučaju Grad Rijeka je dužan nadoknaditi štetu stranci”, pisalo je u odgovoru.
– Pano je ipak nakon svojevrsnog javnog pritiska prekriven, ali se time nisu prekrila najvažnija pitanja, pita se Komar, tko je i zašto šutke prelazio i “zatvarao” oči pred višemjesečnim zarađivanjem privatne tvrtke na način i na prostoru gdje to jednostavno nije smio činiti.