Kanoćal

Piše Damir Cupać: Autovolej

Damir Cupać

Snimio Mateo Levak

Snimio Mateo Levak

Vedran Vivoda i Robert Salečić nisu čekali nikakve instrukcije, niti su se spremali danima kako bi javnost izvijestili o njihovim stavovima u vezi sa sramotnim potezom direktora Autotroleja Alberta Kontuša, nego su sazvali konferenciju za novinare i poslali jasnu poruku da traže povlačenje neprihvatljive odluke o otkazu i ostavku prvog čovjeka Autotroleja koji si je, ničim izazvan, zabio autovolej



Neproduženje ugovora vozaču Autotroleja Robertu Puljiću, koje je srećom završilo ipak novim ugovorom na tri mjeseca, priča je o potpunoj dehumanizaciji kada je riječ o radnim pravima, ali ta priča ima i te kako političku težinu. Da je tome tako, posvjedočila je reakcija gradskih vijećnika Akcije mladih i Unije Kvarnera Vedrana Vivode i Roberta Salečića. Njih dvojica nisu čekala nikakve instrukcije, niti su se spremali danima kako bi javnost izvijestili o njihovim stavovima u vezi sa sramotnim potezom direktora Autotroleja Alberta Kontuša, nego su sazvali konferenciju za novinare i poslali jasnu poruku da traže povlačenje neprihvatljive odluke o otkazu i ostavku prvog čovjeka Autotroleja koji si je, ničim izazvan, zabio autovolej. I najavili prekid bilo kakve suradnje s gradonačelnikom Markom Filipovićem koji bez njihova dva glasa nema većinu u gradskom parlamentu. Jednostavmo rečeno – Puljić se je drznuo javno upozoriti na određene nelogičnosti u organizaciji posla u ovom javnom poduzeću, a budući da je zaposlen na određeno vrijeme, iz te tvrtke su ga izvijestili da mu neće produljiti ugovor. Iako je u isto vrijeme raspisan natječaj za 10 vozača na birou, a Autotrolej je uložio i oko 17.000 kuna u edukaciju Roberta Puljića. Vivoda i Salečić dobro su primijetili da je krajnje licemjerno da čovjek koji upozorava na lošu praksu dobije otkaz, i to u gradu u kojemu je SDP na vlasti. A isti taj SDP predlaže uvođenje priznanja Ankica Lepej za ukazivanje na nepravilnosti.



Cijela ova priča odvijala se filmskom brzinom, kao u onoj seriji 24 sata. Jer, ključno je pitanje što se to promijenilo u ta 24 sata kada je riječ o čelništvu Autotroleja. U prvom očitovanju iz te tvrtke naveli su da je »zadnjim istupom g. Puljić još jednom dokazao da je osoba koja se ne može prilagoditi na rad u Društvu. Ne poštuje nikoga i ništa i svojim višestrukim istupima koji traju preko dvije godine remeti rad Društva i narušava njegov ugled«. Pa dalje nastavljaju da su u puno navrata neposredni rukovoditelji, pa i direktor Društva, s njim razgovarali vezano uz njegove prigovore. »Reagiralo se konstruktivno na svaki njegov prigovor, odnosno zahtjev. Međutim, isti nikada nije bio zadovoljan učinjenim te je nastavljao s iznošenjem različitih prigovora, što je eskaliralo pisanjem niza otvorenih pisama javnosti, suvlasnicima društva te u konačnici pozivom čitave javnosti na bunt«, zgrožen je direktor Kontuš ovim riječkim Matijom Gupcem koji je, eto, odlučio povesti revoluciju. I još jednom naglašava da u svojem zadnjem pismu, u jednakom stilu kao i u prethodnima, g. Puljić, obezvređuje u potpunosti rad Društva i omalovažava sve zaposlenike, pa čak i svoje kolege vozače, pojašnjava Kontuš, i zaključuje da istupi poput ovoga uznemiruju javnost. Kontuš očito ni u jednom trenutku nije pokušao pojmiti da je jedino što uznemiruje javnost takvo postupanje Autotroleja, ili Autovoleja, prema radniku, točnije javnost uznemiruje direktor Kontuš i takvim odlukama, ali i odlukom o poskupljenju javnog prijevoza za 20 posto svima, a gotovo 300 posto umirovljenicima. Vivoda i Salečić s potpunim su pravom kvalificirali očitovanje direktora Kontuša kao pamflet koji vrijeđa inteligenciju građana. Da je tome tako, isti ti građani mogli su se uvjeriti u 24 sata jer je Kontuš, kao što je već navedeno, zapičio autovolej, posuo se pepelom i produljio Puljiću ugovor za još tri mjeseca. Robert Puljić je uvjeren da nikakve intervencije gradonačelnika Filipovića nije bilo, već da je za promjenu odluke bila presudna podrška kolega vozača koji su zaprijetili masovnim otvaranjem bolovanja, što bi blokiralo sustav javnog prijevoza u Rijeci.



Može biti da je bilo tako, a može biti, a u što valja vjerovati, da je takvoj odluci pridonijela odluka dvojice gradskih vijećnika, Vedrana Vivode i Roberta Salečića, da prekidaju svaku suradnju s gradonačelnikom Filipovićem. Kako bi korigirali katastrofalnu odluku direktora Kontuša koji se odlučio na uvođenje verbalnog delikta u gradsko poduzeće. Tragično je u cijeloj priči da na isti način nisu reagirale i druge političke stranke koje participiraju u radu Gradskog vijeća. I na taj način amenuju uvođenje verbalnog delikta u tvrtkama kojima je osnivač Grad Rijeka, odnosno građani, a predstavnike tih građana nije briga krše li se u njima radnička i ljudska prava. Dakle, na ovu sramotu nisu reagirali PGS kojima su nekoliko dana prije puna usta bila demografije, HDZ, Most, nisu reagirali iz Možemo! Rijeka, nisu reagirali ni, osim jadne podrške jednom rečenicom na društvenim mrežama, iz Nezavisne liste Davora Štimca.